احتمال کسر 2 امتیاز از استقلال/ رای پرونده گل گهر تغییر می کند؟

حدود ۳ ماه پیش بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم سنگین و عجیبی را علیه تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان صادر کرد.

ماجرا از این قرار بود که بعد از تساوی استقلال و گل گهر در سیرجان، باشگاه استقلال از باشگاه گل‌گهر مبنی بر بازی دادن بازیکن گابنی شکایت کرد و پس از بررسی‌های انجام شده در نهایت کمیته انضباطی رای به کسر ۷ امتیاز از گل‌گهر و اضافه شدن ۲ امتیاز به استقلال شد؛ در واقع این کمیته نتیجه تساوی یک یک دو تیم را شکست و سه امتیاز همراه با تفاضل مثبت سه را به استقلال اضافه کرد.

بعد از این ماجرا بود که باشگاه گل گهر اعلام کرد آی‌تی‌سی و کارت بازی بازیکن گابنی توسط فدراسیون فوتبال تایید شده و آن‌ها نقشی در این زمینه نداشتند، ضمن اینکه حمیرا اسدی از بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال نیز تمام مدارک بازیکن گابنی را تایید کرده است.

از سوی دیگر، بررسی‌ها نشان داد بازیکن گابنی ۴ بازی ملی نداشته و مدارک ارسالی به فدراسیون فوتبال جعلی بوده اما باشگاه گل‌گهر اعلام کرد که به هیچ عنوان نقشی در این جعل نداشتند و صرفا به واسطه تایید مدارک توسط فدراسیون فوتبال بوده که به این بازیکن در سه مسابقه،! بازی داده‌اند.

احتمال کسر 2 امتیاز از استقلال/ رای پرونده گل گهر تغییر می کند؟

بعد از این ماجرا بود که مشخص شد رفیعی مشاور حقوقس فدراسیون فوتبال در تماس تلفنی با رئیس کمیته انضباطی اعلام کرده که رای سه هیچ را نهایی کنند و زیاد در مورد قصور فدراسیون هم صحبت نکنند!

این مورد بالا مربوط می‌شود به بند ۹ عزل عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال؛ همان بیانیه ۴۳ بندی معروف که منجر شد به برکناری رییس فدراسیون فوتبال.

در ادامه کمیته استیناف هم حکم کمیته انضباطی را تایید کرد تا باشگاه گل‌گهر با ارسال مدارک جدید؛ اعاده دادرسی کند؛ طبق بند ۱۰۸!

حالا با پیگیری های صورت گرفته مشخص شده که میرشاد ماجدی سرپرست موقت فدراسیون فوتبال باتوجه به مشخص شدن اینکه در دادرسی این موضوع تخلفی صورت گرفته دستور بررسی مجدد توسط کمیته استیناف را داده و باید دید در پایان چه اتفاقی رخ می دهد.

با این حال، در توییتر هواداران پرسپولیس هشتگ گلگهرگیت را تبدیل به ترند اول این پلتفرم کردند تا اعتراض خودشان را نسبت به این موضوع بیان کرده باشند.

همچنین امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر نیز طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که باشگاه گل گهر از ۲۵ اسفند سال گذشته با ارائه مدارک جدید اعاده دادرسی کرده که توسط کمیته استیناف پذیرفته شده است و باید دید در پایان حکم جدید چه روزی اعلام خواهد شد.