به گزارش افکارخبر، تیم برانکو به همان اندازه که در موقعیت‌سازی تبحر دارد، موقعیت‌ها را نیز از دست می‌دهد. موقعیت‌های سوخته‌ای که تعدادشان از دست‌مان در رفته و حالا فقط می‌توانیم پنالتی‌هایی را که بازیکنان پرسپولیس از دست داده‌اند، بشماریم. پرسپولیس در 14 بازی لیگ برتری‌اش صاحب 5 ضربه پنالتی شده که تنها یکی از آنها گل شد. این پنالتی را جری بنگستون در بازی تراکتورسازی تبدیل به گل کرد؛ حال آنکه چهار پنالتی دیگر را امید عالیشاه (در بازی با ذوب‌آهن)، رامین رضاییان (در بازی با فولاد) و مهدی طارمی (در بازی با سایپا و نفت) از دست داده بودند. جالب اینکه سه تا از حریفان پرسپولیس- سپاهان، ذوب‌آهن و سایپا- هم مقابل این تیم صاحب پنالتی شده‌اند که هر سه پنالتی‌شان گل شده. پرسپولیس در بازی اولش در جام حذفی- برابر پیکان- هم یک ضربه پنالتی به دست آورد که با سه امتیاز حاصل از همان پنالتی که طارمی آن را گل کرده بود، به یک هشتم نهایی صعود کرد.

 

پرسپولیس در این فصل آنقدر توپ را به تیر دروازه رقبای خود کوبیده که دیگر حسابش از دست همه در رفته است! حساب و کتاب ما اما اگر درست باشد، می‌توانیم بگوییم که بازیکنان پرسپولیس در 14 بازی- از ابتدای لیگ پانزدهم تا امروز- 9 بار توپ را به تیر دروازه حریفانشان کوبیده‌اند که این عدد در نوع خودش حیرت‌انگیز جلوه می‌کند. آنها 19 گل زده‌اند و 9 بار هم توپ را به تیر دروازه زده‌اند. در بازی هفته اول برابر پدیده، ضربه سر میلاد کمندانی به تیر افقی دروازه تیم مشهدی برخورد کرد. در هفته چهارم، امید عالیشاه مرد اول فرصت‌سوزی‌های پرسپولیس بود. او بعد از آنکه یک ضربه پنالتی را از دست داد، شوت محکمش را هم به تیر دروازه حریف کوبید.  درست مثل تجربه مشابهش در بازی بعد از آن برابر فولاد؛ هر چند این بار خوش‌ شانس بود که مهدی طارمی توپ برگشتی او را به گل تبدیل کرد.

 

در بازی با تیم صبا قرمزپوشان دو بار توپ را به تیر دروازه حریف زدند؛ یک‌ بار رضا خالقی‌فر و یک‌ بار هم رامین رضاییان. در بازی با سیاه‌جامگان ضربه سر بنگستون به تیر دروازه برخورد کرد و در بازی با استقلال‌ اهواز هم مهدی طارمی دو بار تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد. آخرین ضربه را هم مهاجم هندوراسی پرسپولیس به تیر دروازه گسترش فولاد زد. پرسپولیسی‌ها برای اینکه به رکورد هر بازیکن یک تیر دروازه برسند، دو بار هم در جام حذفی تیر دروازه حریفان‌شان را به لرزه درآورده‌اند! در بازی با ملوان، مهدی طارمی بعد از یک دریبل بسیار زیبا توپ را به تیر افقی دروازه این تیم کوبید که البته آن بازی را قرمزپوشان بردند و صعود کردند. در بازی یک چهارم نهایی در فولادشهر اما این تیر افقی دروازه بود که رسما شانس صعود را از پرسپولیس گرفت. در شرایط بسیار دشوار ورزشگاه فولادشهر، پرسپولیس ده نفره با ضربه از راه دور و چیپ کمال کامیابی‌نیا صاحب موقعیت گلزنی شد اما این توپ روی تیر نشست و توی دروازه نرفت تا برانکو و تیمش بیش از همیشه بابت از دست رفتن موقعیت‌های گلزنی‌شان حسرت بخورند و به تیر دروازه لعنت بفرستند.