پیروز دربی قهرمان این فصل خواهد شد

پیشکسوتان فوتبال ایران امروز با حضور در مرکز نگهداری معلولان در تهران در آستانه‌ی سال نو، در مراسم ویژه عید نوروز شرکت کردند. محمدرضا مهدوی بازیکن سابق تیم‌های استقلال و پرسپولیس در خصوص این مراسم، دربی پیش‌رو و شرایط پرسپولیس گفت‌وگو کرد.

مهدوی در ابتدا درباره مراسم گفت: از شما تشکر می‌کنم که این کار زیبا را انعکاس دادید. بزرگان فوتبال مثل آقای حسن روشن، امیر خان قلعه نویی، آقای کلهر، آقای برومند، آقای منافی، آقای صادق درودگر و همه عزیزانی که آمدند و زحمت کشیدند. شما سنگ تمام گذاشتید و چند ساعت سرپا ایستادید. ما با بچه‌ها بازی کردیم و لذت بردیم و شما به تصویر کشیدید، از شما تشکر می‌کنم. عشقی میان این بچه‌ها وجود دارد که ما باید آن را جذب کنیم. شما می گویید محمدرضا تو همه‌جا هستی! این عشق است که من، امثال من و دوستان من را به اینجا می‌کشد. هر کدام از ما وظایفی داریم، یک سری موضوعات از درون آدم بیدار می‌شود و احتمالا در شب عید شما هم کارهای زیادی داشتید اما آمدید؛ مطمئن باشید عشق، شما را به اینجا کشیده است و همان عشق به این فرشته‌های کوچک و زیبا، ما را به اینجا کشید.

مهدوی درباره دربی حساس پیش‌رو گفت: این بازی همیشه حساس بوده اما حساسیت بازی پنج‌شنبه به دلیل مشخص شدن قهرمان است و مطمئنا با برد هر کدام از تیم‌ها قهرمان مشخص خواهد شد. استقلال بیست و چند هفته شکست نخورده و بسیار محتاطانه به بازی وارد می‌شود تا اولا رکوردش و سپس شش امتیاز فاصله را حفظ کند و حتی مساوی می‌تواند برای استقلال ثمره خوبی داشته باشد اما از روحیه فرهاد مطلع هستیم. یحیی هم که کاملا برد می‌خواهد تا قهرمان را مشخص کند. فکر می‌کنم یکی از زیباترین بازی‌ها خواهد شد. شاید دقایق اولیه مقداری محتاط کار کنند اما یک اتفاق کوچک در زمین به جز حوادث غیر مترقبه، بازی را بسیار زیباتر خواهد کرد و مطمئن باشید بازی زیبایی را خواهد بود.

پیروز دربی قهرمان این فصل خواهد شد

مهدوی در خصوص حضور تماشاگران در استادیوم گفت: من تاسف می‌خورم چرا که حضور تماشاگران را در دربی کنسل کردند. فکر نمی‌کنم علت عدم حضور تماشاگران کرونا باشد و باید دلیل دیگری داشته باشد. امیدوارم هر چه سریع‌تر این اتفاق برای مردمی که عاشق فوتبال هستند بیفتد. شب عید است و دل‌خوشی مردم همین فوتبال است؛ در شرایط بدی که توسط کرونا، مرگ‌ومیر‌ها، اتفاقات و شرایط سخت اقتصادی برای همه ما پیش آمده است. کاش کل استادیوم را آزاد می‌کردند و شرایط برای همه مهیا می‌شد تا شب عید لذت می‌بردند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره شرایط امسال این تیم در لیگ گفت: یکی از اتفاقات نادری که امسال در فوتبال ما افتاد تک موقعیت‌هایی بود که پرسپولیس گل خورده است. در بازی‌های گذشته مصاحبه کردم و گفتم برای من خیلی عجیب است که تیم پرسپولیس، تیم مقتدر آسیا و چند سال گذشته لیگ، نایب قهرمان آسیا و قهرمان لیگ چطور انقدر متزلزل شده است؟ باید شرایط تمرین را دید. یحیی مربی بسیار باهوشی است و کادرش از بهترین‌های ایران و آسیا هستند و چه اتفاقی افتاده که انقدر بی‌ثباتی در خط دفاعی و تغییرات زیاد وجود دارد؟ فرشاد فرجی، علیرضا ابراهیمی که به او بازی ندادند، علی نعمتی و سید جلال حسینی که مدافعان پرسپولیس هستند؛ باید به تمرینات رجوع کرد. مطمئنا هماهنگی میان دفاع‌های وسط و به خصوص دفاع‌هایی که تجربه بیش‌تری دارند باید بیش‌تر می‌بود و همچنین اتفاقاتی که در دروازه پرسپولیس افتاد. این تزلزل، اتفاقات بدی رقم زد و با تک موقعیت‌ها دروازه‌اش باز می‌شد.