شب خوش انگلیسی‌ها با صعود چلسی و آرسنال

به گزارش افکارخبر، شب پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان، صعود آرسنال و چلسی و حذف والنسیا، بایرلورکوزن و پورتو را در پی داشت.

 در بازی‌های گروه پنجم، جدال خارج از خانه بارسلونا مقابل بایرلورکوزن به تساوی یک - یک انجامید. مسی در دقیقه 20 بارسلونا را پیش انداخت، اما خاویر هرناندس، فوق‌ستاره این روزهای لورکوزن در دقیقه 23 بازی را به تساوی کشاند. جدال رم و باته بوریسف هم بدون گل خاتمه یافت تا بارسلونا با 14 و رم با شش امتیاز صعود کنند و لورکوزن راهی لیگ اروپا شود.

 آرسنال در گروه F با هت‌تریک اولیویه ژیرو در دقایق 29، 49 و 67 (پنالتی) در خانه المپیاکوس  3 بر صفر پیروز شد و برای سیزدهمین بار متوالی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. در این گروه بایرن مونیخ در یک بازی تشریفاتی با گل‌های دقایق 61 و 64 لواندوفسکی 2 بر صفر دیناموزاگرب را برد. از گروه ششم، بایرن مونیخ 15 و آرسنال 9 امتیازی صعود کردند و المپیاکوس به لیگ اروپا راه یافت.

 چلسی از گل به خودی مارکانو در دقیقه 12 و گل ویلیان در دقیقه 52 استفاده کرد و با برتری 2 بر صفر خانگی مقابل پورتو به مرحله یک هشتم نهایی رسید. دیناموکیف هم یک بر صفر مکابی بدون امتیاز را برد و 11 امتیازی شد و پشت سر چلسی 13 امتیازی از گروه هفتم به دور بعدی راه یافت. از این گروه پورتو با کاسیاس به لیگ اروپا تبعید شد.

 سرانجام در گروه هشتم، والنسیای گری نویل 2 بر صفر به میهمان حذف شده‌اش، لیون باخت و حذف شد. خنت بلژیک هم 2 بر یک زنیت از پیش صعود کرده را برد تا در این گروه 10 امتیازی شده و همراه زنیت 15 امتیازی به جمع 16 تیم برتر راه یابد. والنسیای شش امتیازی هم به لیگ اروپا رسید.