اکبر صادقی در گفت و گو با کاپ، درباره آخرین وضعیت ذوب آهن پیش از بازی با سپاهان اظهار داشت: این بازی، دربی است و شرایط خاص خودش را دارد. هر دو تیم به سه امتیاز احتیاج مبرم دارند. سپاهان می خواهد با برد به جمع بالانشینان اضافه شود و ما هم می خواهیم با شکست تیم حریف در کورس قهرمانی باقی بمانیم.

وی در ادامه افزود: ما در لیگ به سپاهان باختیم ولی در جام حذفی این تیم را شکست دادیم. آن ها تیم بسیار خوبی هستند و بدون شک فردا بازی سختی پیش روی ما خواهد بود. من هم اگر بازی کنم سعی خواهم کرد بهترین بازی ام را به نمایش بگذارم و خداحافظی باشکوهی با این تیم دوست داشتنی و هوادارانش داشته باشم.

هافبک ذوب آهن درباره جدایی اش از این تیم خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات شخصی دارم که دیگر قادر نیستم در ذوب آهن بازی کنم. با آقا یحیی هم در این باره صحبت کردم و مشکلاتم را با او در میان گذاشتم و ایشان با جداییم موافقت کردند. انشا.. ذوب آهن در ادامه راه بتواند به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند. بدون شک با حضور مربی باشخصیتی چون یحیی گل محمدی و مدیر کاربلدی چون سعید آذری این امر تحقق پذیر است.

وی درباره پیشنهادهایی که تاکنون به دستش رسیده است؛ گفت: هنوز هیچ پیشنهاد جدی به دستم نرسیده و سر نخواستنم دعواست اما دوست دارم به خاطر اینکه خانه ام در تهران است در آن جا به فوتبالم ادمه دهم.

صادقی درباره ادعای سعید آذری مبنی بر اینکه به بازیکنی تاکنون رضایت نامه نداده است؛ اذعان داشت: همان طور که گفتم  با یحیی گل محمدی در این باره توافق کرده ام و انشا... سعید آذری هم با درک کردن مشکلاتم برای صدور رضایت نامه ام مساله خاصی به وجود نمی آورد. آذری از روز اول گفته بود که از این ذوب آهن قهرمانی می خواهد و مطمئنم این مهم با امکانات بالای باشگاه و پتانسیل تیم تحقق پذیر است.

وی درباره اینکه برعکس ذوب آهن اکثر باشگاه ها با مشکل مالی روبرو هستند و این مساله او را برای رفتن مردد نمی کند؛ گفت:من تصمیم خودم را گرفته ام. گاهی اوقات شما باید تصمیماتی را بگیرید که مجبور هستید. البته فکر می کنم جاهای دیگری هم هستند که امکانات خوبی داشته باشند. با این حال از مجموعه ذوب آهن و شخص یحیی گل محمدی تشکر می کنم که در این مدت شرایط خوبی را برای من به وجود آوردند. ما مانند دو دوست صحبت کردیم و حالا هم که قرار است راهمان جدا شود دوستیمان را ادامه خواهیم داد.

صادقی در پایان درباره اینکه یک بار پیشنهاد استقلال را رد کرد و حالا اگر از این تیم پیشنهاد برسد قبول می کند یا خیر، تصریح کرد: آن دفعه که پیشنهاد استقلال را رد کردم شرایط فرق می کرد. این تیم حالا جزو مدعیان اصلی قهرمانی است و سرمربی و بازیکنان خیلی خوبی دارد. از طرفی برای بازیکنی چون من که یک استقلالی هستم بازی کردن در استقلال اتفاق بسیار بزرگ و آرزویم است. با این حال به هر تیمی رفتم سعی می کنم بهترین بازی هایم را به نمایش بگذارم.