به گزارش افکارخبر، حالا هم بعد از گذشت نزدیک به یک هفته، نه کسی می‌داند این مأموران از کجا بودند و نه کسی می‌داند چرا این کار را کرده‌اند. آخر قصه هم کسی نمی‌فهمد چه اتفاقی افتاد و اصلاً ماجرا چه بود و چه شد. در فوتبال ایران از این اتفاقات کم نیفتاده و بخشی از آنها را که آخرش بی‌نتیجه باقی مانده، بررسی می‌کنیم.

 

زندان

علی کفاشیان در اوین‌؛ این خبری بود که در آذرماه سال 91 مثل بمب در رسانه‌ها صدا کرد. خیلی زود اخبار تکمیلی رسید. اینکه کفاشیان ساعت 9 صبح برای ادای توضیحات به اوین رفته و تا ساعت 17 توضیحاتی را ارائه کرده است. رئیس فدراسیون گفت، به عنوان مطلع احضار شده است. او این اتفاق را غیر‌طبیعی ندانست: «این برای نخستین بار نیست که من به‌عنوان مطلع احضار شده‌ام و شاید آخرین بار هم نباشد. قوه قضاییه برای پاره‌ای از توضیحات من را به‌عنوان مطلع احضار کرد و من هم وظیفه داشتم برای رفع این ابهام‌ها بروم و پاسخ بدهم. قوه قضاییه هر کسی را می‌‌تواند احضار کند و وقتی این اتفاق می‌‌افتد، وظیفه هر کسی است که برای پاسخگویی برود. کسی که کار می‌‌کند، باید انتظار این اتفاق‌ها را هم داشته باشد..» او خبر بازداشتش را هم تکذیب کرد: «من بازداشت نشده بودم، تنها به ‌عنوان مطلع حضور یافته بودم، جلسه از ساعت 9 صبح آغاز شد و تا ساعت 17 ادامه داشت که پس از اقامه نماز مغرب از اوین خارج شدم.»

پورشه‌های بدون سند!

در دورانی از مدیریت باشگاه پرسپولیس، پورشه‌هایی به بازیکن داده شد که بعدها جنجال‌ساز شد. در دوران مربیگری دایی در پرسپولیس، روزی از روزها بازیکنان ناراضی در تمرین این تیم جلسه‌ای برگزار کردند و گفتند طلبکاران حتی به دنبال ماشین‌هایشان آمده‌اند. 12 بازیکن پرسپولیس می‌گفتند پورشه‌ها و ماشین‌های دیگری که گرفته‌اند سند ندارد و حتی نمی‌توانند آنها را از خانه خارج کنند.

بعد از گذشت ماه‌ها از این اتفاق هنوز کسی نمی‌داند چه بلایی بر سر پورشه‌ها آمد و آخرش چه اتفاقی افتاد.

چه کسی مقصر بازی سه بر صفر بود؟

تیر 90 و بازی جنجالی امیدهای ایران و عراق. تیم‌ملی به اشتباه از یک بازیکن دوکارته و محروم استفاده می‌کند و در کمال ناباوری بازی رفت را که برده بود، سه بر صفر بازنده می‌شود. ساعاتی قبل از بازی برگشت در ورزشگاه آزادی، امیدها تازه می‌فهمند چه اتفاقی افتاده است و باید 4 گل به عراق بزنند تا صعود کنند. کمال کامیابی نیا بازیکنی است که با وجود محرومیت برای ایران بازی کرده و حالا برای همه مبهم است که چرا مسئولان از این موضوع خبر نداشته‌اند. اصغر حاجیلو سرپرست تیم امید می‌گوید این یک خیانت است چون نه کمیته بین‌الملل، نه کمیته جوانان و نه پرهیزگار سرپرست قبلی تیم امید به آنها این موضوع را نگفته بودند. ترابیان رئیس کمیته بین‌الملل هم واکنش نشان داد و گفت در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده بودند: «ما نامه AFC درباره محرومیت کامیابی‌نیا را به آقای پرهیزگار دادیم و ایشان باید به آقای حاجیلو می‌داد.»

پرهیزگار هم در مصاحبه‌ای گفت: «بنده از نامه محرومیت کامیابی‌نیا مطلع بودم و به جز من کمیته‌های بین‌الملل و جوانان هم از آن خبر داشتند و پذیرفته نیست که کسی نمی‌دانسته بازیکن تیم امید دواخطاره است.» هرکس در این داستان خود را تبرئه می‌کرد و در پایان اصغر حاجیلو، پرهیزگار و فریدون معینی سرپرست کمیته جوانان از کار برکنار شدند. جالب اینجاست پرهیزگار چندی بعد در اتاق کفاشیان دیده شد و به فعالیتش در فدراسیون ادامه داد. معینی هم که از جایش تکان نخورد!