پشت‌پرده جدایی نکونام از استقلال
گروه ورزشی -

جدایی جواد نکونام از استقلال قطعی شد. در شرایطی کهاستقلالدر مهم‌ترین مقطع از فصل به سر می‌برد و در کورس قهرمانی قرار دارد و از چند هفته دیگر نیز باید درگیر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود، جدایی هافبک باتجربه آبی‌ها بسیار عجیب به نظر می‌رسید.

اتفاقی که خود نکونام نیز انتظارش را نداشت اما در عین ناباوری هواداران استقلال و حتی خود نکو، باشگاه خیلی راحت‌تر از حد تصور با جدایی او موافقت کرد تا مشخص شود این سناریو از قبل نوشته شده و مسئولان باشگاه از مدیرعامل گرفته تا سرمربی به جدایی شماره ۶ مشتاق بوده‌اند. اما پشت پرده این جدایی چیست و از کجا آب می‌خورد؟

نکونام به جای حنیف

به گزارشافکارنیوز؛تقریباً هفته پیش بود که خبر رسید یک باشگاه چینی پیشنهادی جالب توجه بهحنیف عمران‌زادهمدافع تنومند آبی‌ها ارائه داده است.

ظاهرا باشگاه چینی به اندازه‌ای در به خدمت گرفتن حنیف مصر بود که حتی نماینده‌اش را به تهران فرستاد.

نماینده باشگاه چینی برای زیر نظر گرفتن حنیف عمران‌زاده به ایران آمده بوده و اتفاقا در روز بازی استقلال و ملوان در جام حذفی به استادیوم رفت. ‌‌ همان بازی که حنیف در آن نمایشی فوق العاده داشت و دو گل برای تیمش به ثمر رساند تا نماینده باشگاه چینی به شدت به جذب این مدافع علاقمند شود و در ملاقات با مدافع آبی‌ها این نکته را به او اعلام کند.

حنیف نیز که اصرار باشگاه چینی و پیشنهاد وسوسه انگیز آن‌ها را دیده بود، بدش نمی‌آمد تا از استقلال جدا شود از همین رو این نکته را با باشگاه در میان گذاشت.

با این وجود امیر قلعه نویی سرمربی استقلال به هیچ وجه مایل به جدایی حنیف نبود، با توجه به اینکه پژمان منتظری به تازگی استقلال را ترک کرده و خط دفاعی استقلال در نبود او به اندازه کافی مشکل دارد، جدایی حنیف کار را برای قلعه‌نویی سخت‌تر می‌کرد از همین رو با صحبت‌هایی که با یکی از مسئولان باشگاه داشت، از او خواست کاری کند تیم چینی از جذب حنیف پشیمان شود!

با این حال از آنجایی‌که استقلال نیاز به ترانسفر بازیکنانش دارد تا به اوضاع مالی باشگاه سروسامان دهد، مسئولی که کار پشیمان کردن نماینده باشگاه چینی از جذب حنیف را برعهده داشت، تصمیم جالبی گرفت و با مشورت قلعه نویی، نکونام را پیشنهاد داد که اتفاقا او هم مورد قبول باشگاه چینی قرار گرفت. قلعه‌نویی مشکلی با جدایی نکونام ندارد و حفظ حنیف را به نگه داشتن بازیکن باسابقه ترجیح می‌دهد.

فرار از بی‌پولی

در همین گیر و دار نکونام به عنوان یکی از طرفین اصلی ماجرا وقتی با پیشنهاد باشگاه چینی روبرو شد، نه تنها آن را رد نکرد، بلکه با توجه به بحران مالی استقلال تصمیم گرفت تا بیشتر وری آن فکر کرده و جوانب جدایی‌اش را بررسی کند. به ویژه اینکه نکو از بدقولی‌های پیاپی در ایران خسته شده.

از بی‌پولی استقلال و بدقولی مدیرعامل باشگاه شاکی است. او حتی از کفاشیان هم که مانع حضورش در لیگ جعلی امارات شد و وعده داد اگر در استقلال بماند مبلغ قراردادش را تمام و کمال از فتح الله‌زاده می‌گیرد و نمی‌گذارد ضرر کند، شاکی است.

نکونام به خاطر این بی‌پولی و بدقولی، تصمیم گرفت تا با رسانه‌ای کردن پیشنهاد تیم چینی به نوعی مسئلان باشگاه استقلال را تحت فشار قرار داده تا بتواند با این حربه بخشی از مطالباتش را زنده کند اما در کمال تعجب مشاهده کرد که بعد از مطرح کردن این پیشنهاد باشگاه نه تنها با آن مخالفتی کرد بلکه با آغوش باز از آن استقبال نمود.

آنچه دلخوری شدید نکو را به همراه داشت و تصمیم قطعی خود را برای جدایی گرفت اما نه به باشگاهی که باشگاه در نظر داشت! به ویژه اینکه نکونام هم مثل منتظری قرارداد ترکمنچای گونه با فتح الله‌زاده بسته و هر زمان که دلش خواست می‌تواند برود و پشت سرش را هم نگاه نکند.

نکونام در لیگ ترکیه

جواد نکونام که بازی در لیگ چین را درشان خود نمی‌داند، تصمیم گرفته در لیگی به مراتب باکیفیت‌تر از لیگ چین بازی کند به ویژه اینکه سال جام جهانی در پیش است.

از همین رو مدیربرنامه‌های نکونام در ترکیه با یک تیم توافقاتی انجام داده و احتمالا نکونام به این تیم می‌پیوندد.

گفته میشود تیم نه چندان مطرح اسکی شهیراسپور ترکیه تیم آینده جواد نکونام است که مذاکرات منیجر نکونام با مسئولان این باشگاه موفق بوده و او احتمالا با این تیم قرارداد امضا خواهد کرد.