دومین روز بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران/ هیچ خبری از بمب نیست!

مسئولان سازمان لیگ با توجه به در پیش بودن مسابقات جام ملت‌های آسیا و همچنین برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در نظر دارند تا رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم را در دهه اول مردادماه برگزار کنند. همین مسئله باعث شد تا به سرعت بازار نقل‌وانتقالات تابستانه هم بعد از پایان لیگ بیست‌ودوم شروع به کار کند و طبق زمان‌بندی اعلام شده، تیم‌ها می‌توانند در بازه بیستم خردادماه تا هشتم شهریورماه اقدام به جذب بازیکن کنند و خود را برای حضور قدرتمند در فصل جدید آماده می‌کنند.

۱۶ تیم لیگ برتری با وجود گذشت دو روز از فعالیت بازار نقل‌وانتقالات تابستانه فعالیت چشمگیری نداشته‌اند و در شرایطی که گمانه‌زنی‌های پرشماری در فضای مجازی انجام می‌شود، اما هنوز نقل‌وانتقال رسمی صورت نگرفته و به نظر می‌رسد که با توجه به ۴۸ روز فرصت باقی‌مانده تا پایان نقل‌وانتقالات، طی روزهای آینده تیم‌ها به شکل جدی‌تری فعالیت خود را در بازار تابستانه دنبال خواهند کرد.

۱۲ تیم در انتظار سرمربی!

تیم‌های لیگ برتری در حالی برای حضور در فصل جدید می‌خواهند خود را آماده کنند که هنوز تکلیف سرمربیان همه تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم مشخص نشده است. سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، هوادار تهران و نساجی مازندران تیم‌هایی هستند که سرمربی‌شان را انتخاب کرده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای حضور در فعال بازار تابستانه هستند اما سایر تیم‌ها همچنان سرمربی ندارند.

استقلال و پرسپولیس هم که همواره پای ثابت بازار نقل‌وانتقالات هستند، همچنان به صورت رسمی تکلیف سرمربی‌شان مشخص نشده است. البته که روز گذشته رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس با حمایتی ویژه از یحیی گل‌محمدی اعلام کرد که او کارش را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت ادامه خواهد داد اما همچنان گل‌محمدی مردد است و طی روزهای آینده قرار است که در بازگشت به تهران پای میز مذاکره با مدیران باشگاه تهرانی بنشیند و تصمیم نهایی را درباره آینده کاری خود بگیرد.

دومین روز بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران/ هیچ خبری از بمب نیست!

نیازمند، تنها نقل‌وانتقالِ بازار تابستانه!

پیام نیازمند یک روز قبل از آنکه فعالیت بازار نقل‌وانتقالات تابستانه آغاز شود، پای میز مذاکره با مدیران باشگاه سپاهان نشست و توانست قراردادش را با سپاهان دائمی کند. نیازمند که فصل گذشته با قراردادی قرضی در جمع شاگردان ژوزه مورایس حضور یافت، بعد از رایزنی‌های انجام شده با مدیران باشگاه پورتیموننسه پرتغال توانست رضایت‌نامه خود را بگیرد و به مدت ۲ فصل به تیم سپاهان پیوست.

نیازمند در روزهای گذشته سوژه بازار تابستانه بوده است. رسانه‌های پرتغالی معتقدند که او با رضایت‌نامه‌ای یک میلیون یورویی به سپاهان آمده اما مدیران باشگاه اصفهانی با تکذیب این رقم مدعی شده‌اند که با عدد و رقمی معقول توانسته‌اند قرارداد پیام نیازمند را دائمی کنند و او را در جمع شاگردان ژوزه مورایس نگه دارند. نکته جالب‌توجه اینکه به جز انتقال پیام نیازمند به تیم سپاهان و دائمی‌شدن قرارداد او، هیچ انتقال رسمی دیگری در بازار تابستانه هنوز انجام نشده است!