وعده جذاب ساپینتو به هواداران استقلال در آستانه بازی با پیکان

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت که مقابل پیکان باید صبور بوده و کیفیت لازم برای پا به توپ شدن را داشته باشیم.

ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دیدار فردای استقلال مقابل پیکان در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، گفت: فردا باید مقابل تیمی بازی کنیم که خیلی منظم است و بازیکنانش می‌دانند چطور دفاع کنند. آنها دو خط خیلی قوی در دفاع و هافبک دارند و پلی‌میکر و مهاجم‌شان نیز بالا بازی می‌کنند. مطمئناً بازی سختی خواهد بود و آنها منتظر اشتباهات‌مان خواهند بود تا استفاده کنند. فردا باید صبور بوده و کیفیت لازم برای پا به توپ شدن را داشته باشیم.

وی در ادامه افزود:وقتی فرصتی داشته باشیم باید گل بزنیم و خیلی مهم است اوایل بازی بتوانیم گل بزنیم. تمام هفته روی این موقعیت‌ها کار کردیم و امیدواریم بازی را ببریم، چون سه امتیاز بازی برای‌مان خیلی مهم است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به اظهارات منتقدان مبنی بر اینکه هنوز ترکیب اصلی تیمش را پیدا نکرده است، گفت:چه کسانی مخالف من هستند؟ بازیکنان پیشین استقلال این حرف را می‌زنند؟ آیا حمایت می‌کنند؟ من تمامی مخالفت‌ها را قبول می‌کنم. شاید بازیکنان سابق استقلال باید مربی باشند تا شرایط را بفهمند. صحبت کردن در مورد موضوعی که کامل نمی‌دانند، راحت است. آنها خبر ندارند چطور تمرین کردیم و استراتژی‌مان چیست. برای من نظرات آنهایی مهم است که استقلالی هستند و حمایت می‌کنند. برای من این دسته افراد مهم هستند نه بازیکنان سابق! برای من نظرات مدیرعامل باشگاه و کسانی که برای باشگاه کار می‌کنند، مهم است. اشخاص دیگر باید اطلاعات بیشتری داشته باشند تا نظرشان را بدهند. خیلی راحت است بدون اطلاعات صحبت کنند. وقتی کسانی استقلال را دوست دارند و حمایت می‌کنند، الان را وقت انتقاد نمی‌بینند. همه می‌بازند و می‌برند و آخر لیگ محاسبات انجام می‌شود. تا آن لحظه باید حمایت کنند. اگر دانش داشته باشیم، باید صحبت کنیم. می‌دانم انتقادها از کجا می‌آید، با این حال به کسانی که انتقاد می‌کنند احترام می‌‌گذارم.

ساپینتو در مورد عدم حضور عزیزبک آمانوف در لیست تیمش در چهار دیدار گذشته و همین‌طور وضعیت رضا میرزایی تصریح کرد: آمانوف چند بازی در سال گذشته برای استقلال انجام داد؟ چند گل زد؟ چند پاس گل داده است؟ وقتی سؤالی می‌پرسید باید آمار او را بدانید؟ چرا درباره امید (حامدی‌فر) یا محمدحسین زواری و آرمان رمضانی سؤال نمی‌پرسید و درباره آمانوف می‌پرسید؟ هیچ وقت نمی‌خواهم فردی صحبت کنم. بازیکنی که درباره‌اش صحبت کردید، در شش بازی در لیست بوده و در سه بازی نیز بیرون نشسته است. او صفر گل‌زده و صفر پاس گل داشته است! چرا این سؤال را می‌پرسید؟! اگر درباره بازیکنی سؤال می‌کردید که 30 بازی کرده یا گل زده بود، طبیعی بود، ولی این بازیکن تغییری نکرده است. به همه ایده‌ها و نظرات احترام می‌‌گذارم. آمانوف بازیکنی است که استعداد دارد، ولی به‌عنوان بازیکن جوان باید یاد بگیرد و سخت کار کند. اگر این فرصت را ببینم که می‌تواند بازی کند، این کار را خواهم کرد، اما تا الان هیچ تغییری نداشته است. او نه گل زده و نه پاس گل داده است.

وعده جذاب ساپینتو به هواداران استقلال در آستانه بازی با پیکان

وی درباره عملکرد تیمش در چهار دیدار گذشته گفت: خیلی خوشحالم، اما مسلماً برخی از بازیکنان هنوز به کیفیت مطلوب نرسیده‌اند. برخی بازیکنان نیز مثل مهدی قایدی دیر به تیم اضافه شدند. تیم نیاز به زمان دارد، اما به طور کلی راضی هستم. هیچ تیمی بهتر از ما نبوده است و حتی برابر سپاهان ما بهتر بودیم. از اشتباهاتی که مرتکب شدیم، استفاده کردند. در بازی با نفت مسجدسلیمان باید 4 بر یک یا حتی 5 بر یک می‌بردیم ولی فوتبال اینجوری نیست. تیم‌ها تازه کارشان را شروع کرده‌اند و من هم نظر مثبتی روی تیمم دارم. ما خوب کار می‌کنیم و از روندی که در بازی‌ها داریم راضی هستم. تیم مقابل ما (پیکان) بازیکنان خوبی دارد، ولی ما بازی به بازی بهتر می‌شویم.