امیدواری رحمتی به شگفتی‌سازی

 لیگ قهرمانان آسیا به هفته چهارم فعالیت خود رسیده و در این هفته از رقابت‌ها، نساجی اولین نماینده ایران است که به میدان خواهد رفت. شاگردان مهدی رحمتی فردا (دوشنبه) پانزدهم آبان‌ماه از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی تهران میزبان نوفباخور ازبکستان هستند و برای زنده ماندن امیدهایشان در مسیر صعود به مرحله حذفی، راهی جز کسب 3 امتیاز ندارند و باید بتوانند در جدال با نوفباخور به 3 امتیاز کامل دست پیدا کنند تا همچنان شانس صعود داشته باشند. سیدمهدی رحمتی سرمربی نساجی ایران در نشست خبری پیش از دیدار با حریف ازبکستانی شرکت کرد؛ آن‌هم در شرایطی‌که بازی رفت را تیم نوفباخور توانست با برتری 2 بر یک به سود خود به پایان ببرد و حالا شاگردان رحمتی در تهران امید دارند که بتوانند انتقام شکست دور رفت را بگیرند و با کسب 3 امتیاز جدال با نوفباخور، دومین پیروزی‌شان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرند. رحمتی در صحبت‌های خود از انگیزه بالای تیمش برای شکست دادن حریف ازبکستانی گفت و مدعی شد که تیمش از صعود به مرحله حذفی ناامید نشده است.

رحمتی در آغاز صحبت‌هایش درباره اهمیت دیدار فردا گفت: «بازی فردا یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل نساجی است و برای ما در این تورنمنت حکم مرگ و زندگی را دارد. تمام بازیکنان و اعضای مجموعه آمادگی ذهنی خیلی خوبی نسبت به اتفاقات بازی فردا دارند. بازیکنانم همه آماده هستند و امیدوارم بتوانیم یکی از مهم‌ترین بازی‌های را در خانه خودمان و با حضور هواداران‌مان ان‌شاءالله با کسب سه امتیاز به پایان ببریم. خودتان دیدید و می‌دانید در بازی رفت تیم ما مستحق باخت نبود. اتفاقاتی که در بازی رقم خورد، باعث شد امتیازی از آن بازی کسب نکنیم».

سرمربی نساجی با اشاره به انجام دو بازی پیاپی در ورزشگاه آزادی توضیح داد: «فردا یک اتفاق خوب در روز بازی ما می‌افتد، در روز بازی ما، تیم سپاهان هم در ورزشگاه آزادی بازی دارد. فکر می‌کنم این روز یک روز ملی در فوتبال ما به حساب می‌آید. از هواداران دو تیم خواهش می‌کنم در طول بازی از نمایندگان ایران حمایت کنند و ان‌شاءالله هر دو نماینده ایران بتوانند بازی خود را با برد پشت سر بگذارند».

همه وجودمان را در زمین مسابقه می‌گذاریم

مهدی رحمتی درباره محدودیت‌های فهرست تیمش گفت: «همه ما در هفته گذشته، متوجه این شدیم که تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس و سپاهان، با آن همه بازیکن در لیگ ایران به چالش کشیده شدند و نتوانستند به آن نتایجی که دل‌شان می‌خواهد، برسند. ما به لحاظ بازیکن و بضاعت خیلی پایین‌تر از دو نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستیم، ولی اصلاً و ابداً نا امید نیستیم و تمرکز کافی داریم. ما همه وجودمان را در زمین بازی می‌گذاریم».

وام فوری - بدون نیاز به ضامن - برای خرید کالا دیجیتال

سرمربی نماینده ایران در واکنش به اتفاقات دیدار رفت با نوفباخور گفت: «هر کدام از  اتفاقاتی که در بازی نوفباخور برای نساجی افتاد، می‌تواند عامل شکست یک تیم شود. برای مثال در دقیقه 20 یک هافبک خود را از دست دادیم، در دقیقه 50 یک بازیکن‌مان اخراج شد و در دقیقه 55 یک بازیکن دیگرمان را از دست دادیم. ما 50 دقیقه 10 نفره بازی کردیم. داور بازی لطف کرده و 11 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد و در دقیقه آخر آن توپ وارد دروازه ما شد. چه بسا اگر آن توپ گل نمی‌شد اتفاقات دیگری رقم می‌خورد».

فقط یک برد نیاز داریم تا انگیزه و روحیه‌مان برگردد

رحمتی درباره شرایط بحرانی نساجی در فصل جدید پاسخ داد: «در بازی دو روز پیش ما در لیگ، همه شرایط نرمال پیش می‌رفت، اما یک اتفاق غیرفوتبالی باعث شد تمام شیرازه تیم خوب و جوان ما پاشیده شود. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم و مطمئنم تیم نساجی پتانسیل آن را دارد که به جایگاهی که در ابتدای فصل صحبت کردم، برسد. فقط و فقط نیاز داریم یک بازی را ببریم تا آن روحیه و انگیزه به بازیکنان ما بازگردد. ان‌شاءالله این اتفاق در بازی فردا برای ما می‌افتد».

مهدی رحمتی درباره سال پرچالشی که در عرصه مربیگری می‌گذراند، توضیح داد: «فکر می‌کنم امسال یکی از سال‌های مهم دوران مربیگری من خواهد بود. به نسبت سال‌های قبلی که کار کردم امسال چیزهای خیلی بیشتری یاد گرفتم. چه در بحث ابتدای فصل در بستن تیم و چه در بحث انتخاب همکار، شرایط بازی و ... سال مفیدی برای من بود و تجربیات خوبی کسب کردم. سعی می‌کنم در ادامه راه این تجربیات را در دستور کارم قرار بدهم تا بتوانم بار را از روی دوش بازیکنانم بردارم و بدون استرس بتوانند در زمین بازی کنند».

(VAR) در بازی قبلی به ضرر ما بود!

سرمربی نساجی در واکنش به حواشی به‌وجود آمده از سوی (VAR) در دیدار قبلی گفت: «تیم ما در حال حاضر بازی بدی انجام نمی‌دهد، اما اتفاقات واقعاً ما را اذیت می‌کند. ما دو هفته قبل سپاهان را اذیت کردیم. در بازی مقابل نوفباخور با وجود حضور هواداران رقیب و فشار آن‌ها، بچه‌ها توانستند بازی خوبی ارائه کنند. عملاً کمک داور ویدیویی به خیلی تیم‌ها کمک می‌کند، اما در بازی نوفباخور واقعاً به تیم ما ضربه زد و باعث شد یکی از بازیکنان‌مان را از دست بدهیم».

رحمتی در ادامه صحبت‌هایش درباره دیدار قبلی برابر نوفباخور توضیح داد: «نمی‌دانم اشتباه کمک داور بود که دیر پرچم زد یا داور که نظرش را دیر اعلام کرد، اما هرچه بود ما بازیکن‌مان را از دست دادیم. اگر نمی‌باختیم الان شرایط کاملاً فرق می‌کرد. مطمئن باشید این تجربه به من و بازیکنانم کمک می‌کند به آن چیزی که مدنظرمان است خواهیم رسید. شرایط‌مان خیلی بهتر شده است و باید از نظر روحی و روانی خودمان را قوی کنیم که برابر اتفاقات شکننده نباشیم. فوتبال جنگ است و بازیکنانم باید این را یاد بگیرند. ان‌شاءالله ما به روند خوب‌مان بر می‌گردیم. در اینجا روز مازندران را به مردم خوب این استان و هواداران نساجی تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله با پیروزی در بازی بعدی، جواب خوبی به آن‌ها بدهیم».

دوست داریم در قائمشهر تمرین کنیم اما ...

مهدی رحمتی درباره عدم حمایت مسئولان استانی از تیمش گفت: «آقای حدادیان بارها درباره حمایت استان صحبت کرده است، ولی چیزی که ما دیدیم این است که هیچ شخصی را جز حدادیان کنار و بالا سر تیم ندیدیم. آقای حدادیان به تنهایی این تیم را بسته است. نساجی نزدیک به دو سال و نیم پیش قهرمان جام حذفی ایران شده، اما حتی کلنگ یک زمین تمرین برای نساجی در استان مازندران زده نشده است. ما دوست داریم در شهر خودمان تمرین کنیم، اما عملاً چیزی در آنجا نداریم».

سرمربی نساجی درباره مشکلات این تیم در مازندران توضیح داد: «ما در همه بازی‌ها حتی در استان مازندران میهمان هستیم. چون ما آنجا تمرین انجام نمی‌دهیم و زمین تمرینی نداریم. از حدادیان تشکر می‌کنم که همه هم و غم او فراهم کردن شرایطی برای جوانان مازندرانی علاقه‌مند به فوتبال و معرفی آنها به سطح اول فوتبال ایران است». رحمتی در بخش پایانی صحبت‌هایش در واکنش به اظهارات سرمربی حریف درباره اینکه بهتر است رحمتی متمرکز روی عملکرد تیمش باشد تا عملکرد داور مسابقه، پاسخ داد: «نظر خاصی ندارم، ایشان نظر خودش را گفته است. برای‌شان احترام قائل هستیم و خدا همه ما را عاقبت به خیر کند».

امیدواری رحمتی به شگفتی‌سازی