نساجی به قله‌های افتخار باز می گردد؟

نام باشگاه نساجی در طول شصت و سه سال حیاتش با کلماتی مثل مقاومت یا جنگندگی، عجین شده. شمالی‌ها بالا و پایین فوتبال را با تمام وجود لمس کرده‌اند. در دهه شصت به‌عنوان نماینده ایران در جام قائد اعظم پاکستان شرکت کردند و علاوه بر قهرمانی، عنوان آقای گلی را هم با نادر دست‌نشان به مازندران بردند اما در ادامه به سطوح پایین فوتبال رفتند. با کمترین توجه مسئولین تا آستانه انحلال پیش رفتند و طناب حیات باشگاه، شبیه به تیم‌های ریشه‌دار و پر هوادار دهه شصت در همان مازندران یا نقاط مختلف ایران، به مویی بند شد اما برخلاف بسیاری از آنها با همدلی هوادارانش پاره نشد. نساجی در فوتبال ایران باقی ماند و به سطح اول فوتبال کشور هم برگشت؛ حتی بعد از 24 سال انتظار و عدم موفقیت. در تاریخ فوتبال ایران کمتر تیمی با هوادارانش رابطه‌ای چنین عمیق و طولانی دارد.

در دو فصل گذشته لیگ برتر هم نساجی تا نزدیکی‌های سقوط قطعی رفت اما با کمک هواداران، کادر فنی جدید و مالکیت باشگاه، توانست با جذب بازیکنان و تغییرات مورد نیاز، در لیگ باقی بماند و در این فصل بعد از اطمینان از ماندن در لیگ، تمرکز خودش را روی جام حذفی گذاشت. به‌نظر می‌رسد نساجی دوباره در حال نزدیک شدن به جام قهرمانی دیگر و بازگشت به قله‌های افتخار است تا پاسخ این سه دهه صبر و حمایت هوادارانش را به بهترین شکل، بدهد.

نساجی به قله‌های افتخار باز می گردد؟

مازرونی‌ها امکانات و شاخصه‌های قهرمانی در جام حذفی را هم در اختیار دارند. ساکت الهامی ، سرمربی این تیم با شکست استقلال تهران و اتفاقا فرهاد مجیدی در سال ۹۹ جام قهرمانی حذفی را بالای سر برده. روحیه جنگندگی تیمی و حمایت هواداران شاخصه دیگری است که نساجی از آن به بهترین شکل بهره‌مند است. ببرهای مازندران از معدود تیم‌های غیر پایتخت‌نشین هستند که هواداران زیادی در نقاط مختلف دارند. اتفاقا یکی از دلایل این علاقه همین استقامت و حمایت است که باعث جذب هوادارانی حتی با اولویت طرفداری برای تیم‌های دیگر به نساجی شده.

امید شهر خسته برای قهرمانی در جام حذفی، حالا روی کاغذ هم شانس بسیار بالایی دارد اما کسب جام شگفتی‌ها با عدم حضور تقریبا تمامیِ تیم‌های مدعی، نشان داده که به نتایج و محاسبات در این رقابت‌ها، چندان اطمینان‌بخش نیست. در پایان بازی هم مالک نساجی در جمع هواداران به این موضوع اشاره کرد و مسیر قهرمانی را حفظ تمرکز عنوان کرد. حدادیان علاوه بر این، استادیوم بزرگ آزادی را به‌عنوان ورزشگاه میزبان بازی نساجی برای رقابت نیمه نهایی معرفی کرد تا هواداران نساجی از نقاط مختلف کشور بتوانند با توجه به تعویض چمن ورزشگاه وطنی، در یکی از بهترین زمین‌ها از مس کرمان میزبانی کنند. باید چند روز صبر کرد و دید آیا نساجی مازندران می‌تواند معجزه کند و به فینال جام حذفی برسد و قهرمان شود؟