احتمال حذف دو مربی خارجی دیگر لیگ برتری

هم مربی تیم فولاد و هم مربی تیم نساجی سابقه کار در لالیگا را دارند اما این مربوط به سال‌های قبل است. مارتینز و آلکارس با وجود تلاش‌های زیاد نتوانستند در فولاد و نساجی تاثیر مثبت بگذارند و درنهایت جایگاه خود را به احمد آل نعمه و ساکت الهامی دادند. احمد آل نعمه که در گذشته بازیکن فولاد بوده شروع سرمربیگری اش در این تیم است اما ساکت الهامی در گذشته نساجی را در لیگ برتر نگه داشت و به همراه این تیم قهرمان جام حذفی شد.

اما ممکن است در آینده‌ای نزدیک دو مربی دیگر هم جایگاه خود را در تیم‌های مدعی قهرمانی از دست دهند. زمزمه‌های ناراحتی از پاکو خمس در تبریز به گوش می رسد و مشهود و قابل درک است. شکست در برابر پرسپولیس موجب شد تا تراکتور نتواند به جمع مدعیان ملحق شود و با شکست تیم تراکتور در برابر مدعیان به نظر می رسد، شانس تیم تبریزی برای قهرمانی در لیگ برتر کم شود! این در حالی است که پاکو خمس دومین فصل حضور در لیگ برتر و تراکتور را تجربه می کند و از همه مهمتر باشگاه هر امکاناتی که لازم بوده در اختیار این مربی قرار داده است. اگر حجم این انتقادات بیشتر شود پاکو خمس با وجود حمایت باشگاه قادر به ادامه کار در تراکتور نخواهد بود. به این خاطر که صاحبان اصلی تراکتور مردم فوتبالدوست شهر تبریز هستند.

مورایس هم در دومین فصل حضور در تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا با دو شکست ۳-۱ در برابر الهلال به کار خود پایان داد و در لیگ برتر هم در هفته‌های اخیر شکست‌های متعددی داشته و اکنون صدر جدول را از دست داده است. عدم تغییر وضعیت از سوی تیم سپاهان مورایس را همانند پاکو خمس به لبه پرتگاه خواهد برد. مورایس در حالی در لیگ قهرمانان آسیا به کار خود و سپاهان پایان داد که باشگاه انصافا هر بازیکنی که لازم بود برای تیم خرید!

6

نکته عجیب در مورد تیم سپاهان اخراجی‌های متوالی در بازی‌های اخیر است و این نشان می دهد تیم مورایس از نظر روحی و روانی دچار تنش است. مورایس و پاکو خمس برای ادامه حضور در لیگ برتر ایران باید در ماه‌های پایانی منجر به فصل جاری با تیم سپاهان و تراکتور نتیجه بگیرند. در غیر اینصورت آنها همانند مارتینز و آلکارس با فوتبال ایران خداحافظی خواهند کرد.