مدیریت کردن ستاره ها مهم است

به گزارش افکارخبر، مهدی مهدوی حالا از باتجربه‌های تیم ملی والیبال به حساب می‌آید. ۱۵ سال در تیم ملی حضور داشتن او را به باتجربه ترین فرد تیم ملی تبدیل کرده است و با این وجود او فرد دوم تیم به حساب می آید. سعید معروف کاپیتان اول تیم ملی است و مهدوی کاپیتان دوم اما آنقدر رابطه این دو با هم خوب است که مهدی هیچ دلخوری بابت اینکه با وجود بزرگتر بودن و سابقه بیشتر، نفر دوم است ناراحت نیست. او می گوید: " در تمام این سالها تنها موفقیت تیم ملی برایم مهم بوده و هیچ وقت هم از اینکه نفر دوم بودم ناراحت نشدم حتی زمانیکه امیرحسینی هم بود و من پاسور دوم بودم باز هم ناراحت نبودم چون مهم این بود که تیم موفق شود. "

مهدوی امسال در لیگ برتر همراه با بانک سرمایه در رقابت ها حضور خواهد یافت و همراه تیم ملی هم راهی رقابت های مهم جام جهانی حاضر خواهد شد از همین رو امروز با این ملی پوش باتجربه والیبال کشورمان صحبت کردیم.

*از بانک سرمایه شروع کنیم، این فصل همراه این تیم خواهی بود؟

بله، چند روز پیش قراردادهای مان را در هیات تهران ثبت کردیم و امسال همراه این تیم خواهیم بود.

*فکر می کنی بتوانید موفق شوید؟

تا به اینجا که تیم خوبی داریم اما تیم های پیکان و ارومیه هم خوب بسته شده اند. کارمان سخت است و نمی شود از الان پیش بینی کرد.

*به هر حال با بازیکنانی که گرفته اند الان بانک سرمایه به عنوان یکی از قدرت ها مطرح شده است؟

بله بازیکنان خوبی گرفته ایم اما تیم تازه تاسیس است و نمی توان از الان پیش بینی کرد.

*امکانش هست به سرنوشت میزان دچار شوید و با وجود ستاره ها نتیجه نگیرید؟

نه داستان میزان تفاوت داشت. میزان درست که پارسال نتوانست به آن نتیجه ای که می خواهد برسد اما آنچنان ستاره ای نداشت. بازیکنان خوبی داشتیم اما نسبت به بقیه تیم ها ستاره نداشتیم. ارومیه و پیکان از ما پر مهره تر بود.

*عده ای می گویند در لیگ والیبال وقتی ستاره ها دور هم در یک تیم جمع می شوند نتیجه نمی توانند بگیرند این درست است؟

اول این را بگویم سال گذشته به نظر من تیم ما با تبریز در یک سطح بود و در بازی آخر هم از نظر روحی و روانی بهم ریختیم و نتوانستیم به نتیجه مورد دلخواه برسیم اما در کل این موضوع را قبول ندارم که اگر ستاره ها در یک تیم جمع شوند نتیجه نخواهند گرفت. کار سخت تر می شود اما نتیجه گرفتن آسان تر می شود چون هرکدام از ستاره ها حرفه ای هستند و می توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند منتهی مدیریت کردن این ستاره ها حرف است و اگر مدیریت درستی وجود داشته باشد حتما نتیجه خواهند گرفت.

*پس در کل از حضور در بانک سرمایه راضی هستی؟

بله، در تهران هستیم، کادر فنی خوب و بازیکنان باتجربه داریم که امیدوارم با این کادر و این بازیکنان بتوانیم موفق عمل کنیم.

*از میزان همچنان طلب دارید؟

۳۰درصد از پول مان مانده است بیشتر بازیکنان هم ۳۰درصدی که گرفته بودند را در همان بانک میزان گذاشته بودند که آنها را هم بلوکه کرده اند و معلوم نیست که تکلیف پول های ما چه خواهد شد.

*شرایط تیم ملی چگونه است؟

۱۷ روز در تعطیلات بودیم که برای مان خوب بود و توانستیم حسابی استراحت کنیم.

*۱۷ روز زیاد نبود؟

چرا یه خورده زیاد بود اما از آنجائیکه در لیگ جهانی خیلی خسته شده بودیم واقعا به یک استراحت طولانی نیاز داشتیم.

*باوجود این تعطیلی الان از نظر بدنی به مشکل نخورده اید؟

کمی بدن های مان با مشکل مواجه شد و تا بخواهیم به اوج برگردیم زمان می برد اما با بازی تدارکاتی که در پیش داریم انشالله اماده می شویم البته این چند روز آخر بهتر شده بودیم و تا آمادگی کامل چیزی نمانده است.

*رقابت های جام واگنر را چطور می بینی؟

جام واگنر مسابقات خوبی است قبلا یک دور در این رقابت ها حضور یافتیم. تیم های خوبی شرکت می کنند هم تیم های آسیایی خوب و هم فرانسه و لهستان حضور دارند که می توانند به آماده تر شدن ما کمک کنند.

*بعد از جام واگنر هم راهی لهستان خواهید شد؟

بله، هرچه بازی تدارکاتی خوب زیاد انجام دهیم برای مان بهتر است. تا آنجائیکه شنیده ام در روسیه هم با تیم ملی کشور میزبان، کانادا و هلند بازی خواهیم کرد که هر کدام از آنها برای ما می تواند تجربه خوبی باشد. به هر حال بازی های تدارکاتی خوبی برای مان در نظر گرفته شده و باید کمال استفاده را از آنها بکنیم هر چقدر بازی خوب تدارکاتی بیشتر انجام دهیم در ادامه راه راحت تر خواهیم بود.

*رقابت های جام جهانی را هم در پیش دارید نظرت راجب این بازی ها چیست؟

در ژاپن اولین بازی ما با آرژانتین خواهد بود. نمی توانیم این تیم را دست کم بگیریم به هر حال ولاسکو روبروی ما است و انشالله بتوانیم شروع خوبی داشته باشیم همه این تمرینات، سفرها و بازی ها برای این است که بتوانیم در ژاپن به نتیجه خوبی برسیم. اگر مصدومیت پیش نیاید همه تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه خواهیم کرد.

*رقابت با ولاسکو چطور است؟

به هر حال همه انگیزه داریم البته قبلا هم جلوی او بازی کردیم اما به هرحال دوست داریم که روبروی ولاسکو بهترین عملکرد را داشته باشیم. کواچ هم از ایران برود همین خواهد بود و مقابل او انگیزه خواهیم داشت. امیدوارم بتوانم دوباره ولاسکو را شکست دهیم.

*خیلی ها فکر می کنند در جام جهانی می توانید سهمیه المپیک را کسب کنید به نظرت شدنی است؟

ابن خیلی ها خیلی خوشبین هستند آنهم بخاطر اینکه جام جهانی یکی از سخت ترین تورنمنت های والیبال است. از طرفی استراحت هم نداریم و یک روزی هم که استراحت داریم باید سفر کنیم برای همین خیلی سخت است و امیدوارم که بتوانیم از تمام بازیکنان استفاده کنیم تا کسی کم نیاورد. ما برای بهترین عنوان تلاش می کنیم و امیدوارم که موفق باشیم اما کار بسیار دشواری در پیش داریم.