برانکو، گزینه‌‌ای کم‌هزینه برای تیم کرواسی

به گزارشافکارخبر،به دنبال اخراج نیکو کواچ از سمت سرمربیگری تیم ملی کرواسی به دلیل نتایج نامطلوب در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶، گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین وی آغاز شده و از برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس هم جزو گزینه‌های مربیگری کروات‌ها نام برده شده است.

پایگاه خبری tportal کرواسی یکی از این رسانه‌ها بوده که گمانه‌زنی خود را با بررسی امکان استخدام تمام مربیان آزاد فوتبال دنیا از جمله کارلو آنچلوتی(سرمربی پیشین رئال‌مادرید)، فابیو کاپلو(سرمربی پیشین تیم ملی روسیه)، یورگن کلوپ(سرمربی پیشین بورسیا دورتموند) انجام داده است. این پایگاه خبری با استناد به آمار سایت ساکرمانیومنتال در خصوص حقوق‌ برخی از مربیان تیم‌های ملی و اشاره به حضور نیکو کواچ در رده سوم این جدول البته از پایین جدول، مدعی شده است که اتحادیه فوتبال کرواسی از عهده استخدام مربیان بزرگی که حقوق‌های زیاد می‌طلبند برنمی‌آید.

این پایگاه خبری در نتیجه‌گیری خود درباره گزینه‌های محتمل هدایت تیم ملی کرواسی اینگونه نوشته است: با توجه به فرمول پرداخت حقوق در فدراسیون فوتبال کرواسی که قدرت مالی سایر فدراسیون‌ها را ندارد و مجبور به استخدام گزینه‌هایی مانند استیماچ و کواچ - مربیانی که حقوق سالانه‌شان حتی به اندازه حقوق یک ماه کاپلو، آنچلوتی و یورگن کلوپ نیست - می‌توان انتظار داشت که راه حل مسئله جانشینی کواچ یکی استخدام یکی از گزینه‌های زیر باشد: آنته کاکیچ، برانکو ایوانکوویچ و زولان مامیچ. برای داور شوکر(رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی) و دیگر مسئولان فوتبال کرواسی در حال حاضر مسلماً مهمترین چیز این است که استخدام سرمربی جدید هزینه زیادی نداشته باشد.

داور شوکر پس از اخراج نیکو کواچ اعلام کرد که پروسه بررسی گزینههای سرمربیگری تیم ملی کرواسی ۱۰ روز به طور خواهد انجامید و در جلسه بعدی اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال کرواسی در اواخر ماه سپتامبر گزینههای نهایی معرفی خواهند شد.