نقل و انتقالات پرسپولیس| پرسپولیس برنده دربی پایتخت برای سعید عزت اللهی

به نظر می‌رسد که سرنوشت سعید عزت‌اللهی به‌زودی مشخص خواهد شد و او تیم جدیدش را انتخاب می‌کند.

 سعید عزت‌اللهی یکی از پرسروصداترین بازیکنان حاضر در بازار نقل‌وانتقالات محسوب می‌شود؛ ستاره‌ای که تیم‌های ایرانی برای جذب او با یکدیگر رقابت دارند و در شرایطی‌که گفته می‌شود پرسپولیس تهران، استقلال تهران و سپاهان اصفهان 3 تیم خواهان جذب عزت‌اللهی هستند، اما گویا این هافبک باتجربه به حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت نزدیک‌تر است. یحیی گل‌محمدی با توجه به مشکلات خط هافبک تیمش به دنبال جذب عزت‌اللهی بوده و درخواست خود را در این زمینه به مدیران باشگاه اعلام کرده است.

جواد نکونام هم البته نسبت به جذب سعید عزت‌اللهی اعلام نیاز کرده و گفته می‌شود که نکونام شخصاً مذاکراتی را با او و پدرش که در نقش مدیربرنامه‌های عزت‌اللهی فعالیت می‌کند، داشته و حتی در روزهای اخیر شایعه شده بود که علی خطیر هم مذاکرات رسمی خود را برای جذب عزت‌اللهی آغاز کرده است اما گفته می‌شود که باتوجه به شرایط مالی باشگاه استقلال و اولویت‌های نقل‌وانتقالات آبی‌پوشان، فعلاً جذب عزت‌اللهی در دستور کار قرار ندارد و همین مسئله باعث شده تا سرخ‌پوشان پایتخت نسبت به رقبایش شانس بیشتری در مسیر جذب عزت‌اللهی داشته باشند.

بازار گرمی دانمارکی‌ها برای فروش ستاره ایرانی

عزت‌اللهی هنوز نیم‌فصل دیگر با باشگاه وایله کلوب دانمارک قرارداد دارد اما با این‌حال به دنبال جدایی از این تیم دانمارکی است و می‌خواهد در فصل منتهی به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، در تیم مناسب‌تری فوتبال خود را ادامه بدهد. با این وجود، مسئولان باشگاه وایله به سعید عزت‌اللهی اعلام کرده‌اند که با جدایی او مشکلی ندارند اما باشگاه‌های خواهان جذب او باید هزینه رضایت‌نامه این ستاره را پرداخت کنند که این مسئله به چالشی بزرگ برای جدایی عزت‌اللهی از تیم دانمارکی تبدیل شده است.

مسئولان باشگاه وایله در وهله اول به دنبال فروش عزت‌اللهی با رضایت‌نامه 300 هزار یورویی بودند که بعد از اعلام تمایل باشگاه‌های ایرانی، هزینه رضایت‌نامه او به 400 هزار یورو افزایش پیدا کرد. در شرایطی‌که مدیران باشگاه پرسپولیس به صورت جدی پیگیر پرداخت هزینه رضایت‌نامه عزت‌اللهی بودند، حالا گفته می‌شود که رقم رضایت‌نامه او افزایش پیدا کرده و در شرایطی‌که صحبت‌هایی مبنی بر رضایت‌نامه یک میلیون یورویی ستاره ایرانی مطرح شده بود، اما گفته می‌شود که مسئولان باشگاه وایله به دنبال فروش عزت‌اللهی در ازای دریافت 700 هزار یورو هستند!

یحیی چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف سرلک

پرسپولیس در خط هافبک بازیکنانی مانند مسعود ریگی، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی و سروش رفیعی را دارد و با وجود این خط هافبک پرستاره، با توجه به حضور سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا، یحیی گل‌محمدی به دنبال آن است تا خط هافبک خود را برای رقابت با تیم‌های ترازاول آسیا تقویت کند و همین مسئله باعث شده تا سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت نسبت به جذب عزت‌اللهی پافشاری کند؛ البته که از سوی دیگر، سرمربی پرسپولیس دل‌نگران شرایط میلاد سرلک هم بوده و چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف این هافبک باتجربه است.

میلاد سرلک در صورت عدم دعوت به تیم ملی از ابتدای شهریورماه باید به خدمت سربازی برود و دو سال از دسترس کادرفنی سرخ‌پوشان پایتخت دور خواهد شد. البته که در این زمینه گفته می‌شود که احتمال دعوت سرلک به اردوی ملی وجود دارد و حتی شایعاتی درباره دریافت معافیت تحصیلی هم به گوش می‌رسد اما فعلاً سرنوشت سرلک مشخص نشده و همین مسئله هم زمینه‌ساز پافشاری بیشتر یحیی گل‌محمدی به جذب عزت‌اللهی شده است و او از مدیران باشگاه پرسپولیس خواسته تا این هافبک ملی‌پوش را به خدمت گیرند.

خرید در تابستان، امضای قرارداد در زمستان؟

مدیران باشگاه پرسپولیس به نظر می‌رسد که این روزها به صورت موازی در حال رایزنی برای تعیین سرنوشت میلاد سرلک و البته جذب سعید عزت‌اللهی هستند. گفته می‌شود در صورتی‌که سرلک بتواند در جمع سرخ‌پوشان پایتخت بماند و مدیران باشگاه وایله دانمارک در زمینه کاهش هزینه رضایت‌نامه عزت‌اللهی با مبلغ درخواستی پرسپولیسی‌ها موافقت نکنند، سرخ‌ها جذب سعید عزت‌اللهی را به پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی منتقل خواهند کرد.

پرسپولیسی‌ها البته باتوجه به قوانین نقل‌وانتقالات که اجازه جذب بازیکن 6 ماه پیش از پایان قراردادش را می‌دهد، به دنبال آن هستند تا در بازار تابستانه با سعید عزت‌اللهی برای حضور در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی به توافق برسند. در این‌صورت، عزت‌اللهی تا پایان قراردادش در تیم وایله دانمارک حضور خواهد داشت و در نقل‌وانتقالاتی زمستانه بدون آنکه هزینه‌ای بابت رضایت‌نامه‌اش پرداخت شود، به جمع سرخ‌پوشان پایتخت خواهد پیوست! البته که در این میان مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا بتوانند در بازار کنونی موفق به جذب سعید عزت‌اللهی شوند اما فعلا خبری از توافق با مدیران باشگاه دانمارکی نیست و رایزنی‌ها در این‌باره ادامه دارد.