بنا: با هماهنگی شورای فنی و رئیس فدراسیون کار می‌کنم

به گزارشافکارخبر،محمد بنا درباره بازگشت به این تیم پس از ۱۷ ماه اظهار داشت: شرایط الان با ۴ سال قبل خیلی فرق کرده است. ما چند تا را از دست دادیم اما با صحبت‌هایی که با رسول خادم داشتم قرار شد یک بار دیگر مسئولیت کار را برعهده بگیرم. ۳۱۷ روز تا شروع مسابقات کشتی فرنگی المپیک وقت داریم و ۱۰ مرحله اردو در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: ۶ ماه دیگر مسابقات گزینشی المپیک برگزار می‌شود و باید به دنبال کسب ۳ سهمیه باقی‌مانده باشیم تا در نهایت شرمنده مردم نشویم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره ارزیابی‌اش از وضعیت ملی‌پوشان گفت: باید چند مرحله از اردو بگذرد تا بتوانیم بررسی خوبی داشته باشیم. مدت کمی است که مسابقات جهانی به پایان رسیده و ما باید کار را دوباره شروع کنیم. سعی کردیم همه را دور هم جمع کنیم تا بین همه فرنگی‌کاران رفاقت ایجاد شود. باید صبر کنیم تا زمان بگذرد و ببینیم کجای کار هستیم اما به نظرم با تجربه و انگیزه‌ای که در فرنگی‌کاران وجود دارد، می‌توانیم ۱۰ ماه پیش رو را خیلی خوب طی کنیم. امیدوارم نه مانند المپیک لندن اما بتوانیم به موفقیت برسیم و دل مردم را شاد کنیم.

بنا در پاسخ به این سوال که آیا قرار خاصی بین او و فدراسیون در بازگشت دوباره به تیم ملی گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: هیچ قرار و مداری گذاشته نشد. بحثحضور من از جلسه شورای فنی بیرون آمد و شرایط به شکلی رقم خورد که من مقابل مردم قرار گرفتم. در خودم دیدم که تنها یک نفر تا المپیک می‌تواند شرایط مطلوب را ایجاد کند و به همین دلیل کار را بر عهده گرفتم.

وی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری مسابقه انتخابی تصریح کرد: با رسول خادم در این خصوص صحبت کردیم و اینکه قرار باشد انتخابی را مثل گذشته داشته باشیم، نیست. در گذشته انتخابی به شکل دیگری برگزار می‌شد و الان دو سال است که فرآیند دیگری برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده است. من نیز به دنبال همین فرآیند هستم و البته تبصره‌هایی به آن اضافه خواهد شد که نه سیخ بسوزد و نه کباب. تلاشم این است که با هماهنگی شورای فنی و رئیس فدراسیون کار کنم و مطمئن باشید بدون هماهنگی کار جلو نمی‌رود.

سرمربی تیم ملی درباره وضعیت حمید سوریان و اینکه گفته می‌شود او در مسابقات انتخابی یک استثناء است، گفت: بحثاستثنا بودن سوریان مطرح نیست و همه در یک قالب و شکل قرار خواهند گرفت. سوریان نیز برنامه‌اش همانند سایر فرنگی‌کاران است. او یکی از امیدها و ستاره‌های کشتی ایران است و در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا ریکاوری خوبی داشته باشیم و ملی‌پوشان را به شرایط گذشته برگردانیم.

بنا درباره غیبت برخی از فرنگی‌کاران در اردو گفت: بعد از ظهر امروز تیم نظامیان راهی مسابقات المپیک سیزم در کره جنوبی شد و چند فرنگی‌کار که در اردو می‌توانستند حاضر باشند با این تیم اعزام شدند، همچنین سعید عبدولی و چند و فرنگی‌کار دیگر نیز در اردو حضور ندارند که البته غیبت آنها بدون دلیل و هماهنگی نیست.

وی ادامه داد: این اردو جهت هماهنگی است تا با ملی‌پوشان صحبت کنیم و مسیری را که در نظر گرفته‌ایم به آنها نشان بدهیم.

سرمربی تیم ملی در پایان درباره دستیارانش در این تیم عنوان کرد: بیشتر دستیارانم همانهایی هستند که در گذشته با آنها کار میکردم. آقایان اسفندیاریفر، حضرتیپور، جزینی و اسماعیلنژاد به عنوان مربی حسامالدین جعفری به عنوان سرپرست و بشیر معمارزاده به عنوان بدنساز در کنار تیم خواهند بود.