دنیل نوروزی، بازیکن دو رگه ایرانی - دانمارکی متولد 3 ژانویه 1993 در دانمارک یک فوتبالیست حرفه‌ای به شمار می‌رود که سابق بر این به عنوان یک مدافع چپ برای بروندبی در مسابقات قهرمانی دانمارک بازی کرده و امسال نیز به صورت قرضی راهی دسته اول دانمارک و تیم وژله بلدکلوب شده است که این تیم در حال حاضر با 30 امتیاز در رده چهارم جدول دسته اول قرار دارد.

دنیل نوروزی 24 ساله در تمام رده‌های سنی نوجوانان و جوانان فوتبال دانمارک بازی کرده است ولی هنوز برای تیم ملی دانمارک بازی نکرده و به همین دلیل مسیری پیش روی وی قرار دارد که می‌تواند برای ادامه بازیگری خود در رده ملی هر دو کشور دانمارک یا ایران را انتخاب کند.

نوروزی اولین حضور بین المللی را در سپتامبر 2007 همراه با تیم زیر 16 سال دانمارک تجربه کرد. وی سپس در مسابقات قهرمانی زیر 17 سال اروپا، تیم دانمارک را همراهی کرد. وی 16 بار پیراهن این تیم را بر تن کرد.

نوروزی سپس پیراهن تیم‌های زیر 18، 19 و 20 سال دانمارک را هم به تن کرده و در مجموع 31 بازی، از جمله دو بازی برای تیم ملی زیر 20 سال دانمارک انجام داده است.

نوروزی که از پدر و مادر ایرانی متولد شده، چون هنوز پیراهن تیم ملی دانمارک را بر تن نکرده است، واجد شرایط برای بازی در تیم ملی فوتبال ایران است و می‌تواند با پوشیدن پیراهن تیم ملی در آینده‌ای نزدیک شاگرد کی‌روش شود.

*نوروزی در لیست اولیه تیم ملی

بر اساس گزارش بالا و این موضوع که نوروزی می‌تواند برای تیم ملی ایران بازی کند، تلاش‌ها برای پوشاندن لباس تیم ملی ایران بر تن این مدافع دو رگه ایرانی - دانمارکی آغاز شده و حتی نام این بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی، در لیست اولیه قرار گرفته است.

البته در صورتی که کی‌روش واقعا برای استفاده از این بازیکن در تیم ملی ایران متقاعد شود و نوروزی نیز تمایل داشته باشد که برای ادامه بازیگری خود در رده ملی، پیراهن تیم ملی را بر تن کند، به طور حتم این اتفاق در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه رقم خواهد خورد و از سال آینده باید شاهد پوشیدن پیراهن یوزهای ایرانی توسط نوروزی باشیم.

البته در صورتی که این موضوع محقق شود باید منتظر ماند و دید که نوروزی با پیراهن تیم ملی تجربه موفق بازیکنانی مانند قوچان‌نژاد و دژاگه را دنبال خواهد کرد و یا تجربه تلخ بازیکنانی مانند داوری و بیت‌آشور در انتظار این بازیکن خواهد بود.