دراگان اسکوچیچ : من را مثل سگ بیرون انداختند

صادق درودگر درخصوص آوردن دراگان اسکوچیچ به فوتبال ایران و حاشیه‌هایی که برای سرمربی سابق تیم ملی فوتبال اتفاق افتاد صحبت کرد.   

مدیرعامل وقت تیم نساجی از پیشنهاد اخیر یک تیم برای به خدمت گرفتن اسکوچیچ گفت: یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه فولاد به من زنگ زد و گفت می‌خواهیم اسکوچیچ را زنگ بزنی بیاورند او را ایران. گفتم باید زنگ بزنی ایجنتش و گفتند ایجنتش نتوانسته او را ایران بیاورد با شما رابطه دوستی دارد. گفتم دوستی چه ربطی به کار دارد و خواهش کردند زنگ بزنم. گفتم خب باشد زنگ می زنم، گوشی دستم بود و با آن گوشی واتساپ زنگ زدم و سلام کردم و گفتم فلان باشگاه انقدر پول، رقم هم بالا بود و ۱ میلیون دلار بود، گفتم انقدر می‌دهد که بیای مربی شوی. گفت من دیگر برنمی گردم گفتم چرا، گفتند مرا مثل سگ از کشور بیرون انداختند. گفتند من آمدم ایران و با یک تساوی تیم ایران اوت می‌شد، من این تیم را بردم جام جهانی و مرا کنار گذاشتند برای همین برنمی‌گردم به ایران. خیلی علاقه‌مند بود آن تیم که اسکوچیچ را بیاورد ولی ایشان نیامد.

 دراگان اسکوچیچ : من را مثل سگ بیرون انداختند

درودگر با اشاره به اولین حضور اسکوچیچ در ایران به عنوان سرمربی ملوان ملوان درباره رسیدن مرد کروات به نیمکت تیم ملی گفت: اولین مصاحبه من در ملوان را ببینید، گفتم او مربی تیم ملی می‌شود چرا، من اصلا چیزی ندیده بودم از او فقط روزمه‌اش را دیدم که در هفت سال شش قهرمانی دارد، گفتم یک مربی در این سن هفت سال شش قهرمانی، دو قهرمانی در اسلوونی، سه قهرمانی در کرواسی یکی در کشورهای عربی و یک نایب قهرمانی در کویت. گفتم وقتی توانسته این همه قهرمانی بگیرد برای تیم های مختلفش قطعا مربی بزرگی است و زمانی که می‌خواستم به ایران بیاورمش، بدشانسی اسکوچیچ و خوش‌شانسی ما ایشان پلیپ معده و روده گرفته بود و در بیمارستان بستری بود. خلاصه با کمک ایجنتش صحبت کردیم بیا ایران را ببین و صحبت از قرارداد نکردیم. من گفتم به شما علاقمند شده‌ام که انقدر مربی حرفه‌ای هستید و نتایجت خوب است. آوردمش انزلی را نشانش دادم، ماهی‌فروشی و میوه فروشی و قصابی را نشانش دادم و عکس ملوان و مرحوم قایقران بود، گفتم این شهر فوتبالی است و هیجان‌زده شده بود. مردم هم او را می‌دیدند و گفتم بیا مذاکره کنیم و مذاکره کردیم، گفت من از باشگاه کویتی قرارداد آخرم ۳۳۰ هزار دلار بوده گفتم ما این پول را نداریم ولی بیا با ما ۱۰۰ هزار تا ببند و ما اگر باشگاهی دیگر تو را خواست می‌گذاریم بروی. همینطور داشتیم صحبت می‌کردیم، آن روز جواب قطعی را نداد بعد از یک روز گفت می‌خواهم بمانم، گفتم چقدر گفت ۱۸۰ تا و ۱۲۰ تا بستیم. گفت بنویس اگر باشگاه کویتی مرا خواست بروم، گفتم دیگر این را نمی‌نویسم این مال سه روز پیش بود. الان نمی‌توانم این کار را کنم و خلاصه قبول کرد، ماند و ۴ روز بعد باشگاه کویتی برایش دعوتنامه زد ۳۰۰ هزارتا ولی دیگر این قرارداد را با او فیکس بسته بودیم. باورتان نمی‌شود با اسکوچیچ خیلی از بازیکنان را تستی گرفتیم یعنی در همان استادیوم شهید تختی یا سن سیروس در آن استادیوم تست گذاشتیم و خیلی‌ها آمدند تست دادند و انتخاب شدند و حالا هم اسمشان را نمی‌آورم چون بعضی از آنها تیم ملی هم دعوت شده‌اند بعضی هم بازیکنان بزرگ لیگ هستند ولی اینطور بود.

وی درباره ناراحتی اسکوچیچ افزود: بالاخره انتخاباتی بوده و فدراسیون وعده داده بود این کارها انجام شود. انجام شان دادند ولی به نظر من اسکوچیچ می‌بایست مزد زحماتش را می‌گرفت. شرایط انتخابات به گونه‌ای بود که بعضی چیزها در برنامه‌های انتخاباتی تاج بود و اعلام کرده بود ایشان و به وعده انتخاباتی‌اش عمل کرد چون اعضایی که به او رای داده بودند شاید این برنامه را میخواستند از او. ولی به هرحال در کل اگر از بالا نگاه کنیم به اسکوچیچ ظلم شد.

درودگر در پاسخ به این سوال که اگر اسکوچیچ می‌ماند ما در جام جهانی بهتر نتیجه می‌گرفتیم یا خیر، تصریح کرد: فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و مشکلاتی در آن تیم به وجود آمده بود و دو دستگی‌ای ایجاد شده بود که خیلی آسیب زد. اگر همبستگی اولیه تیم باقی می‌ماند و آن مسائل رفتن پیش معاون رئیس جمهور و خود رئیس جمهور و آن صحبت‌ها و پیام‌های اینستاگرامی پیش نمی‌آمد و همبستگی باقی می‌ماند شاید می‌توانست بهتر نتیجه بگیرد ولی در شرایطی که ایجاد شده بود نه.