محمد مایلی‌کهن در پایان مراسم بدرقه تیم ملی امید به مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک درمورد اینکه باشگاه پرسپولیس در مورد احمد نوراللهی بیانیه صادر کرده و در واکنش به عدم دعوت این بازیکن توضیحاتی ارائه داده است، خاطرنشان کرد: مگر ما می‌گوییم پرسپولیس چه کسی را درون میدان قرار دهد و یا فلان بازیکن را از ترکیب خارج کند. ما تصمیم می‌گیریم چه بازیکنی به تیم دعوت شود. چرا برای کارلوس کی‌روش بیانیه داده نمی‌شود، وقتی می‌گویم بزرگ‌ترین حریفان ما داخلی هستند، مصداقش همین‌جاست. مطمئناً اگر ما با هم باشیم، هیچ‌کس نمی‌تواند مشکلی برای ما به‌وجود بیاورد و ابرقدرتی خواهیم شد.

مدیرفنی تیم امید درمورد اینکه محمد خاکپور به چه دلیلی در مراسم امروز شرکت نکرده است، اظهار داشت: به جان بچه‌هایم دلیل این مسئله را نمی‌دانم. باید با خاکپور صحبت کنم تا ببینم او به چه دلیلی در مراسم حاضر نشده است.

وی در پاسخ به سؤالی درمورد اینکه گفته می‌شود کی‌روش در بیمارستان بستری است، اما فدراسیون این موضوع را رسانه‌ای نمی‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی شما از این مسئله اطلاع دارید، یعنی مسئله بیان شده است. من از این مورد خبری ندارم، اما آرزو می‌کنم خدا مثل تمامی بیماران به کی‌روش هم سلامتی بدهد. ما حتی اگر دشمنی هم داشته باشیم، راضی نیستیم خار در پای دشمنان برود، البته به‌دلیل اصولی که دارم، در خیلی از موارد با کی‌روش مخالف هستم، اما حتی دوست ندارم در پایش خار برود و امیدوارم سلامتی‌اش را بازیابد.

مایلی‌کهن درمورد اینکه آیا خاکپور از امضا نکردن قراردادش ناراحت بوده است، عنوان کرد: نمی‌دانم، از این مسئله اطلاع ندارم.

وی درمورد اینکه آیا قرارداد خودش امضا شده است، تصریح کرد: این مورد مهم نیست، سر میز شام، چند برگه جلوی من قرار دادند و امشب قراردادم را امضا کردم.

مایلی‌کهن درمورد اینکه پول قراردادش چقدر است، تصریح کرد: این مسئله مهم نیست، اگر پولم را ندادند، آن را از شما دریافت می‌کنم. (به شوخی)