شوخی مربی ایران با علیرضا بیرانوند

 دومین تمرین تاکتیکی تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از بازی با هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۸ امروز با حضور تمامی نفرات در ورزشگاه دستگردی برگزار شد.

امیر قلعه‌نویی که به دلیل کسالت صبح امروز در ساختمان پک غایب بود پس از رفع این بیماری امروز در محل تمرین شرکت کرد.

حسین فرکی و رضا رجبی دو بازیکن اسبق تیم ملی در تمرین امروز حاضر شده و ضمن خوش و بش با قلعه‌نویی و شاگردانش دقایقی برای ملی‌پوشان صحبت کردند.

* حدود ۵۰ تماشاگر با حضور روی سکوهای ورزشگاه دستگردی این تمرین را تماشا کردند.

* یک فرد معلول با حضور کنار زمین نظاره‌گر تمرین تیم ملی بود. 

* از ساختمان‌های اطراف ورزشگاه دستگردی برخی مشغول تماشای این تمرین شدند.

* آندرانیک تیموریان مربی ایران قبل از شروع تمرین با کج کردن علیرضا بیرانوند به شوخی با دروازه‌بان این تیم پرداخت.

بیرانوند

* مهدی طارمی و امیر قلعه‌نویی در صحبت‌های خود با اهالی رسانه یاد باشگاه‌های سازنده تهران که اکنون نابود شدند مثل پاس را گرامی داشتند.

* نفرات تدافعی تیم ملی پس از گرم کردن بدن‌ها زیر نظر علی‌اصغر قربانعلی‌پور مربی بدنساز این تیم در نیمه‌ای از زمین کارهای تاکتیکی را تحت نظر رحمان رضایی و آندارنیک تیموریان انجام داده و بازیکنان تهاجمی نیز زیر نظر سعید الهویی و آنتونیو مانیکونه کارهای تهاجمی را پیگیری کردند.

* پس از این بخش تمرین ملی‌پوشان در دو گروه با کاورهای سبز و سفید تقسیم شدند. در گروه سفید نفراتی مثل احسان حاج‌صفی، مهدی ترابی، محمد دانشگر، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضائیان، امید ابراهیمی، آریا یوسفی، سعید عزت‌اللهی، مهدی تارمی، علی کریمی، رضا اسدی، کریم انصاری‌فرد به تمرین ارسال توپ از جناحین، عمق و ضربه‌زنی به سمت دروازه پرداختند. گروه دیگر که در این تمرین حمید مطهری، سعید الهویی و آندرانیک تیموریان نظارت جدی بر کار داشتند. در نیمه مقابل نیز بازیکنان در قالب دو گروه قرار گرفتند؛ بازیکنان با کاور سبز یعنی سعید سحرخیزان، محمدجواد حسین‌نژاد، احمد نوراللهی، سیدمجید حسینی، محمد قربانی، سردار آزمون، محمد محبی و امین حزباوی در مقابل مدافعان‌شان حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، روزبه چشمی به ضربه‌زنی به سمت دروازه پیام نیازمند مشغول شدند.

* برخلاف تمرین‌هایی که در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود با توجه به حضور تماشاگران قرار شد اهالی رسانه نیز تا پایان تمرین نظاره‌گر جلسه تمرینات شاگردان قلعه‌نویی باشند.

* امیر قلعه‌نویی در بخشی از تمرینات تاکتیکی از مهدی ترابی درخواست کرد از سر رفع مسئولیت به توپ ضربه نزند.

* در میانه های تمرین یکی از تماشاگران با صدای بلند اعلام کرد آقایان توجه کنید اگر من بودم ایران قهرمان جهان می‌شد که این موضوع تعجب کادرفنی و بازیکنان را به دنبال داشت و تیموریان به شوخی اعلام کرد یکی این فرد را از برق بکشد.

* بازیکنان تیم ملی پیش از شروع تمرین برای زنده نگه داشتن یاد مرتضی پورعلی گنجی مصدوم، پیراهن شماره ۸ او را مقابل دوربین عکاس‌ها نشان دادند.

* کریم انصاری فرد پس از گلزنی با ضربه سر روی ارسال زیبای رامین رضاییان به شوخی محمد دانشگر که مامور مهار او بود، به سمت تور دروازه هل داد.

*خداداد عزیزی در بخشی از تمرین نکات مدنظرش را به محمد محبی و سامان قدوس به شیوه جالبی انتقال داد که این امر منجر به خنده ۲ بازیکن شد.

*مشاور فنی تیم ملی همچنین لحظاتی به شوخی با سردار آزمون، کریم انصاری فرد، جهانبخش، طارمی و سعید عزت اللهی پرداخته و با آنها عکس یادگاری گرفت‌.