اوبامیانگ در تیررس الهلال و النصر!

گزارش های مطبوعاتی حاکی از آن است که دو باشگاه النصر و الهلال عربستان پیشنهادهایی را برای جذب پیر امریک اوبامیانگ مهاجم گابنی کاپیتان آرسنال ارائه کرده اند.

به گزارش CBS Sports، النصر تیم پایتخت نشین عربستان به آرسنال پیشنهاد داد تا اوبامیانگ را به صورت قرضی تا پایان فصل جاری و با بند تبدیل قرارداد قرضی به دائمی به مبلغ 9.1 میلیون دلار (8 میلیون یورو) به خدمت بگیرد.

جیمز بنگا خبرنگار CBS Sports که این خبر را در سایت رسمی این شبکه منتشر کرده، در صفحه شخصی خود در توئیتر این خبر را نیز اضافه کرده که دیگر باشگاه شهر ریاض یعنی الهلال نیز پیشنهاد خود را برای جذب اوبامیانگ ارسال کرده و دو تیم همشهری که رقابت سختی در لیگ عربستان با همدیگر دارند، دربی جدیدی بر سر جذب مهاجم گابنی آغاز کرده اند.

اوبامیانگ در تیررس الهلال و النصر!

نواف العقیل خبرنگار سعودی شانس پیوستن این بازیکن به آبی های ریاض را بیشتر می داند. او در توئیتر خود نوشت: باشگاه الهلال به اوبامیانگ پیشنهاد قرضی با گزینه خرید به ارزش 6.5 میلیون پوند داد که مذاکرات به دلیل وضعیت سلامتی او در حال حاضر کند پیش می رود. آنها منتظر هستند تا قبل از تصمیم گیری نهایی، سلامتی اوبامیانگ تایید شود. هیچ مشکلی از طرف آرسنال یا الهلال یا بازیکن در مورد ایده انتقال وجود ندارد.

ادو مدیر ورزشی باشگاه آرسنال هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده است. با این حال، مشخص است که باشگاه لندنی پس از مشکلاتی که این مهاجم گابنی با میکل آرتتا سرمربی تیم داشت، حاضر است در استفاده از خدمات اوبامیانگ صرف نظر کند.

شکی نیست که جدایی این بازیکن که دستمزد 340 هزار دلاری در هفته دریافت می کند، به آرسنال انعطاف بیشتری برای جذب مهاجم جایگزین در این ماه می دهد.

باشگاه لندنی دوشان ولاهوویچ مهاجم فیورنتینا را به عنوان اصلی ترین هدف نقل و انتقالاتی خود قرار داد، اگرچه هنوز نتوانسته است مهاجم صربستانی را متقاعد کند که در نیم فصل به لندن برود.

اوبامیانگ ماه گذشته به دلیل تخلفات متعدد انضباطی از کاپیتانی آرسنال محروم شد و قبل از سفر به جام ملت‌های آفریقا در کامرون در هیچ کدام از مسابقات این تیم شرکت نکرد.

چند روز پیش نیز با اعلام فدراسیون فوتبال گابن، پیر امریک اوبامیانگ و ماریو لیمنا که پیش از این به دلیل تشخیص میوکاردیت (التهاب عضله قلب) مقابل غنا به میدان نرفتند، اردوی تیم ملی این کشور را پیش از پایان کار گابن در جام ملت‌های آفریقا ترک کردند. هر دوی این بازیکنان چندی پیش به کرونا مبتلا شده بودند.

هرچند دلیل این خروج مشکلات سلامتی این دو بازیکن عنوان شده، اما یکی از خبرنگاران آفریقایی ادعا کرده آن‌ها به دلیل مشکلات انضباطی از اردوی گابن اخراج شده‌اند؛ چرا که آن‌ها (به همراه برادر اوبا) حوالی صبح امروز و در حالتی غیرعادی به هتل بازگشته بودند!

آرتتا، سرمربی آرسنال در مورد اوبامیانگ گفته است: او در لندن است و اکنون تحت چند آزمایش قرار دارد، زیرا ما هیچ توضیحی از سوی تیم گابن در مورد دلایل بازگشت او نداشتیم و بدیهی است که این وظیفه ماست که از این موضوع مطمئن شویم.

وی افزود: از نظر پزشکی، بازیکن سالم است و در شرایط خوبی به سر می برد. او هیچ مشکلی از نظر سلامتی ندارد و تا به حال هیچ مشکلی نداشته است.