به گزارش افکارخبر،  افشین قطبی که از طریق مدیر برنامه هایش صورت گرفت درباره درگذشت مادرش اظهار داشت: «در حال حاضر شرایط روحی نامساعدی دارم اما از طریق مدیر برنامه هایم و برادرم پیگیر مراسم تشییع جنازه و سایر اخبار بودم. از تمام کسانی که در صفحات شخصی خود با من همدردی کردند تشکر می کنم. جا دارد از آقایان حبیب کاشانی، محمد رویانیان، امیر قلعه نویی، جواد نکونام، سیدمهدی رحمتی، برادران حاجیلو، علیرضا حقیقی، محسن خلیلی، خانبان و تمام کسانی که به مراسم ختم مادر من آمدند نیز تشکر ویژه ای داشته باشم.»

 

وی افزود: «پس از چندین سال دوری از وطن به کمک کاشانی به ایران بازگشتم و با خلوص نیت در پرسپولیس کار کردم. سعی من بر این بود که تمام علمی که در فوتبال دارم را در پرسپولیس خرج کنم و به این تیم کمک کنم خدا را شکر که توانستم با پرسپولیس به قهرمانی لیگ برتر نیز برسم. اما وقتی از ایران رفتم فهمیدم که باشگاه طبق قرارداد به تعهد خود عمل نکرده و مالیاتم پرداخت نشده است. اگر زودتر این موضوع را می فهمیدم آن 150 هزار دلار را که به باشگاه پرسپولیس برگرداندیم برای پرداخت مالیات می دادم زیرا آن زمان هنوز جریمه به مالیات نخورده بود.»

 

سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی با گلایه از مدیران پرسپولیسی بیان داشت: «بارها با مدیران مختلفی که بر سر کار آمدند صحبت کردم اما هیچ یک توجهی به بحث مالیات من نداشتند. شاید آنها به این خاطر مرا جدی نگرفتند که خودم را یک پرسپولیسی واقعی می دانستم و از این تیم شکایت نکردم.»

 

قطبی در پاسخ به این پرسش که خیلی ها بر این باورند افشین قطبی می توانست مالیات را به خاطر دیدن مادرش از جیب خود پرداخت کند، چرا این کار را نکردید؟ گفت: «مگر من چقدر پول گرفته بودم که 800 میلیون آن را به عنوان مالیات و جرایم مطعلقه پرداخت کنم؟ در حالی که باشگاه تعهد داشت بر پرداخت آن داشت، اگر هم مالیاتم را پرداخت می کردم و به ایران می آمدم مشخص نبود که چه زمانی می توانم از ایران خارج شوم. حتما با مشکل روبه رو می شدم. کار، زندگی و همسرم این سر دنیاست، نمی توانستم ریسک کنم اما تاکید می کنم کسانی را که برای بازگشت من به ایران  هیچ کاری نکردند هرگز نمی بخشم. آنها یک مادر را 60 روز در بستر بیماری چشم انتظار فرزندش گذاشتند این خیلی دور از انصاف بود.»

 

سرمربی تیم پرسپولیس و تیم ملی تصریح کرد: «مادر من آموزگاری بود که سال ها به کشور خود خدمت کرد. البته من هم تا جایی که در توانم بود در تیم ملی همین کار را کردم. خواسته من چیزی دور از ذهن نبود زیرا ناحق که نمی خواستم. مالیات من برگردن باشگاه پرسپولیس بود و باید پرداخت می کردند خارج از وظیفه باشگاه که چیزی نخواسته بودم. من یک ایرانی هستم توقعم این بود که بتوانم راحت به کشورم رفت و آمد کنم.»

 

قطبی در پایان اذعان داشت: «مدیر برنامه هایم بارها از مسئولان باشگاه پرسپولیس در خواست کرد تا بر سر میز مذاکره بنشینند تا این مشکل حل شود. اگر این مشکل در زمان خودش حل شده بود و مبلغ مالیات پرداخت می شد اکنون اینقدر جریمه نمی شدند.»