به نام بانوان، به کام گوش شکسته‌ها

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، اسفند سال گذشته بود که اولین اردوی تیم ملی والیبال بانوان برای حضور در رقابت‌های هشت تیم برتر آسیا به دلیل نداشتن محل تمرین لغو شد. با توجه به آماده نبودن خوابگاه شماره ۲ بانوان، قرار شد اردوی ملی‌پوشان در سال جدید برگزار شود.

البته بانوان بزرگسال هرگز در این سالن اردو برگزار نکردند اما با توجه به اینکه قرار بود اعزام در رده‌های مختلف سنی در والیبال داشته باشیم به دلیل آماده نبودن همین خوابگاه این اردوها در فواصل زمانی متعدد نیز لغو شد.

اگرچه پیش از این اعلام شده بود این خوابگاه تا زمان برگزاری رقابت‌های المپیک لندن در اختیار کشتی‌گیران است و پس از آن در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت اما پس از گذشت ۳ ماه از پایان المپیک هنوز این اتفاق رخ نداده است.

* کنار رفتن بانوان به نفع مردان ورزشکار

مجموعه ورزشی آزادی تهران به عنوان کامل‌ترین مجموعه ورزشی ایران، مکانی برای برگزاری مسابقات مختلف داخلی و بین‌المللی و برپایی اردوهای تدارکاتی است. گرچه در این مجموعه محلی برای اسکان بانوان در نظر گرفته شده اما هیچ‌وقت در اختیارشان قرار نگرفته‌ است و همیشه هنگامی که رقابت خاصی پیش رو بود این بانوان بودند که باید محل اقامتشان را به ورزشکاران مرد می‌دادند.

بعد از رشته قایقرانی که خوابگاهش در اختیار کشتی‌گیران قرار گرفت، بانوان والیبالیست نیز با وجود اعزام در ۳ رده سنی، نتوانستند از امکاناتی که مختص خودشان است استفاده کنند و به نظر می‌رسد این خوابگاه شماره ۲ که اکنون در تصرف گوش شکسته‌ها است هیچ وقت به بانوان نمی‌رسد.

* شمشیربازی هم مدعی سالن شماره ۲

به گزارش فارس، ادعای مالکیت این خوابگاه تنها به بانوان اختصاص ندارد و شمشیربازان نیز مدعی هستند که این سالن باید برای آنها باشد. سالن شمشیربازی حدود یک دهه پیش در کنار والیبال، بسکتبال، وزنه‌برداری و کشتی قرار داشت اما پس از آن در اختیار بانوان قرار گرفت که این هم مدت زیادی به طول نینجامید و کشتی‌گیران آن را تصرف کردند.

* دریغ از یک سالن اختصاصی برای بانوان

به نظر می‌رسد برای پیشرفت ورزش ایران در بخش بانوان باید امکانات مناسبی در اختیار آنها قرار گیرد که ابتدایی ترین آن سالن استاندارد است که اکنون از آنها دریغ شده است.

مرضیه اکبر‌آبادی، معاون امور بانوان وزارت ورزش، ماه‌ها پیش در نشست نایب‌رئیسان بسکتبال سراسر کشور از اختصاص این سالن به بانوان خبر داده بود.

وی دراین خصوص به فارس گفته بود: این سالن سرانجام در اختیار بانوان قرار گرفت. امکانات خوبی در این سالن داریم که با حکم وزیر در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع و اینکه سرانجام این قضیه چه خواهد شد، با اکبرآبادی تماس گرفت اما وی اعلام کرد به صورت تلفنی به هیچ سوالی پاسخ نمی‌دهد و پس از آن تلفن را قطع کرد.

ماهها از این صحبتها و وعده وعیدها میگذرد اما هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده و سر بانوان همچنان بی کلاه مانده است.