بزرگترین دردسر یحیی گل محمدی در پرسپولیس مشخص شد

در فوتبال روز دنیا مربیان بزرگ برای اجرای تاکتیک‌های تیمی خود معمولا حساب ویژه‌ای روی دفاع های کناری خود باز می‌کنند اما یحیی گل محمدی چند فصلی است که با معضل دفاع چپ تخصصی روبرو شده و هرچند در فصل قبل از وحید امیری و علی نعمتی در این پست استفاده کرد ولی عدم تخصص این بازیکنان نتوانست بالانس تیمی را برقرار کنند .

حضور امیری در سمت چپ هر چند در فاز هجومی تیم را قوی می‌کرد ولی در فاز دفاع با ضعف روبرو می‌شد و بالعکس حضور نعمتی تیم را در فاز دفاعی قوی و در فاز هجومی با ضعف روبرو می‌کرد. در مارکت تابستانی کادرفنی پرسپولیس بازیکنان زیادی را زیرنظر گرفتند تا یک دفاع چپ تخصصی به تیم اضافه کنند ولی بزرگترین مشکل گل محمدی پر بودن لیست بزرگسالان این تیم است که باعث شد دست های یحیی بسته باشد.

نکته جالب اینجاست وقتی تاریخ باشگاه پرسپولیس را که ورق می‌زنیم با دفاع چپ‌هایی روبرو می‌شویم (مجتبی محرمی،شاهرودی، میناوند، نعیم سعداوی، شکوری، انصاری) که ستاره ایران و آسیا بودند ولی در چند فصل اخیر پرسپولیس با کمبود دفاع چپ تخصصی روبرو شده است.

باید دید که یحیی فصل بعد با همین بازیکنان که احمدی جوان هم به این تیم اضافه شده است ادامه می‌دهد یا دست به خرید یک دفاع چپ تخصصی می‌زند. برای برقرای بالانس تیمی در فصل آتی باید دید دیدگاه کادر فنی پرسپولیس چه خواهد بود.

گل محمدی