بازنشستگی روبرتو کارلوس

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، اين مدافع ۳۹ ساله برزيلي در نشستي خبري در مسكو بازنشستگي خود را از بازيگري فوتبال اعلام كرد. احتمال ميرود او در آنژي ماخاچكالاي روسيه به ادامه فعاليت پرداخته و يكي از اعضاي اجرايي اين باشگاه شود.

گاس هیدینک، سرمربی هلندی ماخاچکالا که از فوریه گذشته هدایت این تیم را بر عهده دارد، درباره خداحافظی کارلوس از فوتبال گفت: " روبرتو بازیکن برجسته‌ای بود ولی متاسفانه دیگر بازی نخواهد کرد. خوشبختانه روبرتو نقشی را بر عهده خواهد گرفت تا باشگاه را در داغستان و تمام روسیه به پیش براند. "

در اصل قرارداد روبرتو کارلوس با آنژی تا سال ۲۰۱۳ اعتبار داشت ولی در مارس گذشته از سوی باشگاه برای ادامه رقابت‌ها کنار گذاشته شد. او در فصل گذشته رقابت‌های فوتبال روسیه به دنبال برکناری سرمربی ماخاچکالا مدتی را به عنوان مربی بازیکن سپری کرده بود. این بازیکن برزیلی در نظر دارد در مسابقه با رئال مادرید، باشگاه سال‌های گذشته خود به طور رسمی کفش‌هایش را آویزان کند. به خواست این مدافع قرار است، مسابقه آنژی رئال مادرید در روسیه برگزار شود.

سلیمان کریمف، مالک باشگاه روس از احتمال حضور کارلوس در یکی از پست‌های مدیریتی باشگاه خبر داده بود. وی که ۱۲۵ بازی ملی را در کارنامه دارد، چندی پیش از آماده‌شدن پیش‌نویس قراردادی برای ادامه همکاری با باشگاه داغستانی اطلاع داده بود. کارلوس که به خاطر ضربه‌های ایستگاهی‌اش شناخته شده بود، بیش از یک دهه را در رئال مادرید سپری کرد و چهار بار با قوهای سپید قهرمانی لیگا را تجربه کرد و سه بار هم جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد. او همراه با سلسائو سه جام‌جهانی را پشت سر گذاشت و در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن قهرمانی جهان را جشن گرفت. کارلوس در آغاز سال ۲۰۱۱ کورینتیانس را ترک و به آنژی پیوسته بود.