ایران در غیاب روس‌ها سکوی نخست را از دست داد/ قهرمانی زودهنگام آمریکایی‌ها

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۲ جهان امشب (یکشنبه) با برگزاری دیدار‌های رده بندی و فینال اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود که رضا اطری و رحمان عموزاد در در دیدار فینال برای کسب مدال طلا تلاش خواهند کرد و محمدحسین محمدیان در دیدار رده بندی شانس رسیدن به مدال برنز را خواهد داشت.

رقابت‌های جهانی امسال در غیاب روسیه یکی از قطب‌های اصلی کشتی دنیا و قهرمان دوره قبل مسابقات برگزار شد و با توجه به ترکیب اعزامی کشورمان این امیدواری در بین اهالی کشتی و فن وجود داشت که تیم ایران روی سکوی نخست قرار گیرد اتفاقی که در عمل رخ نداد و شانس قهرمانی از بین رفت تا آمریکایی پیش از پایان این پیکار‌ها به قهرمانی زودهنگام برسند.

آمریکا در پایان رقابت‌های ۷ وزن برگزار شده کشتی آزاد با مجموع ۱۴۳ امتیاز در صدر قرار دارد و با توجه به شانس کسب ۲ مدال طلا و یک برنز در رقابت‌های ۳ وزن پایانی قهرمانی خود را مسجل کرده است.

ایران نیز در پایان رقابت‌های ۷ وزن با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و مجموع ۹۵امتیاز در رده دوم جای دارد و با توجه به شانس ۲ مدال طلا و یک برنز دیگر در ۳ وزن پایانی نمی‌تواند به عنوان قهرمانی این مسابقات برسد اما نایب قهرمانی کشورمان قطعی شده است.

ایران در غیاب روس‌ها سکوی نخست را از دست داد قهرمانی زودهنگام آمریکایی‌ها

اسامی نفرات راه یافته به دیدار فینال ۳ وزن پایانی به شرح زیر است:

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری (ایران) – ری هیگوچی (ژاپن)

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد خلیلی (ایران) - جان دیاکومیهالیس (آمریکا)

۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر (آمریکا) – باتیربک تساکولوف (اسلواکی)

رقابت‌های رده بندی و فینال اوزان فوق از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (یکشنبه) برگزار می‌شود.