اتفاقی عجیب درباره داوری بازی آلومینیوم اراک/ خداداد افشاریان VAR شد

جنجال داوری در لیگ‌برتر ایران کم نیست، اما اینبار جنجال بزرگ از سوی شخص رئیس کمیته داوران رخ داده است. 

با راه‌حل غیرقانونی رییس کمیته‌ داوران؛ خداداد افشاریان در نقش VAR ظاهر شد و در تلویزیون صحنه را بازبینی کرد.

وعده‌های خداداد افشاریان برای کاهش خطاهای داوری محقق نشد و وعده تاج برای ورود VAR به ایران هم برای جامعه فوتبال قدیمی شد و بعید است کاری انجام شود.

با اینحال رئیس پرحاشیه کمیته داوران مرزهای نوآوری را جابه‌جا کرد و برخلاف مقررات فیفا، خودش در مسابقه امروز نقش کمک داور ویدیویی را ایفا کرد! اتفاقی باورنکردنی، نادر در دنیا و خلاف قوانین و مقررات!

برای نخستین‌بار در فوتبال جهان، رییس کمیته داوران شرایطی را مهیا کرد که تیم داوری بعد از دقایق زیادی جنجال، تصمیم خود را اصلاح کند!

خداداد افشاریان با تصمیمی سلیقه‌ای و نابجا، مرزهای کمک‌داور ویدئویی را جابه‌جا کرد؛ کاری که می‌تواند باعث برخورد شدید فیفا با فدراسیون فوتبال ایران شود.

دقیقه ۵۴ بازی نفت آبادان و آلومینیوم اراک یکی از عجیب‌ترین لحظات لیگ برتر ۲۳ بود؛ در حالیکه نتیجه بازی یک بر یک مساوی بود، حسین زمانی داور قمی بازی یک پنالتی به سود آلومینیوم اعلام کرد، طبق اغلب اوقات جنجال بزرگی در کنار زمین آغاز شد و در نهایت پس از طولانی شدن و بررسی صحنه داوری از تلویزیون اتاق ناظر به داوران دستور داده می‌شود تصمیم خود را تغییر دهند و پنالتی را لغو کنند!

خداداد افشاریان

در تصاویر تلویزیون شبکه استانی هم لحظه تماس تلفنی داود رفعتی، بازبینی صحنه توسط خداداد افشاریان در اتاق ناظر داوری (او خودش ناظر این مسابقه بود) و مشورت انجام شده برای اصلاح تصمیم اشتباه داور کاملا مشهود است.

اتفاق امروز یک فاجعه هولناک و نقض صریح قانون توسط رییس کمیته ‌داوران و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران به حساب می‌آید که می‌تواند با دخالت و حکم فیفا مواجه شود.

بدعت بسیار غلط و اشتباه و خلاف رویه‌های قانونی بین‌المللی که قانون من درآوردی جدیدی را وارد فوتبال می‌کند؛ کاری که در لیگ محلات هم سابقه ندارد.

طبق قانون ناظر مسابقه اجازه دخالت در کار داوران را ندارد. حتی اگر ناظر رییس کمیته داوران و شخص خداداد افشاریان باشد.

حالا باید دید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج و کمیته اخلاق چه برخوردی با رئیس کمیته داوران و عضو ارشد خود انجام خواهند داد.