نگران آینده تیم ملی امید هستم

فراز فاطمی در مورد لغو سفر تیم ملی امید به رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه برخی باشگاه‌ها همکاری مناسبی با تیم ملی امید نداشتند. شخص من در مورد 5-6 بازیکنی که به تیم  امید ملحق نشدند 20 روز پیش طبق صحبتی که با سرپرستان و مربیان این تیم‌ها داشتم موافقت گرفتم و قرار بود این نفرات به ما اضافه شوند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: این بازیکنان نفرات اصلی و تأثیرگذار تیم ملی امید هستند از طرفی وقتی بازیکنان و کادر فنی برای شروع اردو به هتل آمدند تست کرونا دادند که متأسفانه 3-4 نفر هم کرونایی داشتیم این موضوع نیز مزید بر علت شد. میلاد کُر که از بازیکنان خوب ما است با تیم تراکتور در اردوی ترکیه به سر می‌برد اما دچار ترک خوردگی پا شد، عکس‌ها و گواهی پزشکی او نیز موجود است.

نگران آینده تیم ملی امید هستم

سرپرست تیم ملی فوتبال امید تصریح کرد: با توجه به برگزاری یک روز در میان بازی‌های کشورهای اسلامی فشار زیادی به تیم می‌آید به همین دلیل مهدوی‌کیا به دلیل تعداد کم بازیکنانی که در اختیار داشت به این نتیجه رسید که نمی‌توانیم یک روز در میان مسابقه بدهیم و این موضوع سبب مصدومیت سایر نفرات نیز می‌شود. به همین دلیل به صلاح فدراسیون و تیم ملی نبود که در مسابقات شرکت کنیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم انصراف بدهیم.

فاطمی در مورد اینکه آیا جریمه سبکی که فدراسیون فوتبال برای برخورد با باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان را در اختیار تیم امید قرار نمی‌دهند مزید بر علت نمی‌شود که آنها این رفتارها را تکرار کنند، گفت:‌ مسابقات کشورهای اسلامی در فیفادی برگزار نمی‌شود و باشگاه‌ها از لحاظ قانونی می‌توانند بازیکنان‌ خود را به ما ندهند اما بحث معرفتی هم باید در نظر گرفته شود. همه ما در صحبت‌های خود می‌گوییم تیم ملی در اولویت است اما باید این موضوع را در عمل نیز نشان بدهیم.  باشگاهی که 26-27 بازیکن درجه یک دارد از نبود یک بازیکنش در طول یک هفته چه ضرری می‌بیند؟ من 20 سال فوتبال بازی کرده‌ام و همه مسائل را دیده‌ام بعید می‌دانم غیبت یک بازیکن در یک هفته به یک تیم باشگاهی ضربه بزند.

وی در مورد اینکه یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد بهتر بود سرپرست تیم امید در نامه‌نگاری با باشگاه‌ها آنها را مجاب می‌کرد تا بازیکنان خود را در اختیار مهدی مهدوی‌کیا قرار بدهند، توضیح داد: من خیلی سفت و سخت پای این موضوع ایستادم. در این دوره 26 بازیکن را به تیم ملی امید دعوت کردیم و دعوتنامه‌ها نیز به هیأت‌های استانی ارسال می‌شود. در روز اول اردو 13-14 بازیکن به هتل آمدند که از آن جمع 3-4 کرونایی داشتیم. مجبور شدیم نفراتی که با کرونایی‌ها هم‌اتاق بودند نیز اجازه ندهیم دو روز تمرین کنند تا جواب تست‌شان بیاید.

سرپرست تیم ملی فوتبال امید عنوان کرد: از روز اولی که دعوتنامه‌ها برای باشگاه‌ها ارسال شد با مربیان و سرپرستان تیم در ارتباط بودیم و از اکثر آنها قول گرفته بودیم بازیکنان‌شان به اردو بیایند. البته باشگاه‌هایی که مربیان خارجی است نیز مقصر نیستند زیرا این مربی می‌گوید به بازیکن احتیاج دارم. مربیان قوانین را می‌دانند و بازیکن‌شان را نمی‌دهند. اما درخواست خود من این است بحث باید معرفتی حل شود. برای کمک به تیم ملی حتی اگر فیفادی هم نباشد باید همه پای کار بیایند. این مسابقات که گذشت اما نگران آینده تیم امید هستم.

فاطمی اضافه کرد: اگر قرار باشد فقط در فیفادی اردو برگزار کنیم تیم سروشکل درستی نمی‌گیرد هدف تیم امید صعود به المپیک پاریس است. باید فدراسیون تدابیری در نظر بگیرد تا بتوانیم در آینده روی این بازیکنان حساب کنیم.  البته قبول دارم باشگاه‌ها نیز برای بازیکنان هزینه کرد و زحمت می‌کشند اما نباید این شرایط برای تیم ملی به وجود بیاید. اگر همه بازیکنان را در اختیار داشتیم بازی‌های کشورهای اسلامی خیلی می‌توانست به ما کمک کند.

وی در مورد اینکه مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی بازی‌های دوستانه خوبی برای تیم ملی امید بود، عنوان کرد: می‌توانستیم سه بازی بین‌المللی عالی انجام بدهیم. مهدوی‌کیا همیشه دنبال برگزاری بازی بین‌المللی برای بچه‌ها است تا آنها با تجربه‌تر شوند. می‌خواستیم نفرات زیر 21 سال را به مسابقات برویم اما از نظر خودش و ما در این وضعیت بهترین تصمیم را با انصراف دادن گرفت.

سرپرست تیم ملی فوتبال امید در خصوص شرایط عجیبی که برای ملی‌پوشان در زمان خروج از هتل رخ داد، اظهار داشت: مشکل خاصی نبود زیرا عرف است که باشگاه برای خروج از هتل باید تسویه حساب شود. من در تیم‌ باشگاهی سرپرستی کرده‌ام و هر زمان می‌خواستیم هتل را تحویل بدهیم باید هزینه‌ها تسویه می‌شد تا کارت‌ها را تحویل بدهند. همه چیز عادی بود اما به این دلیل که ناگهان تصمیم گرفتیم که از هتل خارج شویم خروج از هتل به تأخیر افتاد.

فاطمی تصریح کرد: امروز هم برای اینکه بازیکنان اتاق‌های‌شان را تحویل دهند باید هزینه هتل پرداخت می‌شد و  از ساعت اداری هم گذشته بود و تا پول را از طریق بانک پرداخت کنیم مقداری زمان برد. هزینه اردو هم بر عهده فدراسیون فوتبال بود و به این دلیل که به مسابقات نرفتیم کمیته المپیک نباید هزینه می‌داد مشکل خاصی هم نبود و بلافاصله به دستور میرشاد ماجدی در کمتر از 30 دقیقه هزینه هتل پرداخت شد و کارت ملی‌ها را تحویل گرفتیم.