جواد نکونام به حرف منتقدان گوش ندهد قهرمان می‌شود

محسن یوسفی بازیکن سال‌های گذشته استقلال ، پیرامون صدرنشینی استقلال در پایان مسابقات سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: ما در فصل جدید لیگ برتر یک استقلال متفاوت با تیم فصل قبل را در زمین مسابقه دیدیم. استقلال شاید فصل گذشته زیبا بازی می‌کرد و مسابقاتش هجومی و پرگل بود اما منطق خاصی در فوتبال استقلال دیده نمی‌شد. تفاوت فاحش تیم نکونام با ساپینتو منطقی فوتبال بازی کردن استقلال است. استقلال در این فصل هر زمان لازم بوده تهاجمی بازی کرده هر زمان لازم بوده بازی را در اختیار گرفته و هر زمان لازم بوده از گلی که زده با قدرت دفاع کرده و مانع از باز شدن دروازه شده است. فوتبال روز دنیا چنین سبکی را می‌پسندد و معمولاً چنین تیم‌هایی به عنوان قهرمان در لیگ‌های مختلف شناخته می‌شوند.

یوسفی با ذکر یک مثال اضافه کرد: اگر به سبک فوتبال آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دقت کنید درست با یک چنین شرایطی در مسابقات حضور پیدا کرد.

جواد نکونام به حرف منتقدان گوش ندهد قهرمان می‌شود

خیلی‌ها به سبک فوتبال آرژانتین انتقاد داشتند که چرا سراسر تهاجمی بازی نمی‌کند اما دیدیم این تیم آرام آرام خودش را به مراحل پایانی رساند و در نهایت در فینال توانست با تکیه بر توانایی‌های فوتبالیست بزرگی مثل مسی عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. به نظر من در جام جهانی ۲۰۲۲ منطقی‌ترین تیم برای قهرمان شدن همان آرژانتین بود هرچند فرانسه هم شایسته قهرمانی بود اما خوب آنها مسی را نداشتند. استقلال هم ستاره محور نیست و یکی مثل مسی را ندراد ولی همه در خدمت تیم هستند همین موجب صدرنشینی اش شده است. در روزهای بعد از دربی شاهد انتقادات زیادی نسبت به سبک فوتبال استقلال بودیم که من از این طریق به جواد نکونام و کادر فنی تیمش توصیه می کنم به هیچ عنوان نباید به این مسائل توجه کنند. تیم استقلال درست فوتبال بازی می‌کند و همین درست فوتبال بازی کردن می‌تواند استقلال را به عنوان قهرمان این فصل لیگ برتر معرفی کند.

بازیکن قدیمی استقلال همچنین با اشاره به اتفاقات رخ داده در تابستان پاییز و زمستان امسال خاطرنشان کرد: هر چقدر اوضاع باشگاه در شروع مسابقات نگران کننده بود رفته رفته این وضعیت بهتر شد. اما وقتی نامه امضا شده اخراج جواد نکونام از سرمربیگری تیم استقلال در رسانه‌ها پخش شد واقعاً برای ما جای تعجب داشت. چون استقلال در آن زمان بالای جدول بود و اصلاً باور کردنی نبود که مدیریت باشگاه بخواهد نکونام را کنار بگذارد. در ادامه وقتی جواد نکونام آن صحبت‌ها را درباره مدیرعامل باشگاه انجام داد تازه متوجه شدیم که حرف‌هایش تا چه اندازه صحت تصمیمات هیئت مدیره برای اخراج کردن نکونام را تایید می‌کند.

یوسفی افزود: با این وجود و با شرایط استقلال در نیم فصل نقل و انتقالات زمستانی که نکونام معتقد بود بازیکنان مورد نظرش جذب نشده‌اند حفظ صدرنشینی و کسب عنوان صدر جدولی در پایان مسابقات سال جاری واقعاً جالب توجه بود و همه هواداران استقلال را متعجب کرد. اینکه با این همه مشکلات از سوی کادر مدیریتی چطور استقلال توانست تا این اندازه مقتدر در مسابقات حاضر شود واقعاً جای تحسین دارد.