مدعیان قهرمانی لیگ را بشناسید

رسول کربکندی درمورد کیفیت نیم‌فصل اول پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، گفت: مهم‌ترین مشکلی که در نیم‌فصل اول وجود داشت، تعطیلات زیاد مسابقات بود که باعث افت کیفیت فنی لیگ می‌شد.

وی افزود: این وقفه‌ها باعث خستگی مربیان و بی‌انگیزگی بازیکنان می‌شد و برای مربیان سخت است که بازیکنان را در شرایط نگه دارند.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به موفقیت تیم‌های گمنام، اظهار داشت: نیم‌فصل اول شگفتی زیادی داشت. تیم‌هایی در بالای جدول قرار گرفتند که کم‌تر کسی فکرش را می‌کرد. مثلاً اینکه استقلال خوزستان اول شد و ذوب‌آهن و صبا جزو 5 تیم ابتدایی بودند، مسئله‌ای بود که شاید کم‌تر کسی پیش‌بینی می‌کرد. این اتفاقات نشان می‌دهد تیم‌ها دیگر از یکدیگر نمی‌ترسند و بدون استرس بازی می‌کنند. همین روز گذشته پیروزی استقلال خوزستان در اصفهان مقابل ذوب‌آهن نشان داد که هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

کربکندی یادآور شد: قرار گرفتن سپاهان در رده هشتم از نکات عجیب بود، خوشبختانه پرسپولیس در حال بالا آمدن در جدول است و این به پرهوادار شدن لیگ کمک می‌کند. درخشش مربیان جوان مانند عبدالله ویسی و یحیی گل‌محمدی و علی دایی اتفاق بسیار خوبی بود. امسال چهره‌های جوان زیادی در لیگ دیدیم که باعث شده بازیکنان مشترکی در تیم امید و بزرگسالان فعالیت کنند که این باعث پیشرفت فوتبال ایران می‌شود.

وی با انتقاد از کیفیت مسابقات تصریح کرد: متأسفانه کیفیت مسابقات هنوز رضایت‌بخش نیست و همین به عاملی برای حضور کم هواداران تبدیل شده است. اینکه هواداران تبریزی که قبلاً حضوری 70 هزار نفری داشتند، الان از دیدار مقابل استقلال با 7 هزار نفر، استقبال می‌کنند، نشان می‌دهد که مشکلی وجود دارد. فدراسیون باید گرانی بلیت، کیفیت بازی‌ها یا عوامل دیگر را به‌عنوان مشکلی که باعث حضور کم هواداران شده، مورد بررسی قرار دهد.

کارشناس فوتبال ایران درمورد انتقادات به داوری، خاطرنشان کرد: در مقطعی از فصل هجمه‌ها علیه داوری بسیار زیاد شده، اما اکنون مدتی است که آرامش به داوری بازگشته و وسواس بیش‌تر کمیته داوران در انتخاب داوران، هجمه‌ها را کاهش داده است.

کربکندی در پاسخ به این سؤال که کدام تیم را مدعی قهرمانی می‌داند، گفت: خوش‌بین‌ترین افراد هم فکر نمی‌کردند جدول لیگ به این نحو در پایان نیم‌فصل رقم بخورد. استقلال خوزستان، ذوب‌آهن عملکرد بسیار خوبی داشتند، بدون شک نفت هم در جدول بالا خواهد آمد.

وی درمورد اینکه کدام تیم‌ها را مدعی قهرمانی می‌داند، گفت استقلال خوزستان را نباید نادیده گرفت، همچنین استقلال تهران، پرسپولیس، تراکتورسازی و حتی سپاهان هم پتانسیل قهرمانی دارند.