چالش بزرگ پرسپولیس پس از کولاک در نقل و انتقالات !

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود عملکرد موفقی که در نقل‌و‌انتقالات داشته، اما با یک چالش برای لیگ بیست‌ودوم مواجه است.

بدون تردید پرسپولیس تا اینجای کار موفق‌ترین تیم در بازار نقل‌و‌انتقالات تابستانی بوده است. پرسپولیس با شش خرید سعی کرد نقاط ضعف فصل گذشته خود را برطرف کند و با ابقای گل محمدی به یکی از مدعیان اصلی فصل آینده تبدیل شود.

جذب چهار بازیکن ملی‌پوش به‌علاوه گئورگی ولسیانی و محمدمهدی احمدی هواداران پرسپولیس را برای فصل آینده بسیار امیدوار کرده اما شاید تنها نگرانی موجود در نقل‌و‌انتقالات پرسپولیس، میانگین سنی بالای خریدهای جدید این تیم باشد.

سروش رفیعی 32 ساله، علیرضا بیرانوند 29، مرتضی پورعلی‌گنجی 30، دانیال اسماعیلی‌فر 29 و گئورگی ولسیانی 31 به همراه محمدمهدی احمدی 21 ساله شش خرید جدید پرسپولیس تا به اینجای کار هستند که به جز احمدی همگی از میانگین سنی بالایی برخوردارند. میانگین سنی پنج خرید اصلی باشگاه پرسپولیس که به نظر می‌رسد در ترکیب اصلی این تیم در فصل آینده حضور خواهند داشت، عدد 30.02 را نشان می‌دهد.

در شرایطی که تیم‌هایی مانند گل‌گهر و استقلال از میانگین سنی کمتری در فصل‌ گذشته برخوردار بودند شاید افزایش میانگین سنی بازیکنان پرسپولیس در فصل آینده به یکی از مشکلات این تیم و چالش‌های مهم یحیی گل‌محمدی تبدیل شود. جایی که همواره تیم‌های موفق لیگ ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه را در تیم خود به کار گرفته‌اند و شاید وجود نیروی جوانی در لیگ فرسایشی ایران یکی از نکات قابل اهمیت باشد.

سرخپوشان فصل قبل را با میانگین سنی 28.02 آغاز کردند و با خروج بازیکنانی مانند سیدجلال حسینی، عیسی آل‌کثیر و رامین رضاییان از لیست پرسپولیس انتظار می‌رفت میانگین سنی این تیم برای فصل آینده کاهش یابد اما جدایی بازیکنان جوانی مانند محمد شریفی و علی شجاعی و همچنین جذب بازیکنانی با میانگین سنی بالا باز هم پرسپولیس را جزو تیم‌های مسن لیگ خواهد کرد.

چالش بزرگ پرسپولیس پس از کولاک در نقل و انتقالات !

پرسپولیسی‌ها که همچنان در بازار نقل‌و‌انتقالات فعال هستند، تا چند روز آینده احتمالاً دو – سه بازیکن دیگر را نیز به خدمت خواهند گرفت تا آماده آغاز تمرینات پیش فصل شوند و باید دید با جذب این بازیکنان میانگین سنی سرخپوشان برای فصل آینده به چه عددی خواهد رسید.