به گزارش افکارخبر به نقل از خبرورزشی گفت‌وگویی با مکویان انجام دادیم که می‌خوانید.

 

جدا از بحث فنی، چطور شما به عنوان یک بازیکن خارجی وقتی پرداخت مطالبات‌تان عقب می‌افتد موضع تندی نمی‌گیری؟

من می‌دانم باشگاه مشکل مالی دارد که نمی‌تواند دستمزد من و سایر همبازیانم را پرداخت کند. در این دو سال فقط یک بار اعتراض کردم که البته دلایل موجهی برای کارم داشتم، اما مگر با اعتراض و تحریم تمرین پول درست می‌شود؟ جز اینکه اعصاب خودم، همبازیانم، مربیانم، مدیریت و هواداران تیمم به‌هم می‌ریزد؟ همه ما می‌دانیم در سخت‌ترین حالت از طریق فیفا به مطالبات‌مان می‌رسیم، پس چرا بحران بسازیم؟ واقعاً چه فایده‌ای دارد البته روحیات آدم‌ها متفاوت است و نمی‌توانم در مورد موضع دیگران نظر بدهم چون من مسئول تفکرات، رفتار و کردار هرایر مکویان هستم و تیم استقلال را دوست دارم و همیشه سعی کرده‌ام کمک حال تیمم باشم.

استقلال در این فصل در نتیجه‌گیری عملکرد خوبی داشته، چه عواملی باعث کسب این نتایج شده است؟

گاهی تغییر و تحول مؤثر واقع می‌شود. امسال استقلال جوان‌تر شده و علی‌رغم کمبودها تلاش دسته‌جمعی اعضای تیم باعث شده موفق‌تر از پارسال باشیم. جوان‌ها انرژی و انگیزه دارند و به نظرم کاپیتان این فصل استقلال نقش بسیار پررنگی در موفقیت تیم ایفا کرده چون به عنوان کاپیتان توانسته انضباط و اتحاد خوبی میان نفرات حاکم کند و به عنوان دروازه‌بان عملکردش فراتر از چیزی است که می‌توانستم تصور کنم و در بخش سوم وقتی دروازه‌بانی با این کیفیت درون دروازه قرار دارد من مدافع دلگرمی خاصی دارم و بدون نگرانی و تنش درون زمین بازی می‌کنم و شاید فرق اساسی استقلال پارسال و امسال رحمتی باشد.

از بازی استقلال و نفت صحبت کنیم.

بازی سختی بود. آنها خیلی انرژیک و بلندپرواز بودند و می‌خواستند به پیروزی برسند. یک بر صفر جلو بودیم، 10 نفره شدیم و همچون بازی با پرسپولیس در وقت‌های تلف شده گل خوردیم تا اینکه به 30 دقیقه وقت اضافه رسیدیم و فشار زیادی را متحمل شدیم. در یک بازی حذفی و حساس مقابل یک تیم جوان، 10 نفره بازی کردن سخت است و سرانجام کار به ضربات پنالتی کشید. چون در تمرینات دیده بودم رحمتی پنالی‌گیر است و پیش خودم گفتم برنده‌ایم اما 2 ضربه بازیکنان ما به اوت رفت و فکر کردم می‌بازیم. رحمتی یک پنالتی را با پایش گرفت اما پنالتی پنجم که توانست مهار کند به نظرم عجیب بود. دروازه‌بانی با این کیفیت می‌توانست سال‌ها در اروپا به موفقیت برسد. پنالتی سوم را هم گرفت تا خستگی 120 دقیقه‌ای همان جا از تن اعضای تیم خارج شود.

شما در ارمنستان پنالتی‌زن تیم‌هایت بوده‌ای؟

پنالتی زیاد زده‌ام ولی پنالتی‌زن اول نبودم، چطور؟

خیلی ریلکس پنالتی‌ات را به گل تبدیل کردی.

پنالتی زدن تمرکز می‌خواهد و ضربه درست به توپ زدن. من بدون استرس پشت توپ قرار گرفتم و می‌دانستم ضربه‌ام گل می‌شود.

استقلال در فصل جاری در اکثر مسابقات گل خورده. این در حالی است که به قول شما یک دروازه‌بان خوب دارید.چرا در بیشتر بازی‌هایتان گل خورده دارید؟

این طبیعت فوتبال هجومی است. استقلال در همه بازی‌ها دنبال پیروزی پرگل است. وقتی اکثر بازیکنان در برنامه‌های هجومی شرکت دارند تیم حریف در ضدحملات فضای خوبی برای گل زدن پیدا می‌کند. دغدغه کادر فنی بردن است نه گل خوردن و با همین شیوه صدرنشین لیگ هستیم.

این صدرنشینی تا چه زمانی ماندگار است؟

تا وقتی که ما بازیکنان خوب و کم‌اشتباه بازی کنیم و برنده از میدان به رختکن برویم البته کادر فنی دنبال کاهش نقاط ضعف و تقویت تیم است که در این صورت می‌توانیم به موفقیت برسیم.

استقلال در کدام نقاط زمین احتیاج به تقویت دارد؟

به عنوان بازیکن باید تمرکز و صحبت‌هایم در حوزه خودم باشد و کادر فنی به این موارد آگاهی دارد و رسیدگی خواهد کرد.

عملکرد کدام تیم‌های این فصل را امیدوارکننده دیده‌ای و می‌توانند رقیب استقلال در کورس قهرمانی باشند؟

ذوب‌آهن، استقلال خوزستان، سپاهان و پرسپولیس فوتبال بابرنامه و جانداری ارائه می‌کنند.

صحبت خاصی مانده؟

در ایران برای زندگی و رسیدن به شغلم احساس خوبی دارم، ارامنه زیادی هم در تهران می‌شناسم و البته وظیفه خودم می‌دانم از هواداران تیم استقلال سپاسگزاری کنم چون به من لطف دارند و به چشم یک خارجی مرا نگاه نکرده‌اند. آنها من را عضوی از خانواده استقلال می‌دانند.