آرژانتین - فرانسه/ نبرد ستاره ها برای فتح ستاره سوم

امشب آخرین دیدار جام جهانی 2022 قطر برگزار خواهد شد. پرونده یک ماه بازی‌های ملی بسته می‌شود و همه دنیا منتظر این هستند تا ببیند چه تیمی فاتح دنیا خواهد شد و جام طلایی رنگ را بالای سر خواهد برد.

* جنگ جهانی برای هت‌تریک

امشب از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه لوسیل، تیم ملی فرانسه و تیم ملی آرژانتین به مصاف هم می‌روند. دیداری پر از هیجان و غیرقابل پیش‌بینی که باعث شده تا میلیون‌ها نفر پای تلویزیون بنشینند و تقابل جذاب امباپه با مسی را مشاهده کنند.

فرانسه و آرژانتین هر کدام ۲ بار قهرمان جام جهانی شده‌اند و هر تیمی قهرمان شود، سومین ستاره را بر روی پیراهن خود درج خواهد کرد.

آخرین دیدار آن‌ها به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازمی‌گردد. جایی که مسی و یارانش با هدایت خورخه سمپائولی مقابل فرانسه قهرمان زانو زدند و نتوانستند نمایش خوبی از خود ارائه دهند.

از آن زمان در آرژانتین خیلی چیز‌ها تغییر کرده و از آن ترکیب تنها ۳ نفر در جمع آلبی‌سلسته حضور دارند. مسی، دی‌ماریا و نیکولاس اوتامندی تنها افرادی هستند که در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل فرانسه حضور داشتند و این انتظار می‌رود، تیمِ لیونل اسکالونی نمایشی خوب مقابل فرانسه پرستاره و زهردار به ثبت رساند.

از فرانسه نیز پوگبا و کانته حضور ندارند، ولی بازیکنی مثل شوامنی باعث شده تا حضور آن‌ها به چشم نیاید و فرانسه باز هم روی کاغذ تیم قدرتمندی شناخته شود.

فرانسه؛ متحد برای تاریخ‌سازی؛ اندیشه دشان برای شکست مسی!


فرانسه در این جام مقتدرانه‌ترین نمایش‌های ممکن را نشان داد. مثل همیشه با اندیشه «پراگماتیک یا عمل‌گرای» دشان گل می‌زد و سعی می‌کرد تا از گل محافظت کند. در بازی مقابل انگلیس با شوت دیدنی شوامنی به گل رسید و عقب کشید تا انگلیس صاحب توپ و میدان شود. پس از اینکه گل تساوی را دریافت کرد، خیلی زود توانست دوباره به گل برسد تا نشان دهد چقدر می‌تواند از قدرت وینگر‌های خود و شمّ گلزنی بالای ژیرو استفاده کند و نتیجه را به سود خود رقم زند.

فرانسه در این جام جهانی تنها در بازی مقابل تونس که بازی تشریفاتی محسوب می‌شد، شکست خورد. آن‌ها همواره با درخشش امباپه و ژیرو تیم برتر میدان شناخته شدند و حالا نیز این تصمیم را دارند، تا بار دیگر مسی را در جام جهانی شکست دهند.

با اینکه ژیرو یکی از مهترین گلزن‌های فرانسه در جام محسوب می‌شود و رکورددار گلزنی در تاریخ فرانسه شناخته می‌شود، ولی برخی رسانه‌ها مدعی شدند که دشان برنامه‌ای خاص مقابل یاران مسی دارد و تصمیم گرفته تا ژیرو را نیمکت نشین و از امباپه به عنوان مهاجم هدف استفاده کند. مارکوس تورام که در بازی مقابل مراکش نیز خوب بازی کرد، جای امباپه را در کناره‌ها بگیرد و فرانسه بتواند از سرعت امباپه در ضدحملات استفاده کند.

نقش شوامنی بسیار در بازی امشب مهم خواهد بود و بسیاری مدعی شدند که دشان از یوسف فوفانا در وسط زمین استفاده خواهد کرد.

ابراهیم کونته که نمایشی دیدنی در بازی مقابل مراکش داشت نیز به دلیل سرما خوردگی معلوم نیست، می‌تواند در ترکیب قرار گیرد یا خیر. با این حال فرانسه ستاره روی نیمکت زیاد دارد و می‌تواند از زوج واران و اوپامکانو در وسط استفاده کند.

نکته مهم دیگر در تیم فرانسه این است که آن‌ها می‌توانند تاریخ‌ساز در جام جهانی شوند و به سومین تیمی نام گیرند که می‌تواند از عنوان خود دفاع کند. پیش از این، ایتالیا و برزیل تاکنون توانسته‌اند در ۲ جام جهانی متوالی قهرمان شوند و باید دید امباپه و رفقا می‌توانند رکورد پله را بکشنند یا خیر؟

دشان نیز می‌تواند به تنها فرد در تاریخ فوتبال بدل شود که به عنوان بازیکن قهرمان دنیا شده و توانسته ۲ بار تیمش را فاتح دنیا کند.

از کریم بنزما نیز خبری در بازی فردا نیست. او که قرار بود به جمع تیم ملی فرانسه اضافه شود، به دلایلی در جمع خروس‌ها نخواهد بود.

آرژانتین - فرانسه/ نبرد ستاره ها برای فتح ستاره سوم

آرژانتین؛ همه برای مسی!


این شعار بازیکنان و ملت آرژانتین است. همه برای مسی و افتخارآفرینی او بازی می‌کنند. در میکسدزون بازی آرژانتین و کرواسی، خبرنگار آرژانتینی حرف دل یک ملت را به لئو زد و گفت: مهم نیست چه اتفاقی در فینال رخ می‌دهد. تو در دل تمام ملت آرژانتین جا گرفته‌ای و همه پیراهن تو را برتن می‌کنند.

مسی امشب برای تنها جام بدست نیاورده خود تلاش می‌کند. جامی که به گفته برخی کارشناسان فاصله عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تا بهترین بازیکن تاریخ است. او می‌تواند به زیباترین شکل ممکن قصه مفصل و پرفراز و نشیب خود در جام جهانی را پایان دهد. از پسربچه‌ای که قرار بود مردِ مارادونا شود، ولی با ۴ گل تحقیر شد تا حالا فرماندهی که همه برای او بازی می‌کنند.

آرژانتین به مانند سال‌های قبل نیست. به مانند جام جهانی ۲۰۱۴ هم نیست. این آرژانتین بسیار متحدتر از هر زمانی است که فکرش را بکنید. شاید از ۱۹۹۰ تاکنون چنین آرژانتینی را جام جهانی ندیده‌ایم. پس برای همین باید منتظر ماند و دید که آیا مسی می‌تواند به همراه ستاره‌های پیر و جوان آرژانتین یک رویای بزرگ را محقق کند یا خیر؟

آرژانتین در این جام در اولین بازی مقابل عربستان سعودی شکست خورد، ولی پس از آن شاهکاری بزرگ رقم زد و توانست در تمامی مسابقات به پیروزی دست یابد؛ البته در بازی مقابل استرالیا و هلند بسیار به مشکل خورد، ولی توانست با مهره‌هایی مثل امیلیانو مارتینز و انزو فرناندز مسیر خوشبختی را طی کند.

حالا آلبی سلسته نیز امیدوار است با تکیه برای دروازه‌بان خود، اوتامندی که بسیار جنگنده ظاهر شده، دی‌پائول، انزو فرناندز، الکسیس مک‌آلیستر و از همه مهمتر خولیان آلوارز پس از ۳۶ سال، جام بزرگ را به بوینس‌آیرس ببرد و دل یک ملت را شاد کند.

آرژانتین - فرانسه/ نبرد ستاره ها برای فتح ستاره سوم

ترکیب احتمالی آرژانتین و فرانسه  

آرژانتین (۳-۳-۴): امی مارتینز | مولینا، رومرو، اوتامندی، آکونیا | دی پل، انزو فرناندز، مک‌آلیستر | دی ماریا، مسی، آلوارز
فرانسه (۳-۳-۴): لوریس | کونده، واران، اوپامکانو، تئو هرناندز | گریزمان، شوامنی، رابیو | دمبله، ام باپه، مارکوس تورام