سرخی انریک بمب استقلال در نقل و انتقالات کیست؟

سرخی انریک مهاجم لالیگایی اسمی است که این روزها بر سر زبان ها افتاده و هواداران استقلال در نقل و انتقالات می خواهند بدانند این مهاجم چه کاترایی دارد.

این در حالی است که طی روزهای گذشته بود که جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال استقلال به طور غیرقابل باوری از شرایط این روزهای تیمش گلایه کرد و عنوان کرد که هیچکدام از بازیکنان مدنظرش جذب نشده‌‌اند.

بعد از جدایی قطعی محمد محبی و نصفه و نیمه مهدی قایدی، زوج بوشهری موفق فصل گذشته استقلال، نکونام به دنبال جذب بازیکن در این پست رفت و درخواست جذب مهاجم خارجی را به باشگاه ارائه داد.

گفته می‌شود مهاجم مورد نظر نکونام سرخی انریک، مهاجم ۳۳ ساله و ۱۸۳ سانتی‌متری اسپانیایی است که سابقه بازی در تیم‌های مایورکا، نومانسیا و ایبار را در کارنامه دارد.

وی که در حال حاضر بازیکن آزاد است سابقه بازی در تیم ملی زیر ۱۹ سال اسپانیا را در کارنامه دارد و سایت معتبر ترنسفر مارکت قیمت او را یک میلیون ۲۰۰ هزار یورو تخمین زده است.

گفته می‌شود مسئولان باشگاه استقلال تماس‌های اولیه را با این مهاجم داشته‌اند و قرار است مذاکرات طرفین طی روزهای پیش رو وارد فاز جدی‌تر شود.

سرخی انریک کیست؟

در زبان اسپانیایی به او سرگی اِنریش می‌گویند و در زبان کاتالانی سرجی انریک خطاب می‌شود. این بازیکن 33 ساله و 181 سانتی‌متری، متولد سیتادلا است و محصول باشگاه مایورکا به‌حساب می‌آید و تا به حال در خارج از کشورش برای تیم دیگری به میدان نرفته است و استقلال می‌تواند نخستین چالش او در این مسیر باشد.

سرخی انریک حدودا نیمی از دوران بازیگری‌اش را در سطح اول و نیم دیگر را در سطح دوم فوتبال اسپانیا پشت سر گذاشته است. آمار او در لالیگا 192 بازی، 34 گل و 25 پاس گل است و در هر 369 دقیقه یک گل وارد دروازه رقبا کرده است. انریش در لالیگای دو 190 بازی انجام داده که ماحصل آن 49 گل و 15 گل بوده است و این یعنی هر 231 دقیقه، یک گل.

تیمهای سرخی انریک

اگر بخواهیم نگاهی گذرا به دوران بازی‌گری این مهاجم خوش‌استایل بیندازیم باید ابتدا از مایورکا یاد کنیم. سرگی از سال 2008 تا 2011 در عضویت تیم دوم مایورکا بود و در این اثنا در سال 2010 مقابل اسپانیول اولین بازی لالیگایی‌اش را انجام داد تا به تیم اصلی راه پیدا کند اما هیچ‌وقت نتوانست حضوری مداوم در تیم اصلی داشته باشد و هیچ یک از گل‌ها و پاس‌گل‌هایش در سطح اول فوتبال اسپانیا در لباس مایورکا نبوده است.

او در ادامه به تیم‌های رکرِآتیوو اوئلوا و آلکورکون در سطح دوم قرض داده شد و نهایتا در سال 2013 قراردادش با مایورکا خاتمه پیدا کرد.

حضور 2 ساله در باشگاه نومانسیا به انریش کمک کرد تا با آماری نسبتا درخشان بازم پس از 5 سال به سطح اول فوتبال کشورش راه پیدا کند. او در تیم دسته‌دومی نومانسیا با گل‌هایش تیم را در سگوندا دیویژن نگه داشت و در سال 2015 به باشگاه ایبار پیوست.

قرارداد طرفین تا سال 2022 بود اما بندی در این قرارداد وجود داشت که در صورت سقوط ایبار، سرگی می‌توانست جدا شود. اتفاقی که در سال 2021 به وقوع پیوست.

دوران طلایی فوتبال این مهاجم گلزن در ایبار رقم خورد. او 6 فصل برای این تیم در لالیگا توپ زد و تا بستن بازوبند کاپیتانی هم پیش رفت. 187 بازی و 34 گل زده نشان‌دهنده عملکرد موثر انریش در تیم ایبار است. اوج هنرنمایی او در 2 فصل اول بود که به ترتیب با 9 گل و 8 پاس گل و همچنین 11 گل و هفت پاس گل همراه شد. انریش سابقه گلزنی به سه تیم بزرگ اسپانیا را هم در کارنامه خود دارد.

او در سال 2017 و در جریان باخت 6 بر یک تیمش در نیوکمپ مقابل بارسلونا زننده تنها گل ایبار در دقیقه 57 بود. در آن مسابقه مسی پوکر کرد. او در همان سال یک پاس گل هم در دیگر دیدار برابر بلوگرانا به تاکشی اینویی داد.

سرخی انریک عکس

سال 2018 سال گلزنی برابر اتلتیکو بود. دیداری هیجان‌انگیز که با گل دقیقه 87 انریش یک بر صفر به سود ایبار شد اما پیش از پایان مسابقه شاگردان دیگو سیمئونه گل تساوی را به‌ثمر رساندند. انریش سابقه ارسال 2 پاس گل مقابل اتلتی را هم دارد. نهایتا باید به رئال مادرید برسیم.

سرخی انریک در سال 2018 یکی از به‌یادماندنی‌ترین نمایش‌های خود را برابر رئال مادریدِ تحت هدایت سانتیاگو سولاری سپری کرد و در جریان پیروزی خانگی 3 بر صفر، یک پاس گل داد و روی ارسال مارک کوکوریا یک گل زد. جالب است که آخرین بازی این بازیکن در لباس ایبار و در لالیگا در جدال برابر بارسا بود که به باخت یک بر صفر منجر شد.

در سال 2021 سرخی انریک تصمیم گرفت اسپانیا را ترک کند و راهی فوتبال آلمان شود تا برای تیم شالکه بازی کند.

طرفین بر سر قراردادی 2 ساله به توافق رسیدند اما به یک‌باره همه‌چیز خراب شد. برای دانستن علت این ماجرا باید به سال 2016 برگردیم. جایی که سرخی انریک به همراه هم‌تیمی‌اش در ایبار، آنتونیو لونا، درگیر یک رسوایی اخلاقی شدند. این 2 بازیکن وارد رابطه‌ای جنسی با یک خانم شدند و فیلم آن در فضای مجازی پخش شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که آن زن راضی به ضبط تصویرش نبود و به همین خاطر علیه انریش و هم‌تیمی‌اش شکایت کرد.

این شکایت کار 2 بازیکن مدنظر را به دادگاه کشاند و آن‌ها 2 سال به زندان محکوم شدند اما به خاطر نداشتن سابقه کیفری این حکم به حالت تعلیق درآمد و سرگی و لونا به خاطر پخش شدن این ویدیو در پیامی عذرخواهی کردند. با این وجود هواداران شالکه فشار شدیدی را روی باشگاه خود آوردند تا از خرید مهاجم اسپانیایی صرف نظر کنند. اتفاقی که نهایتا رخ داد.

هم‌تیمی شدن با عابدزاده و تبعید به لالیگای 2

انریش چند ماه بدون تیم بود و در ادامه به عضویت پونفرادینا درآمد تا مجددا پس از 6 سال به سطح دوم فوتبال اسپانیا بازگردد و با امیر عابدزاده هم‌تیمی شود. او در پایان آن فصل راهی دیگر تیم دسته‌دومی یعنی رئال اوویه‌دو شد و با آمار 7 گل و یک پاس گل در 35 بازی به کارش خاتمه داد.

دیگر خبری از حواشی گذشته نیست

حال باید دید تکلیف این بازیکن و استقلال به کجا خواهد انجامید. نکته مثبت او این است که در سال‌های اخیر همواره در جریان مسابقه بوده و می‌توان گفت آمار گلزنی‌اش هم همیشه قابل قبول بوده است. از طرفی حواشی او در گذشته ممکن است دوباره در آینده او دردسرساز شود. البته که نباید فراموش کرد او به تازگی به صورت رسمی (چند روز قبل) ازدواج کرد و دختری 2 ساله هم دارد و خبری از اتفاقات تلخ گذشته در زندگی او نیست.