سپاهان به کوه مشکلات تبدیل شد!

سپاهان اصفهان یکی از سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. شاگردان ژوزه مورایس در اولین گام باید در تاریخ ۲۷ شهریورماه به مصاف نیروی هوایی عراق بروند. با این وجود طلایی‌پوشان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خاصی پیش از شروع رسمی مسابقات دارند که باید دید مرتفع می‌شود یا خیر.

معضل دابو و آل کثیر

حاشیه اصلی پیرامون سپاهان در این فصل و به خصوص در هفته اخیر ماجرای سقف قرارداد بوده است. چند باشگاه لیگ برتری به صورت رسمی علیه این باشگاه اصفهانی شکایت کرده‌اند و از طرفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ناظر بر قراردادها و سقف بودجه، سپاهانی‌ها موفق نشدند قرارداد برایان دابو و عیسی آل کثیر، ۲ بازیکن جدید خود را در سازمان لیگ به ثبت برسانند. جدال با زنیت، زمانی بود که هر ۲ نفر موفق شدند برای اولین بار برای سرمربی پرتغالی به میدان بروند. نماینده فوتبال کشورمان امیدوار است تا بتواند از عیسی و برایان حداقل در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند اما حالا شنیده می‌شود امکان بهره گرفتن از آن‌ها در این تورنمنت هم وجود ندارد. بر اساس بند ۱.۲ ماده ۲۴ قوانین ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید اطمینان حاصل کنند که تمام بازیکنانشان باید به درستی بر اساس قوانین داخلی فدراسیون مربوطه در آن فدراسیون ثبت شده باشد. حالا مسئولان باشگاه اصفهانی در تلاش هستند تا موافقت‌های لازم را از فدراسیون فوتبال بگیرند تا بتوانند از ۲ ستاره خود در رقابت‌های آسیایی بهره ببرند.

لشگری از مصدومان روی دست ژوزه

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های سپاهان پیش از دیدار برابر نماینده عراق کوهی از مصدومانی است که روی دست مورایس مانده‌اند. امید نورافکن و کاوه رضایی از قبل با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کردند و هنوز وضعیت مساعدی ندارند. رضا شکاری و احسان پهلوان هم به علت آسیب‌دیدگی نتوانستند برابر زنیت به میدان بروند. از طرفی سیاوش یزدانی با درد به مصاف تیم روسیه‌ای رفت و محمد کریمی هم که پس از چند هفته دوباره به ترکیب طلایی‌پوشان برگشت هنوز به فرم ایده‌آل خود نرسیده است. در کنار همه این‌ها خبر مصدومیت رامین رضاییان در اردوی تیم ملی، ضربه‌ای مهلک به پیکره نماینده کشورمان بود. رامین نقشی مهم و غیر قابل جایگزین در ترکیب تیم مورایس دارد و حالا باید دید میزان آسیب‌دیدگی‌اش در چه حدی است.

تکلیف ملی‌پوشان چه می‌شود؟

درخشان‌ترین مهره‌های تیم امید در ۲ بازی نخست رقابت‌های مقدماتی انتخابی المپیک، جوانان سپاهانی بوده‌اند. محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد و آریا یوسفی روی هم در جدال با هنگ‌کنگ و افغانستان سه گل زدند و سه پاس گل ارسال کردند تا نقشی غیر قابل انکار در موفقیت تیم رضا عنایتی ایفا کنند. بازیکنانی که هرکدام برای ژوزه مورایس هم مهره‌ای ارزشمند در لیگ بیست‌وسوم بوده‌اند و در روزهایی که چند ستاره این تیم به دلایل مختلف در دسترس نبوده و نیستند، حضور آن‌ها حکم آب روی آتش را داشته است. به همین خاطر هم باشگاه سپاهان اعلام کرده که این سه بازیکن به محض پایان بازی ایران برابر ازبکستان باید اردوی تیم امید را ترک کرده و به باشگاه خود بازگردند. در سوی دیگر ماجرا حضور پیام نیازمند، محمد دانشگر و شهریار مغانلو در اردوی تیم ملی بزرگسالان است. آن‌ها هم همانند سه بازیکن تیم امید باید فورا پس از دیدار با آنگولا به اردوی تیم باشگاهی خود اضافه شوند و احتمالا مهم‌ترین نگرانی مورایس وضعیت بدنی این بازیکنان است. ۶ نفری که با خستگی مفرط باید مهیای دوئل با نماینده عراق در لیگ قهرمانان آسیا شوند.