به گزارش افکارخبر به نقل از کاپ مهدی پاشازاده  درباره بازی به یاد ماندنی 8 آدر 76 تیم ملی ایران مقابل استرالیا که منجر به صعود دراماتیک بچه های ایران به جام جهانی 98 فرانسه شد اظهار داشت: این بازی هیچ وقت فراموش نمی شود و از فکر ما و مردم بیرون نمی رود. 8 آذر 76 در خاطره ها مانده و بعد از 20 سال هم همچنان یادآوری آن برای ما شیرین است. چون هیچ کس فکر نمی کرد ایران با آن شرایط بتواند راهی جام جهانی شود اما با خواست خدا و تلاش بچه ها یک نسل خوب فوتبال ایران توانست به جام جهانی برسد.

 

وی در پاسخ به این سوال که اولین چیزی که هنگام شنیدن بازی ایران و استرالیا به خاطرش می آید، خاطرنشان کرد: اولین چیزی که درباره این بازی به یادم می آید آن دو، سه توپی بود که از روی خط دروازه بیرون کشیدند. آن بازی برای من بسیار خاص بود چرا که حدود سه سال پشت خط تیم ملی بودم و بازی نمی کردم. به همین دلیل آن دو بازی برای من خیلی مهم بود و باید حقانیتم را ثابت می کردم که خدا را شکر به تیم منتخب جهان هم دعوت شدم.

 

پاشازاده در ادامه افزود: شیرین ترین خاطره ای که از آن بازی در ذهنم مانده است رقص و شادی برخی از مسئولین در رختکن بود که فکرش را نمی کردم این حرکات را از آنها ببینم. 

 

مدافع سابق استقلال و تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه آن طور که باید و شاید از بازی خوب او در مقابل استرالیا حرفی زده نشد؛ گفت: من هیچ وقت دنبال حاشیه نبوده و نیستم. اگر نه اگر آن توپ ها را از روی خط نمی کشیدم اصلا تیم ملی به جام جهانی نمی رفت. همان طور که اگر خداداد آن گل را نمی زد این اتفاق نمی افتاد. همه دست در دست همه دادیم و آن اتفاق مهم رقم زدیم. برای من مهم ترین چیز لطف همیشگی مردم بوده که همیشه شامل حالم بوده است.

 

وی در ادامه درباره عملکرد استقلال در این فصل و اینکه آیا آنها می توانند صدرنشینی خود را حفظ کنند یا خیر، افزود: اینکه استقلال بتواند در صدر جدول باقی بماند خیلی سخت است. مهم ترین مساله این است که تیم های دیگر هم اسیر حاشیه هستند و همه می توانند به استقلال کمک کنند. با استفاده از بازیکنان با کیفیت و کادر فنی باتجربه به مقام قهرمانی برسند.

 

کاپیتان سابق استقلال درباره جدایی جاسم کرار از جمع آبی پوشان اذعان داشت: کرار هیچ کاری برای استقلال انجام نداد و فقط حاشیه درست کرد. فکر می کنم هرچه حاشیه کمتر باشد بهتر است.

پاشازاده در انتها درباره آخرین وضعیت خودش تصریح کرد: در حال حاضر سرمربی تیم پارس جنوبی هستم. یک هفته تا پایان نیم فصل باقی مانده است و در صدر جدول قرار داریم.