اتفاق تلخی که با روح و روان هواداران سرخابی بازی می‌کند

جدایی پرسپولیس و استقلال از وزارت ورزش و حواشی مربوط به مالکیت این دو باشگاه سرانجام قرار است به‌صورت رسمی تا قبل از ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به پایان برسد. سازمان فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای نحوه و شرایط واگذاری سرخابی‌ها را مشخص کرده است. این اطلاعیه برای استقلالی‌ها در ۳۱ صفحه و پرسپولیسی‌ها در ۳۴ صفحه منتشر شده است. طبق اطلاعات منتشرشده متقاضیان تا روز اول اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برای ارائه مدارک خود فرصت دارند. با تفکیک مالکیت این دو باشگاه، استرس هواداران هر دو تیم مبنی بر حذف احتمالی از لیگ قهرمانان آسیا به حداقل رسید. از واژه «حداقل» به این دلیل استفاده شده که هنوز مشخص نیست این تیم‌ها مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند.

سرخابی

نگرانی‌ای که بعد از این واگذاری وجود دارد این است که به‌طور مثال، بانک شهر چه افرادی را براساس چه معیارهایی قرار است به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس معرفی کند؟ بانک‌ها درک درست و البته دانشی نسبت به تیم‌داری در فوتبال و فرازوفرودهای آن ندارند. بانک‌ها چطور می‌خواهند با حواشی باورنکردنی این رشته و البته بحران‌های همیشگی این رشته ورزشی در فوتبال ایران کنار بیایند؟

فارغ از اینکه بانک‌ها به لحاظ قانونی می‌توانند در فوتبال تیم‌داری کنند یا خیر، براساس چه فاکتورهایی اعضای مدیریتی بانک‌ها نفرات خود را وارد هیئت‌مدیره می‌کنند؟

تا جایی که حافظه تاریخی‌مان یاری می‌کند، نظارت سنگین و شدیدی روی افرادی وجود داشته و دارد که وارد این دو باشگاه می‌شوند اما حالا با کاهش قدرت وزارت ورزش، مشخص نیست این موضوع چطور مدیریت خواهد شد؛ با علم به این موضوع که «مردم» بعد از این واگذاری، کمترین قدرت را برای تیم‌های محبوب‌شان خواهند داشت.