احتمال تکرار بازی سیاه‌جامگان و صبا قوت گرفت

به گزارش افکارخبر، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حالی امروز فرید بهزادی‌کریمی را از همراهی تیم صبای قم در ادامه مسابقات لیگ محروم کرده که مصطفی شهبازی، رئیس کمیته نقل‌وانتقالات لیگ در مصاحبه‌های اخیر خود تأکید داشت این بازیکن طبق قانون مشکلی برای همراهی تیمش در ادامه‌ بازی‌های لیگ ندارد و بازی کردن او مقابل سیاه‌جامگان هم تخلف محسوب نمی‌شود. در این شرایط یا کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ دچار اشتباه شده یا کمیته انضباطی در اعلام رأی اشتباه می‌کند.

شهبازی در دسترس نیست

امروز و پس از رأی کمیته انضباطی وقتی با کمیته نقل‌و انتقالات تماس گرفتیم تا نظر آنها را در مورد رأی صادر از سوی کمیته انضباطی در مورد پرونده فرید بهزادی‌کریمی جویا شویم مسئولان این کمیته اعلام کردند در این زمینه شهبازی باید اظهار نظر کند و اکنون نیست و روز یکشنبه این کار را انجام خواهد داد.

کریمی قراردادی با صبا ندارد؟!

پرونده بهز‌ادی کریمی توسط فردی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حال بررسی است که این فرد عضو کمیته انضباطی آسیا هم است. یک منبع آگاه در فدراسیون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در این زمینه گفت: مسئول پرونده در پیگیری‌هایش متوجه شده که قرارداد فرید بهزادی کریمی با باشگاه صبا برای فصل 94-93 بوده و در حال حاضر اعتبار ندارد. موضوع اینجاست که مسئولان کمیته نقل‌وانتقالات تشخیص داده‌اند این بازیکن چون فصل گذشته در تیم تراکتورسازی بازی کرده پس طبق قرارداد قبلی‌اش می‌تواند در فصل جدید به صبا برگشته و برای این تیم به میدان برود در حالی که این طور نیست. طبق قوانین بین‌المللی فیفا و حتی ایران، بازیکنی در یک نیم فصل نمی‌تواند برای دو باشگاه به میدان برود و سازمان لیگ به اشتباه برای کریمی مجوز بازی صادر کرده که او بتواند در دیدار صبا و سیاه‌جامگان و سایر مسابقات باقی مانده تا نیم فصل به میدان رود. در حقیقت سازمان لیگ برای صدور کارت این بازیکن به قوانین بین‌المللی سال 90 استناد کرده که دیگر اعتباری ندارد.»

این فرد آگاه حتی اعتقاد دارد فرید کریمی‌بهزادی در حال حاضر بازیکن آزاد به حساب می‌آید و در نیم‌فصل می‌تواند با هر باشگاهی که خواست قرارداد امضا کند اما صبایی‌ها مدعی هستند از قراداد این بازیکن با این باشگاه یک سال‌ونیم باقی مانده است.

پرونده کریمی در کمیته انضباطی در جریان است

مقام آگاه در فدراسیون اعتقاد دارد که پرونده کریمی در کمیته انضباطی در جریان است و رأی صادر شده در خصوص این بازیکن در راستای همین موضوع است. بر اساس ادعای این فرد سازمان لیگ در صدور مجوز بازی این بازیکن برای همراهی تیم صبا مقابل سیاه‌جامگان اشتباه کرده و باشگاه صبا هم در شرایطی این بازیکن را بازی داده که او به مجوز صادر شده از سوی سازمان لیگ اعتماد کرده است.  با اعلام فرد آگاه در فدراسیون رأی نهایی کمیته انضباطی در خصوص این پرونده دو حالت خواهد داشت. او گفت: در حالت اول نتیجه بازی صبا و سیاه‌جامگان 3 بر صفر به سود تیم مشهدی اعلام خواهد شد در حالت دوم این کمیته می‌تواند بازی را تکرار کند. البته چون یک مرجع رسمی در صدور مجوز این بازیکن دچار اشتباه شده احتمال دوم خیلی به واقعیت نزدیک‌تر است.