آقای رئیس! به‌جای گلایه، خدا را شکر کن

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در مصاحبهای با سایت فدراسیون بار دیگر از مسئولان صداوسیما به خاطر پخش نکردن مسابقات لیگ برتر والیبال گلایه کرد و با بیان اینکه امیدوارم روزی برسد که چوب بی برنامگی لیگ فوتبال را نخوریم، گفت: والیبال صاحب منظمترین لیگ کشور است، اما بیبرنامگی در لیگ فوتبال به والیبال ضربه میزند. لیگ والیبال از ابتدای شروع فصل، برنامهاش را به صورت منظم پیش برده و تاکنون تغییری در برنامههای آن ایجاد نشده است. حق والیبال این نیست که از طرف فوتبال مورد لطمه و آسیب قرار بگیرد؛ آنهم فوتبالی که هر روز برنامه لیگش تغییر میکند.

وی افزود: در مجموع ۱۴ هفته، متاسفانه ۹ هفته از مسابقات لیگ والیبال پخش نشده و دلیل آن تغییر برنامه‌های فوتبال در لیگ برتر و جام حذفی است. باید دوستان ما در فدراسیون فوتبال و صداوسیما همکاری کنند تا به والیبال آسیبی نرسد، چراکه ما به بزرگترین و معتبرترین لیگ والیبال دنیا(لیگ جهانی) وارد شده‌ایم، مسابقاتی که برنامه‌ریزی، نظم و ترتیب در آن حرف اول و آخر را می‌زند و پخش مستقیم تلویزیونی هم در این مسابقات برای فدراسیون جهانی اهمیت زیادی دارد.

حال روی صحبت با رئیسی است که داعیه جهانی شدن دارد؛ آقای داورزنی با شرایطی که لیگ والیبال این روزها دارد بهتر نیست که به جای گلایه از بی‌برنامگی فوتبال و عدم پخش مسابقات والیبال، خدا را شکر کنی که حداقل بی‌اخلاقی‌ها در لیگ امسال را میلیون‌ها نفر نمی‌توانند از طریق رسانه ملی ببینند؟

شما که در هر محفلی از جهانی شدن تیم ملی‌ صحبت می‌کنید بهتر نیست کمی هم روی رفتار بازیکنان ملی‌پوش‌تان در مسابقات باشگاهی کار کنید تا خدایی نکرده در مسابقات لیگ جهانی وسوسه نشوند داور را بزنند یا با بازیکن حریف کری بخوانند و…؟



همه می‌پذیریم که والیبال ایران پیشرفت کرده است و حالا می‌تواند قدرت اول آسیا باشد، اما بازیکنان و تفکرات‌شان هم به همین اندازه پیشرفت کرده است؟ وقتی در هر هفته از مسابقات لیگ باید منتظر باشیم که خبری از یکی از استان‌ها به گوش برسد که فلان بازیکن با فلان مربی درگیری پیدا کرده یا تماشاگران پیچ و بطری به زمین پرتاب کرده‌اند و… چگونه توقع دارید تمام مسابقات لیگ پخش شود؟

هدف نگارنده حمایت از فوتبال نیست، بلکه تلنگری است به متولیان امر؛ متولیانی که این روز‌ها در باد پیشرفت والیبال آرام گرفته‌ و چشم را بر آسیب‌های واضح و مشهود بسته‌اند.

چطور داورزنی درگیری در سالن والیبال کرج را بی ارتباط با فدراسیون والیبال می‌داند؟ مگر دعوای بین نیروی انتظامی با تماشاگران و بازیکنان تیم والیبال کاله آمل، آنهم در سالن والیبال انقلاب کرج، یک نزاع خیابانی است که سکان‌داران فدراسیون آن را بی‌ارتباط با خود می‌دانند؟

البته از رئیسی که پس از کتک خوردن داور و پایین کشیدنش از سکو در اظهار نظری عجیب می‌گوید " شیرکوند به قصد حمله به سمت داور نرفت و می‌خواست با او حرف بزند. جایگاه لغزنده بود و هنگامی که پای داور را گرفت هر دو افتادند! " نباید بیشتر از این هم توقع داشت.

کاش مسئولان فدراسیون و در راس آنها آقای رئیس به‌جای گلایه و اظهار نظرهای عجیب کمی بیشتر خود را وارد دنیای واقعیت کند و با دقت بیشتری به اطراف بنگرد تا شاید کمی اوضاع بهتر شود.

انتهای پیام/د