هت‌تریک کم‌نظیر بچه‌های آزاد ایران در آسیا

مسابقات 3 وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نوجونان قهرمانی آسیا امروز (دوشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و هر 3 نماینده ایران صاحب مدال طلا شدند تا یک رکورد کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر در روز اول برای ایران رقم بخورد. 

سینا خلیلی در وزن 65 کیلوگرم، ابوالفضل حسینی در وزن 71 کیلوگرم و ابوالفضل رحمانی در وزن 80 کیلوگرم سه نماینده کشورمان بودند که به مدال طلا دست یافتند.

در وزن 65 کیلوگرم سینا خلیلی در دور اول با نتیجه 11 بر 4 محمد عبداله از پاکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 12 بر صفر یوساکو تسوجیتا از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. خلیلی در این مرحله با نتیجه 11 بر صفر سورابه از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر 3 از سد رستم جان کاخاروف از قرقیزستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 71 کیلوگرم ابوالفضل حسینی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفربه پوروداگوا از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی کای چانگ از چین تایپه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. حسینی در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 مقابل آلپ ارسلان بگنجوف از ترکمنستان به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل نوردولت  سیلبکوف از قزاقستان با نتیجه 6 بر 2 به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

کشتی

در وزن 80 کیلوگرم ابوالفضل رحمانی در دور اول ب نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی بایامدورج انخبات از مغولستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه 4 بر صفر دولتگلدی میرادوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. رحمانی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 11 بر صفر نوراسیل یراسیل از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مقابل سورابه یاداو از هند ییروز شد و به مدال طلا دست یافت.

مسابقات 7 وزن دوم و پایانی از ساعت 8 صبح فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان با قرعه زیر به مصاف حریفان خود می‌روند.