نکونام: مقابل استقلال سرمان کلاه رفت

جواد نکونام در نشست خبری پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل سپاهان اظهار داشت: به مردم استان خوزستان ، مردم آبادان و بازماندگان عزیزانی که از بین ما رفتند تسلیت می گویم. غم بزرگی برای تمام مردم کشورمان است. امیدوارم چنین اتفاقاتی در کشورمان نیفتد. واقعا همه داغدیده و ناراحت هستند اما کاری از دست کسی بر نمی آید. امیدوارم شرایط طوری باشد که این اتفاق در کشورمان هیچ موقع تکرار نشود و هیچ کسی داغ عزیزش را اینگونه نبیند. با کسانی هم که مسبب این اتفاق بودند باید شدیدترین برخوردها شود. تنها توقع مردم این است و همه دوست دارند این اتفاق بیفتد. امیدوارم برخورد کنند که بدانیم عدالت همیشه در کشورمان رعایت می شود. 

وی افزود: سپاهان سال هاست برنامه ریزی و شرایط خوبی داشته، همیشه برای قهرمانی جنگیده، در شرایط امروزی هم کیفیت بازیکن و مسائل مالی خیلی دخیل است. با توجه به بازیکنانی که در این چند سال خریدند در تمام جام ها، لیگ، حذفی و آسیا مدعی بودند. می دانستیم با چه تیم خوب و با کیفیتی بازی داریم. از همه مهمتر دو تیمی که در آسیا حضور داشتند روبروی هم قرار گرفتند. متاسفانه سپاهان حذف شد ولی ما صعود کردیم. بازی خوب و جانداری بود. تیم ما با برنامه بازی کرد. می دانستیم از بازی چه می خواهیم و به چه شکل باید بازی کنیم.

نکونام: مقابل استقلال سرمان کلاه رفت

سرمربی فولاد با اشاره به شرایط سپاهان گفت: امیدوارم فوتبالشان با آنچه مدنظرشان است شکل بگیرد و بتوانند کاری که می خواهند انجام بدهند. برخی مواقع هم اشتباه داشتیم و به حریف موقعیت دادیم اما در کل سپاهان را مجبور کردیم اشتباهات زیادی داشته باشد و کاری که ما دوست داریم انجام بدهد. توپ گیری های زیادی داشتیم و اگر باهوش بودیم بیشتر گل می زدیم. از یک طرف هم یکی دو موقعیت به حریف دادیم که شانس آوردیم گل نخوردیم. به نظرم هرکسی بازی را دید لذت برد و یکی از بهترین بازی های امسال بود. با تیم خوب و پرمهره و واقعا قابل احترام سپاهان خیلی خوب بازی کردیم. به بازیکنانمان تبریک می گویم. جای هوادارانمان واقعا خالی بود. متاسفانه امسال نتوانستیم از آن ها استفاده کنیم. بازی با استقلال یا گل گهر دیر اعلام شد. این بازی هم همینطور، نتوانستیم هیچ جشن بزرگی را با هوادارانمان بگیریم.

وی افزود: جای آن ها خالی بود. این برد را به آن ها تقدیم می کنیم و ممنون آن ها هستیم. آخرین بازی ما در خوزستان بود. خداراشکر  با اینکه دیر به تیم اضافه شدیم اما تیم ما پیشرفت خوبی داشت. نسبت به سال قبل جایگاه بهتری داریم.  ولی آدمی نیستم که همه چیز را زود تمام شده بدانم. با تیم خوب و قابل احترام شهرخودرو در هفته آخر بازی داریم. برایمان فرق نمی کند چه تیمی چه جایگاهی دارد. این بازی را هم باید با تمام قدرت و توان بازی کنیم. بازی های شهرخودرو را دیده ام. با توجه به اینکه قبل از ما با همه تیم ها بازی می کنند خیلی از این تیم بازی دیدم. ناراحتم از اینکه استان خراسان نماینده ای در فوتبال کشور ندارد ولی تیم قابل احترامی هستند. با تمام توان می رویم که ان شاءالله لیگ را خوب تمام کنیم و ببینیم در ادامه راه چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

نکونام در خصوص شرایط نگران کننده فدراسیون فوتبال و تیم ملی و اهمیت بازی ‌های تدارکاتی قبل از جام جهانی و اینکه آیا ریاست و کادراجرایی فدراسیون به این مسائل ربط دارد یا عوامل دیگر مانند سایر کشورها در رابطه با بازی نکردن تیم ما دخیل هستند، گفت: چون شیرین جواب می‌دهم دوست دارید من جواب بدهم؟ بگذارید کارمان را بکنیم! (باخنده) چه بگویم؟ جواب دروغ نباید بدهم. جواب شیرین هم بدهم یک سری ترش می‌کنند. تیم ملی کشورمان را دوست داریم. از بچگی در این تیم بازی کردم. از نوجوانان تا بزرگسالان بازی کردم. به این تیم عرق دارم. امیدوارم موفق باشد.

وی افزود: جلوی هر تیمی هم بازی کند، از ضعیفترین تیم تا قوی‌ترین تیم، من هوادارش هستم. عاشق تیم ملی کشورم هستم. هرچه دارم و باشگاه هایی که بازی کردم از تیم ملی است. فقط دوست دارم موفق باشد. هراتفاقی بیفتد دوست دارم فوتبالمان موفق باشد. دنبال جواب های شیرین هم نباشید! بگذارید از برد شیرینمان که سه گل زدیم لذت ببریم.

نکونام در خصوص پیش بینی اش از شرایط تیم ملی اظهار داشت: باید اتفاقاتی بیفتد و چیزی را ببینیم که در موردش نظر بدهیم. وقتی هیچ اتفاقی نیفتاده، بازی دوستانه یا اردویی نیست نمی توان نظر داد. آرزوی موفقیت برای تیم ملی بازیکنان، مربی، فدراسیون و همه دارم. آرزوی قلبی من است.

وی در مورد استوری اسکوچیچ در مورد اولویت مدیران فدراسیون و اهالی فوتبال که به دنبال بحث مجمع هستند، عنوان کرد: تیم ما بازی به این خوبی انجام داده، سپاهان یکی از بهترین تیم های آسیا را سه بر صفر بردیم واقعا یک سوال در مورد این بازی نیست. در مورد تیم ملی باید صحبت کنم! یک سوال کنید! اگر تیم بد بازی می کرد الان 200سوال داشتید! دنبال یک سوال شیرین هم هستید! ( باخنده)

سرمربی فولاد تصریح کرد: صحبت من واقعا کمکی نمی کند چون برنامه ریزی دست من نیست. کسانی که کار انجام می دهند باید پای کار بایستند. تیم ملی کشورمان است. اگر ان را دوست داریم همه باید زحمت بکشیم و کمک کنیم اتفاق خوبی بیفتد. از جام جهانی چه چیزی مهمتر است؟ برای ما اهمیت دارد ولی من نظرم این است که جام ملت ها ارجحیت دارد. باید برنامه ریزی کنیم که که در جام جهانی بازی آماده سازی کنیم برای جام ملت ها، در آنجا مدعی قهرمانی هستیم. در جام جهانی مدعی قهرمانی نیستیم و نهایتا می خواهیم صعود کنیم. اتفاقی نمی افتد. باید برنامه ریزی داشته باشیم. فوتبال فقط برنامه ریزی است. شاید نتیجه نگیرید ولی در آینده، یک ماه، سه ماه یا شش ماه بعد نتیجه هم می آید. برنامه ریزی مهمترین کار در فوتبال است که در هیچ جای فوتبال ما وجود ندارد.

نکونام در مورد شرایط بازی با سپاهان عنوان کرد: وقتی در مورد کیفیت فنی تیممان صحبت می کنیم و آن را می بینیم، همه واقعا متوجه می شوند و نیاز به توضیح نیست. در نیم فصل اول هرموقع صحبت می کردیم مشخص بود در چه چارچوبی است چون تیم شکلی که ما می خواستیم نداشت. بازیکنان زیادی از دست دادیم. در نیم فصل دوم چند بازیکن خوب گرفتیم و خوب کارکردند. نتایج هم مشخص است. هرکه برای بازیکن خوب هزینه بیشتری کند نتیجه هم قطعا به همراه دارد.

وی در خصوص نقل و انتقالات و اینکه گفته می شود گل گهر خواهان پاتوسی است، اظهار داشت: تمام چیزهایی که در روزنامه و رسانه خوانده می شود گمانه زنی است. نمی دانم فردا صبح اینجا هستم یا نه؟ چندین بار هم گفتم در ایران از این اتفاقات زیاد می افتد. بحثی هم در آن نیست. من مربی هستم و کارم مشخص است. لیست اولیه ام را به باشگاه اعلام کردم. برای داشتن یک تیم که بتوانیم در آسیا، لیگ و حذفی  مدعی باشیم. با استقلال، سپاهان، پرسپولیس و گل گهر تا الان نتوانستیم رقابت کنیم. ولی دو جام و سهمیه آسیایی به دست آوردیم. توانستیم شرایط را با تمام سختی ها به نفع خودمان رقم بزنیم.

نکونام گفت: امسال به تقویت و شرایطی که بتوانیم رقابت کنیم نیاز داریم. تیم هایی که نام بردم قابل احترام هستند. لذت می بریم وقتی یک تیم خوب و پرمهره جلویمان بازی می کند. ما باید بتوانیم رقابت و شرایط را فراهم کنیم. لیست اولیه را به باشگاه اعلام کردم. اگر نتوانیم به سراغ لیست دوم می رویم. با بازیکنانی که نیاز داریم در حال صحبت هستیم. اگر فردا روزی هم اینجا نباشم یک تیم قوی، خوب و آماده در اختیار باشگاه می گذارم و اینجا را ترک می کنم.

وی در مورد اینکه فولاد مقابل سپاهان چه تفاوتی با فولاد مقابل استقلال داشت، عنوان کرد: بازی با استقلال خوابمان رفت! بعد از بازی هم گفتم در آن بازی سرمان کلاه رفت. شروع خوبی نداشتیم و بازی را از دست دادیم. کلا از باخت ناراحت می شوم. ناراحتیم از این بود که تیممان خوابش رفت. سرمان کلاه رفت. بازی که باید می بردیم چون موقعیت های خیلی خوبی داشتیم، باختیم. امابه هرحال آن بازی تمام شد و تبریک هم گفتیم. ولی برایمان تجربه شد. به خاطر‌ان بازی، در این بازی حواس همه تیم جمع بود. با شرایط ایده آل بازی کردند و این هم دستمزد و پاداش زحماتشان بود.