علی پورکیانی در گفت و گو با خبرنگار کاپ، درباره درباره شرایط تیمش اظهار داشت: شرایط خیلی خوبی داریم. بعد از بازی با ذوب آهن آقای ویسی به بازیکنان دو روز استراحت داد و از دیروز کارمان را آغاز کردیم. انشاءالله همین روند را ادامه می دهیم.

وی درباره برنامه استقلال خوزستان برای تعطیلات نیم فصل عنوان کرد: هنوز پیش بینی نکرده ایم. ما فعلا تمرکزمان روی بازی های آینده است و بعد از این دو مسابقه برای نیم فصل برنامه ریزی می کنیم.

قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان درباره انتخاب نشدن عبدالله ویسی در نظر سنجی نود به عنوان برترین مربی نیم فصل تاکید کرد: برانکو ایوانکوویچ مربی بزرگ و قابل احترامی است اما من فکر می کنم این انتخاب بر اساس تعصب به رنگ ها انجام شده است. عبدالله ویسی به عنوان فردی که با یکسری بازیکن جوان که کمترین ارقام قرارداد را گرفته اند، شاهکار کرده و توانسته قهرمانی نیم فصل را به دست بیاورد. ویسی از نظر ما برترین مربی ایران در نیم فصل اول بود و حق او بود که در نظر سنجی اول شود. البته به نظر مردم احترام می گذاریم ولی تاکید می کنم این انتخاب بر اساس تعصب های رنگی انجام شده است. 

پورکیانی درباره شایعاتی که پیرامون جدایی چند بازیکن تیمش مطرح شده، بیان داشت: باید عرض کنم بازیکنانی که در استقلال خوزستان بازی می کنند، باشگاه را دوست دارند. از طرفی کادرمدیریتی و فنی نیز این نفرات را دوست دارند. این عشق دوطرفه نمی گذارد هیچ بازیکنی از تیم ما جدا شود. امسال در نیم فصل قطعا خروجی نخواهیم داشت و اگر ویسی بازیکن جدیدی بخواهد که احتمالا می خواهد برای جذب آن بازیکنان اقدام می کنیم.

وی افزود: باشگاه استقلال خوزستان اخلاق مداری را سرلوحه کارش قرار داده است. بر این اساس ما با هیچ بازیکنی که با باشگاه های دیگر قرارداد داشته باشد، شخصا وارد مذاکره نمی شویم. از سوی دیگر انتظار داریم باشگاه ها هم با بازیکنان ما تماس نگیرند. اگر بازیکنی را می خواهند به باشگاه نامه بزنند. با توجه به اینکه بازیکنان اگر کسی با آنها تماس بگیرد، به ما می گویند قطعا از باشگاه هایی که اصول حرفه ای را درباره جذب بازیکن رعایت نمی کنند، شکایت می کنیم.