مدیر روستا: جوابیه فدراسیون فوتبال به مورایس ناشیانه بود

اصغر مدیر روستا پیشکسوت فوتبال درباره لیست  تیم ملی فوتبال برای مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: نظر اعضای کادر فنی است که با وسواس دارند به بازی‌ها نگاه می‌کنند و در مصاحبه هایشان گفتند که خیلی خوب رصد کردند و هر کدامشان در بازی‌های مختلف حضور می‌یابند و اینکه به نظرشان انتخاب‌های خوبی داشتند.

مدیرروستا درباره اینکه مورایس به دعوت ۷ بازیکن از تیم سپاهان به تیم ملی فوتبال اعتراض داشت و بیان کرد که چرا از تیم اول جدول آن قدر بازیکن دعوت نشده است، گفت: از یک منظر مورایس باید نگاه کند که تیمش قابل است و بازیکنانش نفرات قابلی هستند که این انتخاب صورت گرفته است. البته از جهتی هم درست می‌گوید تیمی که در صدر جدول است فکر می‌کنم ۲ نفر از بازیکنانش به تیم ملی دعوت شدند، اما مورایس باید از این دید نگاه کند که تیم سپاهان نسبت به تیم‌های دیگر  یک دست‌تر است و بهتر کار می‌کنند و فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارند.

او افزود: البته به نظرم تیم استقلال که در هفته‌های اخیر خوب نتیجه گرفته و در صدر جدول قرار دارد می‌توانست یکی، ۲ نفر بازیکن دیگر  در تیم ملی داشته باشد، اما  نظر کادر فنی است. همیشه گفته ام که سرمربی تیم ملی سعی می‌کند بهترین نتیجه را بگیرد و بهترین نفرات را انتخاب کند و در هر انتخابی یکسری سلایق دخیل می‌شود و یکسری از لیست جا می‌مانند و این موضوع  طبیعی است.

کارشناس فوتبال درباره اینکه فدراسیون فوتبال طی بیانیه‌ای اعلام کرد اگر مورایس ناراضی هست حاضرند بازیکنان ملی پوش سپاهان را به تیمشان برگردانند و در این اردو دعوتشان نکنند، گفت:  فدراسیون فوتبال خیلی ناشیانه و غیر حرفه‌ای این جواب را داده است. در صورتی که همه تیم‌های فوتبال باید در خدمت تیم ملی فوتبال باشند و فدراسیون فوتبال باید بیان می‌کرد که به صلاحدید کادر فنی این نفرات مدنظر و مورد نیاز هستند و به تیم ملی دعوت شدند تا اینکه بگویند می‌خواهید بازیکنان شما را به تیم ملی دعوت نکنیم و این اظهارات بچگانه است.   کسی که از طرف فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی گرفته خیلی ناشیانه و بچگانه این صحبت‌ها را مطرح کرده است. من فکر می‌کنم یک فرد ناشی از طرف فدراسیون چنین اظهاراتی را بیان کرده است.

او افزود: من بعید می‌دانم نفر اول یا دوم فدراسیون فوتبال چنین صحبتی کرده باشند، اما هر شخصی که چنین جوابیه‌ای داده خیلی ناشیانه و غیر حرفه‌ای صحبت کرده است.

مدیرروستا درباره اینکه تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌تواند موفق شود، گفت: حریف را نباید دستکم بگیریم، اما ما نسبت به تیم هنگ کنگ  بهتر هستیم و نفرات بهتری داریم. تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا مشکل ما در آسیا هستند و مشکل خاصی در مراحل اولیه نداریم. اکنون تعداد تیم‌های جام جهانی آن قدر زیاد شده که اهمیت چندانی ندارد و ما باید تمرکزمان بر روی جام ملت‌های آسیا باشد و باید به این مسابقات فکر کنیم.