تصاویر ماندگار در تاریخ لیگ قهرمانان

تیم‌های اینتر و میلان با غلبه بر بنفیکا و ناپولی به جمع چهار تیم برتر اروپا راه یافتند و حالا پس از سال ۲۰۰۵ و آن جدال خاطره‌انگیز بار دیگر روبروی هم قرار خواهند گرفت.

لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ بیشتر با فینال جادویی آن یعنی میلان و لیورپول به یاد آورده می‌شود؛ جدالی که قرمزوسیاه‌ها با سه گل پیش افتادند اما قرمزهای آنفیلد به بازی برگشتند و با پیروزی در ضربات پنالتی، جام را به خانه بردند.

با این حال، دیدار یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آن فصل هم به خصوص با تصاویر خاص و سوررئال از ورزشگاهِ به قولی میلانی‌ها سن سیرو و به قول اینتری ها جوزپه‌مه‌آتزا در اذهان باقی مانده است.

شاگردان «کارلو آنچلوتی» در آوریل ۲۰۰۵ و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اینتر رفتند و پس از پیروزی دو بر صفر در بازی رفت، با خیالی آسوده پای به بازی برگشت گذاشتند.

میلانی‌ها که با حضور ستارگانی مانند دیدا، نستا، مالدینی، پیرلو، کاکا و شوچنکو یکی‌ از قدرتمندترین تیم‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را در اختیار داشتند، در بازی برگشت هم با گل ستاره اوکراینی خود در همان ۳۰ دقیقه اول پیش افتادند.

روزنامه انگلیسی «میرر» ماجرا را این‌گونه روایت می‌کند: آبی‌وسیاه‌ها به وضوح زورشان به رقیب سنتی نمی‌رسید. نقطه عطف بازی در دقیقه ۷۳ بود. هواداران میلان یک وسیله آتش‌زا به سمت دروازه‌بان برزیلی میلان پرتاب کردند که به شانه او برخورد کرد. بازیکنان اینتر از آن‌ها خواستند دیوانگی را متوقف کنند اما تماشاگران به رفتار خود ادامه دادند و «مارکوس مرک» داور آلمانی، گزینه‌ای جز تعلیق بازی نداشت.

بازیکنان دو تیم 25 دقیقه بعد به زمین مسابقه بازگشتند اما باران وسایل آتش‌زا به سمت چمن ورزشگاه روانه شد. تصویری «مارکو ماتراتزی» مدافع اینتر و «روی کاستا» هافبک میلان که در کنار هم در حال تماشای باران آتش هستند، از ماندگارترین تصاویر تاریخ فوتبال شد.

داور آلمانی بازی را تمام و یوفا هم میلان را سه بر صفر برنده بازی اعلام کرد. اینتر همچنین به 6 بازی بدون تماشاگر محروم شد که البته دو بازی آن تعلیق شد.

با وجود اینکه دیگر از آن میلان قدرتمند خبری نیست، اما شاگردان «استفانو پیولی» با کنار زدن تاتنهام و همچنین ناپولی، صدرنشین بلامنازع سری‌آ به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند. شاگردان «سیمونه اینزاگی» هم پس از صعود از گروه مرگ با حضور تیم‌های بایرن مونیخ و بارسلونا و با کنار زدن دو تیم برتر پرتغال یعنی پورتو و بنفیکا به جمع چهار تیم برتر جام پای گذاشته است.

تصاویر ماندگار در تاریخ لیگ قهرمانان

تصاویر ماندگار در تاریخ لیگ قهرمانان

تصاویر ماندگار در تاریخ لیگ قهرمانان