کنایه سنگین اسطوره پرسپولیس به یحیی گل محمدی

سپاهان و پرسپولیس امروز از مرحله یک هشتم نهایی  جام حذفی  به مصاف یکدیگر می روند بسیاری این بازی را فینال زود هنگام می دانند دو تیمی که همیشه بازی های بین شان حساس و دیدنی بوده و حتی در لیگ برتر هم با یکدیگر در کورس قهرمانی قرار دارند به همین دلیل با  محسن بنگر  پیشکسوت پرسپولیس به گفتگو پرداختیم.

پرسپولیس را تا به اینجای فصل چطور دیدید؟

پرسپولیس امسال بازی‌های خوبی ارائه می‌دهد و در اکثر دیدارهایش سوار بر بازی است هر چند متأسفانه در بازی آخر جلوی هوادار عملکرد تیم خوب نبود و بازی را واگذار کردیم.

در رابطه با نفراتی که امسال در پرسپولیس حضور دارند نظرتان چیست؟

پرسپولیس چندین فصل است که بازیکنان خوبی دارد و امسال هم نفرات جدیدی به تیم اضافه شدند که تا به اینجا بازی‌های خوبی از خودشان ارائه دادند و توانستند نقاط ضعفی که در فصل گذشته در تیم دیده می‌شد را پوشش دهند.

اشاره به بازی هوادار کردید. چندین بازی است که پرسپولیس طراوت و شادابی نیم فصل اول را ندارد. دلیل این اتفاقات را چه می‌دانید؟

من به‌عنوان کوچک‌ترین عضوی که افتخار داشتم چندین سال در پرسپولیس حضور داشته باشم فقط می‌توانم به بازیکنان توصیه کنم به حواشی به هیچ عنوان توجه نکنند. پرسپولیس در حال حاضر تیم دوم جدول است و تنها ۳ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و هنوز ۱۰ بازی تا پایان مسابقات باقی مانده.

شما سابقه حضور در سپاهان را نیز دارید. عملکرد سپاهان را امسال ارزیابی می‌کنید؟

من ۸ سال در این تیم بودم و خاطرات بسیار خوبی از سپاهان و اصفهان دارم. سپاهان امسال تیم خوبی دارد و جو این تیم امسال با حضور سرمربی پرتغالی‌شان کاملاً متفاوت شده. آقای مورایس بخوبی با فضای فوتبال ایران خود را وفق داده و در دربی اصفهان هم فقط ۳ ضربه به تیرک زدند. آنها امسال با برنامه بازی می‌کنند و در جناحین رامین رضاییان و امید نورافکن بخوبی شهریار مغانلو را تغذیه می‌کنند.

بازی سپاهان – پرسپولیس در جام حذفی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

نگه داشتن گل محمدی در پرسپولیس اشتباه بود

همیشه بازی‌های پرسپولیس- سپاهان جذاب بوده و به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران معروف است و بعد از دربی تهران از اهمیت خاصی برخوردار است. امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم و تیمی که در زمین عملکرد بهتری دارد پیروز از مسابقه خارج شود.

عملکرد خط دفاعی دو تیم را تا به اینجای فصل چطور دیدید؟

دروازه‌بان هر دو تیم ملی‌پوش هستند و در پرسپولیس پورعلی گنجی و گولسیانی امسال عملکرد بسیار خوبی در قلب خط دفاع داشتند و این موضوع درمورد سپاهان هم صدق می‌کند.

نقاط ضعف پرسپولیس را امسال در کدام خطوط دیدید؟

پرسپولیس امسال ۴ مهاجم خوب دارد که هر کدام می‌توانند به تنهایی نتیجه را تغییر دهند اما متأسفانه بخوبی تغذیه نمی‌شوند و در خط هافبک احساس می‌کنم سروش رفیعی می‌تواند خیلی به کمک تیم بیاید اما نمی‌دانم گل‌محمدی چرا از او کمتر استفاده می‌کند. پرسپولیس در هر بازی باید بالای ۱۰ موقعیت مسلم گلزنی ایجاد کند اما چندین بازی است که شاهد نرسیدن توپ‌های لازم به مهاجمان هستیم.

هفته گذشته شایعه اولتیماتوم به گل‌محمدی و اخراج درصورت کسب نتایج غیرقابل قبول هم شنیده شد

معتقدم آقای گل‌محمدی بهترین گزینه داخلی برای هدایت پرسپولیس است. سابقه دو قهرمانی لیگ، نایب قهرمانی آسیا و یک سوپر جام از نکاتی است که می‌توان اشاره کرد. به نظرم آقای گل‌محمدی هماهنگی کامل با نفرات حاضر در ترکیب پرسپولیس را دارند و در سال‌های گذشته نیز عملکرد بدی نداشتند و در فصل قبل هم با اختلاف امتیاز خیلی کم نایب قهرمان لیگ شدند.

آقای محسن بنگر مدعیان اصلی کسب قهرمانی در فصل جاری را چه تیم‌هایی می‌دانید؟

سپاهان، پرسپولیس و استقلال در این ۲۰ هفته عملکرد بسیار خوبی داشتند و احساس می‌کنم قهرمان فصل جاری در هفته پایانی از بین این ۳ تیم مشخص خواهد شد. استقلال هم امسال با حضور آقای ساپینتو فوتبال شناوری را ارائه می‌دهد و نسبت به هفته‌های ابتدایی لیگ بسیار بابرنامه‌تر شده.

در هفته‌های گذشته شاهد اعتراضات فراوانی به ناداوری‌ها و نبود VAR در فوتبال ایران بودیم، عملکرد داوران در فصل جاری را چطور دیدید؟

زمانی که من بازی می‌کردم این حجم از اعتراضات به داوری وجود نداشت. VAR هم به فوتبال ما بیاید بی‌فایده است چون با کوچک‌ترین اتفاقی نیمکت‌ها معترض می‌شوند و داور مجبور به قطع جریان بازی می‌شود.

پیشنهاد شما چیست؟

به نظرم بهتر است کمیته داوران کلاس‌های آموزشی برای داوران برگزار کند و از تجربه داوران اروپایی در این کلاس‌ها استفاده کند.

در لیگ امسال عملکرد کدام داور مثل آقای فغانی بوده؟!

در فوتبال مان دیگر مثل ایشان نداریم. در هر بازی شاهد ۳-۲ صحنه هستیم که نیاز به VAR دارد و داوران ما تا آموزش‌های کافی نبینند هیچ چیز درست نخواهد شد.