رای محرومیت ایران نادو برای ۲ ورزشکار

بنابر اعلام روز دوشنبه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، آزمایشگاه مورد تایید وادا وجود ماده ممنوعه تاموکسیفن از دسته مواد ممنوعه گروه S ۴ (هورمون‌ها و مدولاتور‌های متابولیک) در نمونه دانیال فرزانه را شناسایی و گزارش کرد. تیم کنترل دوپینگ ایران نادو در روز ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور در شهر بروجرد از این دوچرخه‌سوار نمونه‌گیری انجام داده بود.

همچنین این آزمایشگاه ماده ممنوعه متیل هگزان آمین از دسته مواد ممنوعه گروه S ۶ (محرک‌ها) در نمونه محمد حیدری بسکتبالیست لیگ برتری را که در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در شهر آمل مورد نمونه‌گیری قرار گرفته بود تایید کرد؛ لذا شورای صدور رای ایران نادو پس از بررسی پرونده دانیال فرزانه و همچنین ادله، اسناد و شواهد مربوطه و در نظر داشتن مسئولیت مطلق ورزشکار ضمن محرز دانستن اصل تخلف و به استناد ماده ۲-۲-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران نامبرده را از تاریخ اول مهر ۱۴۰۲ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ به مدت ۲ سال از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

همچنین، پس از بررسی اسناد شواهد ارایه شده توسط محمد حیدری بسکتبالیست لیگ برتری و در نظر داشتن مسئولیت مطلق ورزشکار ضمن محرز دانستن اصل تخلف و به استناد ماده ۲-۱-۶-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران، نامبرده از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ تا ۱۳ دی ۱۴۰۲ به مدت ۸ ماه از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزش محروم شد.

گفتنی است تمامی آرای محرومیت صادر شده پس از قطعیت حکم و اتمام دوره تجدید نظرخواهی الزاما باید منتشر شده و در وبسایت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در دسترس باشد.

رای محرومیت ایران نادو برای ۲ ورزشکار