قلعه‌نویی: به جای 7 امتیاز، 15 امتیاز ازما گرفتند

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس در هفته نوزدهم لیگ برتر اظهار داشت: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم باید بگویم آرام آرام به نوروز نزدیک می‌شویم. عیدی که از بزرگ‌ترین اعیاد ما ایرانی‌ها است‌. شرایط مردم هم می‌دانید که خوب نیست از انسان های شریفی که امکانات مالی بهتری دارند خواهش می‌کنم این روزها بیشتر به فکر مردم باشند‌. مردم ما شریف و نجیب هستند و احتیاج است بیشتر به آنها نگاه شود.شرایط اقتصادی سخت است و امیدواریم دولت مردان و خیرین این روزها بیشتر به فکر مردم باشند‌.

وی افزود: در نیم فصل دوم همه بازی‌ها برای ما حکم فینال را دارد. پیش از این دو فینال داشتیم و دیدار با پرسپولیس هم فینال سوم ما است. بچه‌ها از لحاظ روحی، روانی و فنی آماده این بازی هستند. امیدواریم مانند دیدار قبلی از موقعیت‌ سوزی نکنند. در همه مسابقات به جز یکی دو مورد همیشه موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم اما از آنها استفاده نمی‌کنیم. متاسفانه برخی مواقع با کمترین فرصت هم گل می‌خوریم.

سرمربی تیم گل‌گهر عنوان کرد: در کل این فینال برای بازگشت ما به شرایط جدول حساس است. در منطقه‌ای که ما هستیم امتیازات و تفاضل گل‌ها خیلی نزدیک است‌. برای اینکه خودمان را از این وضعیت بالاتر ببریم امیدواریم بتوانیم سه امتیاز بازی را بگیریم. هرچند پرسپولیس شرایط خیلی خوبی دارد و بازی سختی است‌.

قلعه‌نویی افزود: حقیقت و واقعیت فوتبال از زمانی است که داور سوت را می‌زند. تجزیه و تحلیل خوبی انجام دادیم اما واقعیت این است که بازیکنان باید به زمین بروند و فرامین تاکتیکی را انجام بدهند. امیدواریم سه امتیاز را کسب کنیم تا شرایط‌مان در جدول بهتر شود.

وی درخصوص اینکه با توجه به دو برد اخیر گل‌گهر شرایط روحی این تیم نسبت به زمان کسر هفت امتیاز بهتر شده و با این وضعیت می‌توان به کسب سهمیه توسط شاگردانش امیدوار بود، گفت: ما ۱۲ فینال داریم. شرایط جدول را هم گفتم. یک تیم با ۳-۲ برد بالا می‌آید اما مهم این است همه ایران مظلومیت گل‌گهر را متوجه شدند. همه متوجه شدند چه ظلمی در حق تیم ما شد‌‌ اما همه این مسایل را فراموش کردیم و فقط به موارد فنی فکر می‌کنیم.

قلعه‌نویی: به جای 7 امتیاز، 15 امتیاز ازما گرفتند

سرمربی گل‌گهر تصریح کرد: بازی به بازی جلو می‌رویم و به همه چیز هم امیدوار هستیم. انسان باید به امید زنده باشد و تلاش کند. خدا را شکر به این بلوغ رسیدیم که باید در این ۱۴ بازی که دو دیدار را هم انجام دادیم، با همه وجودمان تلاش کنیم. باید تکلیف‌مان را انجام بدهیم. نتیجه دست خدا است‌. باید از بازیکنان‌مان تشکر کنم که بیش از توان‌شان زحمت کشیدند.

قلعه‌نویی ادامه داد:  خیلی‌ها درباره آن ۷ امتیاز صحبت می‌کنند اما اصل قضیه امتیازات پرتی است که از دست دادیم. در این ظلمی که به ما شد به ۷ امتیاز نگاه نکنید. پس از آن اتفاقات از لحاظ روحی و روانی خیلی به هم ریختیم‌. شاید از ما ۱۵ امتیاز گرفتند‌‌. واقعا خدا به ما در آن شرایط سخت کمک کرد.

وی عنوان کرد: با لطف و عنایت خدا، تلاش بازیکنان، مدیریت خوب باشگاه که باید از هیات مدیره و اسفندیار پور تشکر کنم و تجربه ای که داشتیم به شرایط خوب رسیدیم اما خیلی تا همه آن ۷ امتیاز را می‌بینند. روال بسیار خوبی داشتیم و با یک امتیاز اختلاف دوم جدول بودیم. همه می‌گویند هفت امتیاز اما از ما ۱۵ امتیاز گرفتند‌‌.

سرمربی گل‌گهر خاطرنشان کرد: خدا آن بالا است و بدون اذن خداوند یک برگ خشک از درخت نمی‌افتد. همه چیز را می‌گوییم.

قلعه‌نویی درمورد اینکه داور دیدار با نساجی می‌توانست یک یا دو پنالتی برای این تیم بگیرد، گفت: داوران ما انسان‌های بسیار شریف و زحمتکشی هستند که کمترین امکانات سخت افزاری و اقتصادی را دارند. داوری، قشر عاشقی است‌. ویدیو چک و ارتباطات رادیویی نداریم. دستمزد داوران هم آنچنان بالا نیست و فقط عشق دارند. در این وضعیت اشتباهاتی می‌کنند. داوری ما اگر از فوتبال‌مان جلوتر نباشد عقب‌تر نیست. آنها زحمت می‌کشند اما در بازی با نساجی دست کم دو پنالتی گل‌گهر گرفته نشد. از دوستان کارشناس تشکر می‌کنم اما پنالتی صد در صد در نیمه دوم که دفاع شان با دست زد گرفته نشد. خطا روی مرتضی تبریزی هم صد در صد پنالتی بود.

وی ادامه داد: با این وجود باید به داوران احترام گذاشت. مربیان هم مواقعی شرایط سختی را می‌گذرانند و اعتراض هم می‌کنند اما واقعا در جامعه فوتبال داوری قشر مظلومی است‌ زیرا امکانات و دستمزدهای آنچنانی ندارند. هرچند امسال افشاریان زحمت کشید و دستمزدها را بالا بردند اما این دستمزد با فوتبال ما متناسب نیست.

سرمربی تیم گل‌گهر اظهار داشت: مربی و بازیکن چند میلیارد می‌گیرند و حداقل داوران باید نصف بازیکن درآمد داشته باشند. یک خاطره بگویم. زمانی که من در لورکوزن بودم هنوز اتحادیه اروپا نبود. پول آلمان مارک بود و یک داور برای هر بازی پنج هزار مارک می‌گرفت. دستمزد یک کارمند سه هزار مارک بود. پرسیدم که گفتند با یک سوت میلیون ها مارک جا به جا می‌شود. با یک اشتباه داور، تیمی پایین می‌رود یا در رده بندی رتبه اش تغییر می‌کند و میلیون‌ها مارک جا به جا می‌شود. به این داوران می‌رسیم تا ضریب اشتباهات‌شان کمتر شود. آن زمان سیستم‌هایی مثل ویدیو چک نبود.

قلعه‌نویی ادامه داد: باید امیدوار باشیم یا خواهش کنیم هر چه زودتر ویدیو چک به فوتبال ما بیاید تا واقعا عدالت در زمین انجام شود. داوران ما با همه این مشکلات و دغدغه‌ها از فوتبال ما جلوتر هستند. خودمان هم اعتراض می‌کنیم و نمی‌خواهم درمورد گذشته و برخی ها صحبت کنم اما داوران جوان ما بدون حب و بغض و با عاشقی قضاوت می‌کنند. اشتباه هم می‌کنند اما با عاشقی زحمت می‌کشند.

وی درمورد اینکه با وجود اظهاراتش مبنی بر مظلومیت گل‌گهر هیچگاه خودش و باشگاه در این مسایل شفاف سازی نکردند و با توجه به تغییرات اخیر در فدراسیون فوتبال آیا نسبت به پرونده اخیر پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهند و به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند، توضیح داد: باشگاه هر کاری که باید انجام می‌داد انجام داد. وکلای خوب گرفت، لایحه خوب نوشت اما برخی مواقع این لوایح را نگاه نکردند. باشگاه گل‌گهر کوتاهی نکرد. من هم به عنوان عضو کادرفنی تا جایی که می‌توانستم مصاحبه کردم اما گوش شنوایی نبود.

سرمربی گل‌گهر افزود: وقتی همه می‌دانند به گل‌گهر ظلم شده دیگر باید چه کرد؟ باید دید دوستان چه تصمیماتی می‌گیرند.

قلعه‌نویی درباره اینکه آیا تیمش می‌تواند در بازی فردا پرسپولیس را برای اولین بار شکست بدهد، گفت: توکل ما به خدا است‌. مامور به تکلیف هستیم. به زمین می‌رویم، وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم. شرایط تیمی‌مان عالی است و به پیروزی هم امیدواریم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و فردا مردم سیرجان خوشحال شوند اما در همه بازی‌هایی که با پرسپولیس داشتم، گل رد و بدل  شده و این مسابقات جذاب و پرگل بوده است‌‌.

وی افزود: مردم موقعی از فوتبال لذت می‌برند که گل رد و بدل شود. حتی اگر حریفت ضعیف است نباید به شکلی بازی کنید که لذت فوتبال را بگیرید. در هر تیمی مثل مس کرمان، استقلال اهواز، گل‌گهر و تیم ملی هم بودم همیشه آمار گلزنی های تیمم بالا بوده است. دنبال بازی کردن فوتبال تهاجمی هستیم تا لذت فوتبال را نگیریم.

سرمربی گل‌گهر عنوان کرد: برخی‌ها دنبال گرفتن لذت فوتبال هستند اما من زمانی که در برق تهران بودم مقابل پرسپولیس در دیدار جام حذفی تا دقیقه ۸۸ دو بر یک جلو بودیم‌. می‌توانستیم بازی را ببندیم اما فوتبال را ادامه دادیم و در نهایت سه بر دو باختیم و حذف شدیم‌ نباید لذت تماشاگر از فوتبال را گرفت.

قلعه نویی افزود: به تیم گل‌گهر امیدواریم. مهم این است مردم وقتی ما را در فرودگاه و اینور و آنور می‌بیندد، همه از مظلومیت گل‌گهر صحبت می‌کنند‌‌. حتی اگر چند میلیارد خرج می‌کردیم نمی‌توانستیم تا این اندازه مظلومیت خود را نشان بدهیم. الان همه از فوتبال گل‌گهر لذت می‌برند و به مظلومیت این تیم هم رسیده‌اند.

وی درمورد سرنوشت بازیکن گابنی توضیح داد:  این را باید مدیریت بگوید اما بازیکن بسیار باکیفیتی است‌. در آینده از وی خیلی می‌شنوید. اکنون با یک تیم تاجیکی قرارداد بسته که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. فکر می‌کنم قراردادش را تمدید کرده اند و به صورت قرضی به آن تیم رفته است.

قلعه نویی افزود: باید از مردم سیرجان هم تشکر کنم‌. در این دو سالی که اینجا هستم کوچک ترین حاشیه ای نداشتم. سیرجان لیاقت دارد یکی از بهترین شهرستان های ایران شود. امیدوارم کریمی، شهردار این شهر که از دوستان خوب ما است شهر را به این جایگاه برساند‌. خودم در شهرداری کار کرده‌ام. کار شهرداری در شش ماه و یک سال جواب نمی‌دهد‌. شاید زیباسازی و نورپردازی در این مدت جواب نمی‌دهد اما سایر مسائل چهار سال کار میخواهد‌. کریمی هم نهایت تلاش خود را می‌کند‌.