به گزارش افکارخبر، حامد شیری مدافع ۲۹ ساله سایپا که فصل گذشته با زدن هشت گل جزو خوب های لیگ برتر بود در این فصل در ترکیب تیمش هنوز جایگاه ثابتی پیدا نکرده و در تلاش است تا توانایی های خود را به کادر فنی اثبات کند.



شیری درباره آخرین وضعیت خودش صحبت کرد که در ادامه می خوانید:



* به عنوان سوال نخست از بازی با سپاهان شروع کنیم که تیم شما نتوانست نتیجه لازم را کسب کند و با دو گل در خانه شکست خورد. دلیل این باخت چه بود؟

- من فکر می کنم ده پانزده دقیقه ابتدایی بازی را بهتر شروع کردیم ولی هر چه از زمان بازی می گذشت این تیم سپاهان بود که به بازی تسلط پیدا می کرد و اداره بازی را در اختیار می گرفت؛ اما هیچکدام از تیم ها موقعیت چندانی روی دروازه یکدیگر نداشتند. با آغاز نیمه دوم و بعد از وصل شدن برق این تیم سپاهان بود که از فرصت استفاده کرد و دروازه ما را گشود. متاسفانه بچه ها یک مقدار ناهماهنگی داشتند و همین باعثشد تا تیم حریف صاحب گل شود. در ادامه هم هر چقدر تلاش کردیم به گل نرسیدیم و در نهایت بازی را با دو گل واگذار کردیم.



* یکی از انتقاداتی که این فصل به تیم مجید جلالی می شود این است که میانگین سنی تیم شما بالاست و همین می تواند شما را با مشکلاتی در ادامه فصل روبرو کند. نظر شخصی شما در این رابطه چیست؟

- راجع به این قضیه پیش از این هم چیزهایی شنیده بودم اما به نظرم فصل پیش هم تیم ما جوان نبود یعنی بازیکنانی که اسکلت اصلی تیم را تشکیل می دادند نفراتی بودند که از تجربه بالایی برخوردار بودند به طور مثال خود من فصل پیش ۲۸ سال سن داشتم و هفت هشت سالی سابقه حضور در لیگ برتر را هم داشتم. در مورد امسال هم به هر حال تصمیم کادر فنی براساس سیاست های باشگاه این بود که بازیکنانی را جذب کند که بتواند برای قهرمانی و یا در بدترین شرایط برای کسب سهمیه آسیا رقابت کند؛ در ضمن لازم به ذکر است فصل پیش هم ما در چهار بازی نخست به برد نرسیدیم و به نظرم هنوز فرصت برای جبران وجود دارد. همچنین باید به عرضتان برسانم سن و سال ملاک نیست و کیفیت بازیکن است که مشخص می کند چه کسی باید درون زمین بازی کند.



* بعد از پایان تعطیلات لیگ باید به مصاف پرسپولیس بروید، تیمی که در این فصل حداقل از لحاظ نتیجه گیری ضعیف کار کرده است. نظرت در مورد این بازی چیست؟

- من بازی های پرسپولیس را به طور کامل تا به اینجا دیده ام به نظرم آن ها فوتبال خوبی را به نمایش می گذارند اما هنوز در فاز نتیجه گیری موفق عمل نکرده اند. بدون شک تعطیلات بیست روزه لیگ فرصت خوبی برای آن ها خواهد بود تا خود را مهیای بازی با ما کنند؛ از طرفی سایپا هم بیکار ننشسته و با کار کردن روی نقاط ضعف و قوت سرخ پوشان در پی رسیدن به هدفمان یعنی پیروزی خواهیم بود.



* از پرسپولیس صحبت کردی، می دانم که ابتدای فصل پیشنهادی از طرف این تیم دریافت کردی اما ترجیح دادی در سایپا بمانی. علت این امر در چه بود؟

- بله من ابتدای فصل از طرف پرسپولیس پیشنهاد داشتم اما این پیشنهاد غیررسمی و از طریق یک واسطه به دست من رسیده بود به همین دلیل علاقه نداشتم به پرسپولیس بروم چرا که همیشه بر این عقیده هستم باید هر کس با استفاده از توانایی و استعداد خودش به جایی برسد و من هم دوست دارم با به نمایش گذاشتن بهترین بازی ها باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس را مجاب کنم که به صورت مستقیم برای جذب من وارد مذاکره شوند.



* در میان صحبت هایت به این نکته اشاره داشتی که تیمتان برای قهرمانی بسته شده است. فکر می کنی با وجود این همه تیم قدرتمند در لیگ امسال می توان به قهرمانی سایپا امیدوار بود؟

- چرا که نه. سایپا با بازیکنانی که در اختیار دارد می تواند در کورس قهرمانی حضور داشته باشد گرچه با این حرف شما هم موافق هستم که تیم های قدرتمند زیادی در لیگ امسال حضور دارند که می توانند مشکل ساز شوند. ما تمریناتمان را خیلی زود شروع کردیم اما تیم هایی هم بودند که در کمتر از دو هفته بسته شدند؛ به طور مثال همین تیم استقلال اهواز که چند روزی بیشتر برای تیم بستن مهلت نداشت در اصفهان جلوی تیم قدرتمند ذوب آهن ایستادگی کرد و به یک امتیاز ارزشمند رسید.



* یکی از مهمترین خصیصه های حامد شیری در بازی های فصل گذشته این بود که در امر گلزنی بسیار موفق بود اما در این فصل این اتفاق بالعکس افتاده و تو فقط یک گل به خودی زدی، قول می دهی که دوباره به شرایط سابق برگردی؟

- فصل گذشته از هشت گلی که زدم هفتایش پنالتی بود اما سعی می کردم موقع ضربات ایستگاهی به تیمم در فاز هجومی کمک کنم. همچنین به شخصه این اعتقاد را دارم که سایپا تا به اینجا عملکرد خوبی نداشته و بازیکنان نتوانسته اند آنجور که باید و شاید توانایی های خود را به اثبات برسانند اما سعی می کنیم در ادامه به روند عادی خود بازگردیم.



* در این فصل هم اگر برای سایپا پنالتی گرفته شود رقیب سرسختی مثل جواد نکونام داری…

- آقا جواد از بزرگان فوتبال ما هستند. حالا هر زمانی برای ما پنالتی به دست آمد؛ در مورد این مساله فکر می کنم ولی حتی اگر این اتفاق هم بیفتد؛ من به خودم اجازه نمی دهم در حضور آقا جواد پنالتی بزنم و باید حتما از او رخصت بگیرم.



* در این فصل در چند پست تا به حال به کار گرفته شده اید و یک جورهایی آچارفرانسه سایپا محسوب می شوی. چرا این اتفاق در این فصل افتاده و خودت مایلی در کدام منطقه از زمین به کار گرفته شوی؟

- من در این فصل هم دفاع چپ بودم، هم هافبک دفاعی بودم و هم دفاع وسط؛ به هر حال ترجیح کادر فنی این بوده که در این پست ها از من استفاده کنند و من هم تابع تصمیم کادر فنی هستم اما به شخصه دوست دارم در پست دفاع وسط به بازی گرفته شوم چرا که در این پست جای پیشرفت بیشتری دارم.



* و به عنوان سوال آخر به تیم ملی هم فکر می کنی؟

- صد در صد. هر بازیکنی دوست دارد روزی در تیم ملی کشورش بازی کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و تمام تلاشم را می کنم تا به پیراهن مقدس تیم ملی برسم.