با وجود نداشتن 10 بازیکن موفق به کسب پیروزی شدیم

علیرضا منصوریان پس از پیروزی نفت آبادان مقابل تراکتور در نشست خبری اظهار داشت: در این شرایط آب و هوایی غیرمنتظره و بارانی روز خوبی داشتیم. با لطف و عنایت خدا و تلاش بچه‌ها، در روزی که نزدیک 10 بازیکن را در اختیار نداشتیم، بازیکنان جوان و باتجربه‌مان ثابت کردند ساختار تیمی ما همچنان می‌تواند رو به جلو حرکت کند. از صمیم قلب این برد را به تمام آبادانی‌هایی که به خاطر کرونا و اومیکرون نمی‌توانند در ورزشگاه باشند و هچنین بازیکنانم و خانواده‌های شان تقدیم کرده و به آنها تبریک می‌گویم. این برد نوش جان‌شان باشد. همچنان پای شعار «یک نفر برای همه و همه برای آبادان» هستیم.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم همین روند را طی کنیم. بازی بسیار سخت و عجیبی بود. در نیمه اول دو تیم سعی کردند همدیگر را ارزیابی کنند. سعی کردیم پلکانی مسلط بر بازی شویم و موقعیت‌هایی خلق کردیم. اواخر نیمه اول و دو صحنه دیگر می‌توانستیم به گل برسیم. در نیمه دوم کامل روی پلن A بازی کرده و خیلی سعی کردیم به گل برسیم. روی 3-4 صحنه باید گلزنی می‌کردیم. 

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان اضافه کرد:‌ با توجه به مصدومیت طالب ریکانی آوردنش به داخل زمین ریسک بسیار بزرگی بود اما به خودش هم گفتم به داخل زمین می‌روی و ان‌شاءالله با یک ضربه آرپی‌جی7 صنعت نفت را برنده از زمین بیرون می‌آوری. حیف بود اگر در این مسابقه برنده نمی‌شدیم زیرا خیلی زحمت کشیدیم. در تمام قسمت‌های زمین طبق اصول فوتبال بازی کردیم. به تیم تراکتور هم خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم هر دو تیم این مسیر طولانی که پیش‌رو دارند با سربلندی تمام کنند.

منصوریان در خصوص خوشحالی عجیبش پس از گل برتری صنعت نفت توضیح داد: وقتی در بازی با روسیه سرمربی تیم ملی بودم و توانستیم تیم 4 یا 6 رنکینگ فیفا را با گل دقیقه 90 محمدرضا خلعتبری یک بر صفر شکست بدهیم اصلاً خوشحالی نکردم. در خیلی بازی‌های مهم‌تر از بازی امروز پس از برد گل تیمم شادی نکردم اما برای دو بازی فوق‌العاده خوشحال شدم. اولی دیدار با پدیده بود که شروین بزرگ در دقیقه 96 با یک قیچی فوق‌العاده زیبا گلزنی کرد و دیگری هم امروز بود. به طالب گفتم ان‌شاءالله وقتی به زمین بروی یک ضربه پای چب می‌زنی، با پای چپ ضربه زد اما اخباری زاویه را بسته بود با این وجود توپ به سر عباس‌زاده خورده و به گل رفت. خیلی از گل طالب خوشحال شدم. 

با وجود نداشتن 10 بازیکن موفق به کسب پیروزی شدیم

وی اضافه کرد: خوشحالیم دلایل مختلفی دارد. روزهای خیلی خوبی در تراکتور داشتم اما متأسفانه با تصمیمی عجیب و غریب یک روز وقتی از هواپیمای بیرون آمدم دیدم دیگر سرمربی این تیم نیستم. تراکتور مثل صنعت نفت آبادان هوادارانی خون‌گرم و مهمان‌نواز دارد. وقتی وارد چنین تیم‌هایی می‌شوید سعی می کنید رؤیاهای‌تان را عملی کنید. در مجموع گل طالب خیلی مرا به وجد آورد. لحظه‌ای نگاه کردم و دیدم انتهای زمین هستم. یزله بلد نیستم اما فقط خودم را بالا انداخته و پایین می‌پریدم. خیلی خوشحال شدم. 

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان ادامه داد: از مسئولان زمین تختی آبادان هم تشکر می‌کنم که واقعاً زمین خوبی برای ما مهیا کردند. با وجود بارش باران هیچ جای این زمین را گل نگرفت و فوتبال روی زمین و روانی بازی کردیم. فقط ان‌شاءالله زمین تمرین‌مان هم به اندازه زمین مسابقه خوب باشد. به دلیل یک چاله در زمین تمرین محمد اهل‌شاخه را یک تا دو هفته از دست دادیم. از دیدن چنین زمینی در ورزشگاه تختی خوشحال شدم.

منصوریان در خصوص شانس تیمش برای کسب سهمیه آسیا عنوان کرد: به بچه‌ها گفتیم به بحث سهمیه آسیایی و جدول مسابقات فکر نکنید. روز گذشته گفتم 14 بازی داریم. امروز یکی از آن دیدارها تمام شد. 13 بازی حذفی دیگر پیش‌رو داریم. 13 فینال حذفی دیگر و مرحله یک چهارم نهایی پیش‌رو داریم. اگر هر یک از این بازی‌ها را ببازیم شاید از هدف‌مان دور شویم. صنعت نفت از لحاظ روابط عاطفی خیلی تیم شده است. وقتی به رختکن ما می‌آید تفاوتی ندارد چه کسی بازی می‌کند. همه بازیکنان باید تمام انرژی خود را بگذارند و نفت آبادان را به بهترین شکل راهی زمین کنند.

وی افزود: شأن و شخصیت آبادان خیلی بالا است. به دوستانم گفتم شاید آبادان در سال‌های اخیر به حقش نرسیده است اما اگر منابع مالی تیم‌های بزرگ یک تا دو سال در اختیار داشته باشد صنعت نفت یکی از قطب‌های فوتبال ایران خواهد شد زیرا گنج اصلی فوتبال ایران یعنی بازیکنان با استعداد را دارد. به جدول نگاه نمی‌کنیم و بازی به بازی به دیدارهای پیش‌رو فکر می‌کنیم. برای کادر فنی و صنعت نفت بعد از ساعت 12 امشب دیدار با تراکتور تمام می‌شود و همه تمرکز خود را روی تیم فجر می‌گذاریم.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان اضافه کرد: آنالیزمان از فردا شروع می‌شود. بچه‌ها هم 24 ساعت فرصت دارند از برد مقابل تراکتور خوشحال شوند اما این پیروزی به تاریخ پیوست. تمام هوش و حواس خود را برای دیدار با فجر می‌گذاریم. از گروه فنی، تدارکات، ماساژ، پزشکی و مدیریت که کم‌کم با ما خیلی همدل شدند تشکر می‌کنند. ان‌شاءالله بتوانیم در بازی با تیم سرسخت علی‌اصغر کلانتری هم موفق باشیم. 

منصوریان در مورد به تفاهم رسیدن خود با باشگاه تراکتور توضیح داد: به حسن کامرانی‌فر و جمشید نورشرق گفتیم تا زمانی که پول خود را کامل نگیریم تحت هیچ شرایطی به تراکتور رضایت نمی‌دهیم اما به این دلیل که دایره دوستان من خیلی زیاد هستند، عزیزی از مجموعه تراکتور یعنی منصور رستگار با من تماس گرفت. او دوست خیلی خوب من است و در تهران در یک محل زندگی می‌کنیم. وقتی در این تماس شرایط هوادار تراکتور را به من گفت و آنها را با هواداران آبادان مقایسه کرد به محمد خرمگاه، علی مهاجر و علی دهقان گفتم همانگونه که هوادار ما دوست دارد تمام بازیکنانش به زمین بیایند همان چیزی که رستگار می‌خواهد را انجام بدهیم. 

وی افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم با توان برابر مقابل تراکتور بازی کنیم. باشگاه تراکتور 60 درصد از پول کادر فنی من را ریخت و برای 40 درصد باقیمانده هم چکی به تاریخ فروردین یا اردیبهشت داد. به حرف رستگار کاملاً اعتماد دارم زیرا دوست خوبم است. البته این نکته را هم بگویم امروز یکی از بهترین روزهای محمدرضا اخباری بود. هرچند با توپی که به بدن محمد عباس‌زاده خورد یک گل از ما دریافت کرد اما واقعا 4-5 موقعیت را درآورد. به ما نشان داد اگر درون دروازه تراکتور نبود نتیجه خیلی بهتری می‌گرفتیم به اخباری و تیم تراکتور برای داشتن چنین گلری تبریک می‌گویم.