گرد و خاک جوان‌های تیم ملی

 در نخستین بازی تیم ملی بعد از جام ملتهای آسیا روند جوانگرایی به شکلی ملموس آغاز شد.

با توجه به لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی و  شرایطی که بعد از جام ملت‌ها به وجود آمده بود، جوانگرایی در ترکیب تیم ملی ایران رسما آغاز شد.

با اعلام ترکیب رسمی تیم ملی مقابل ترکمنستان مشخص شد محمد امین حزباوی مدافع و کاپیتان تیم ملی جوانان ایران به ترکیب اصلی رسیده و در قلب دفاع بازی می‌کند.

همچنین در ادامه و در دقایق پایانی با مصدومیت این بازیکن دیگر مدافع میانی جوان تیم ملی سامان فلاح هم به میدان رفت و در ترکیب قرار گرفت تا در غیاب شجاع خلیل‌زاده شاهد حضور دو مدافع جوان در ارنج تیم ملی باشیم.

گرد و خاک جوان‌های تیم ملی

غیر از این تیم ملی غیر از میدان دادن به چهره‌های جدیدی همچون صالح حردانی و محمد رضا آزادی یک جوان بااستعداد دیگر را هم در ترکیب خود دید.

 

هر چند اللهیار صیادمنش خیلی زود به اسکواد تیم ملی رسیده بود، اما مدتی از تیم ملی فاصله گرفته بود که دوباره مقابل ترکمنستان فرصت بازی پیدا کرد.

بازیکنان جوان تیم ملی که انگیزه و توان بالایی برای درخشش در مسابقات بین المللی دارند در این بازی نسبتا راحت تجربه بزرگی به دست آوردند و البته نشان دادند برای رسیدن به ترکیب اصلی دوست دارند رقابت کنند و با توجه به پتانسیل‌های فنی‌شان می‌توان روی کیفیت آنها حساب کرد.

به نظر می‌رسد روند جوانگرایی در تیم ملی با شیب ملایم اما قابل توجه آغاز شده و چنانچه این اتفاق در بازی‌های مقدماتی جام جهانی پی گرفته شود، شاید تا رسیدن به تورنمنت جام جهانی ترکیب تیم ملی نسبت به آنچه در جام ملت‌های آسیا به میدان رفت تا حدود زیادی متفاوت شود.

در عین حال شاید بیشتر شدن تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی 2026 و راحت‌تر شدن شرایط صعود به این تورنمنت اجازه ریسک و آزادی عمل بیشتر به کادر فنی در این خصوص را بدهد و این مسئله در نهایت به تغییر نسل تیم ملی کمک کند.